אינטרנטטכנולוגיהמבזקים

מתקפת סייבר רחבה על עשרות אתרי אינטרנט ישראליים

אחרי מתקפת הסייבר שספגה איראן בימים האחרונים, המיוחסת לישראל – מגיע הבוקר הגל הנגדי של המתקפה. החל משעות הבוקר (חמישי) מתקבלים דיווחים מאתרי אינטרנט רבים בישראל על תקיפת סייבר, ככל הנראה איראנית, במהלכה הוטמע בדף הראשי של האתר סרטון איום שנפתח במשפט: "להיות מוכן להפתעה גדולה" כשברקע נראים לכאורה בניינים בתל אביב עולים באש וראש הממשלה נתניהו טובע בים ומושיט ידו לגלגל הצלה.

בין היתר, האתרים שדיווחו על המתקפה האיראנית: יד לאחים, ארגון איחוד הצלה, חברת האחסון Upress, תנועת רגבים, תנועת נאמני תורה, משק ווילר ועוד רבים אחרים.

יכין זיק, מנהל הפעילות בתנועת רגבים אמר: "אנו מקווים שהאתר יחזור לאוויר בקרוב. בינתיים נמשיך לשמור על אדמות המדינה, ולעדכן דרך הרשתות החברתיות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהודעת איחוד הצלה נמסר: "אתר האינטרנט של איחוד הצלה נמצא בדקות האחרונות תחת התקפת סייבר מצד האקרים שהעלו בו סרטונים בגנות ישראל וכי החלה הספירה לאחור להשמדתה. נציין כי מדובר באתר אינפורמטיבי שאינו מכיל מידע רגיש."

מתנועת נאמני תורה נמסר בהודעה לתקשורת בעקבות מתקפת הסייבר כי "תנועת נאמני תורה ועבודה הופתעה הבוקר כשאנשים רבים ניסו להיכנס לאתר התנועה וקיבלו הודעה המבקשת מהם להפעיל את המצלמה. האתר הותקף, כנראה בידי האקרים ממדינות ערב, עם חשד סביר כי איראן עומדת מאחורי המתקפה. "להיות מוכן להפתעה גדולה", כך נרשם בכתובת האתר כשנכנסים אליו ומיד נשלחת הודעה המבקשת לאשר לאתר להשתמש במצלמת הנייד. כמו כן, ישנו סרטון בעמוד הבית שמופיע ומתחתיו הכיתוב "הספירה לאחור להרס ישראל התחילה מזמן".

"מדובר ככל הנראה כחלק ממתקפה על אתרים ציוניים נוספים בישראל. אנו פועלים בשעות אלו להשתלט על המתקפה ונעדכן בהמשך", מסר מנכ"ל התנועה, שמואל שטח.

אילן ספריאל, משותפי חברת ׳משק ויילר׳, שאתרה נפרץ הבוקר אמר כי "בימים אלה נמצא משק ויילר בשיא פעילותו, עם השקת מוצר חדשני וראשון מסוגו בישראל, שתוכנן לימים שלפני שבועות. הבוקר, בשיא הפעילות, גילינו שאתר החברה, שמהווה כח משמעותי בשיווק המוצרים, הותקף על ידי האקרים במתקפת הסייבר- אתגר שלא חשבנו שנידרש להתמודד איתו בשיא העבודה. אנחנו פועלים בכל הדרכים האפשריות מהבוקר כדי לפתור את הנושא עם גורמי המקצוע וחשוב להבהיר שאם האויב חשב שמתקפת הסייבר תכניע אותנו, לא כך הדבר- אנחנו עושים הכל כעת על מנת לוודא שאספקת המוצרים שלנו לא תיפגע כלל".

ממטה הסייבר הלאומי נמסר: "בשעות האחרונות התקבלו דיווחים במערך הסייבר הלאומי אודות אתרי אינטרנט בישראל שהותקפו. הנושא מטופל על ידי המערך ולגולשים מומלץ להימנע מלחיצה על קישורים במידה ומגיעים לאתרים שהותקפו. חשוב מאוד שאם הגעתם לאתר שנפרץ לא ללחוץ על שום קישור או בקשה, ופשוט לסגור את הדפדפן ולצאת מהאתר. במקביל, מתבצעים ניסיונות הונאה מגוונים לגניבת פרטי אשראי וסיסמאות. לכן, אין ללחוץ על קישורים (PAYPAL או אחרים) אשר נשלחים אליכם ב-SMS מגורם לא מוכר."

תגובה אחת

  1. עם קצת סבלנות מערך הסייבר יחסל את המתקפה.ואתם יודעים מה אני לא מקנא באירנים כאשר התגובה הבאה של ישראל

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח