בריאותמבזקים

חולת הקורונה האחרונה שוחררה מבית החולים והמחלקה נסגרה

בבית החולים סורוקה בבאר שבע הודיעו היום (רביעי) כי החולה האחרונה מהיחידה לטיפול באירועים מיוחדים לחולי קורונה השתחררה לאחר שהחלימה והיחידה נסגרה. אגף יעודי לטיפול בחולי קורונה הוכשר מבעוד מועד ויאפשר קליטה מידית של מטופלים במידת הצורך.

על רקע סגירה הדרגתית של מחלקות קורונה בבתי חולים בישראל, נסגרו היחידה לטיפול באירועים מיוחדים לטיפול בחולי קורונה, בראשותם של ד"ר לאוניד ברסקי וגליה רוד, והיחידה לטיפול נמרץ קורונה,בראשותם של פרופ׳ יניב אלמוג ואילנה פוחיס. אגף ייעודי שהוכשר מבעוד מועד לטיפול בחולי ומאובחני הנגיף יישאר פתוח ויאפשר קליטה מיידית של מטופלים במידת הצורך. המיון הנשימתי, בתוך מלר"ד סורוקה שהיווה מודל ליתר בתי החולים בישראל, ימשיך לפעול כדי ליצור הפרדה ככל שניתן בין חולים עם תסמינים נשימתיים עם חשד לנגיף קורונה לבין יתר החולים. כך גם המעבדה לווירולוגיה, בין הראשונות בארץ שהחלו לפעול עם פרוץ המגיפה, תמשיך בביצוע בדיקות לזיהוי הנגיף, כדי להבטיח המשך התנהלות רציפה ובטוחה בבית החולים, וכן תבצע בדיקות עבור מטופלים מהקהילה.

כחלק מהחזרה לשגרה ובהתאם להנחיות משרד הבריאות חזרו לפעילות מלאה הניתוחים האלקטיביים. מרפאות החוץ בבית החולים חזרו לפעילות בשילוב שירותים דיגיטליים וביקורים "און ליין" שהופעלו בתקופה האחרונה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חלק מהטכנולוגיות החדשניות שפותחו והופעלו ביחידות הקורונה בסורוקה, שסייעו לצוותים הרפואיים ולמטופלים, ימשיכו לשמש את הצוותים ביחידות שונות בבית החולים בהתאם לצורך. כמו למשל: הרובוט של חברת רובוטיכאן שפותח במיוחד למחלקת הקורונה בסורוקה, הסתובב במחלקה ואפשר תקשורת ישירה מרחוק בין המטפל למטופל ללא צורך בקרבה פיזית ביניהם.

ד"ר ליאור נשר, מומחה במחלות זיהומיות בסורוקה: "אין לדעת בוודאות האם יתעורר גל תחלואה נוסף, מתי, מה תהיה עוצמתו ומה יהיה משכו, אך ישנן תחזיות כי בעונת החורף צפוי גל תחלואה נוסף שישתלב עם תחלואת החורף העונתית. על כן, נמשיך את ההיערכות והמוכנות שלנו ונמשיך להכשיר מחלקות למקרה הצורך. אנו נערכים גם למשמעויות של תחלואה משולבת שכזו – בתקווה שנישאר בגדר היערכות בלבד".

ד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי סורוקה, מקבוצת כללית אמר כי "לאור היקף התחלואה הנמוך באזורנו כעת, אין עוד צורך בהפעלה של מספר מחלקות ייעודיות ואני שמח לבשר שהיחידה לטיפול באירועים מיוחדים, בראשותם של ד"ר לאוניד ברסקי וגליה רוד נסגרה היום. אגף יעודי שכולל 16 מיטות אשפוז בו בוצעו התאמות נוספות לחולי קורונה יישאר פתוח. במקביל אנו פועלים לפי הנחיות משרד הבריאות להיערכות לקראת האפשרות של עליה בתחלואה".

עוד הוסיף ד"ר קודש, "אני שמח על החזרה לשיגרה. חשוב מאוד שנעשה את זה באופן בטוח. נמשיך לנהוג באחריות תוך מיגון רציף ועטיית מסכות, הקפדה על היגיינת ידיים, ריחוק חברתי וערנות לתחלואת קורונה, והכל תוך הקפדה מקסימלית על הגנת הצוותים המטפלים והמטופלים. זוהי הזדמנות נוספת להודות לכל הצוותים הרבים שעסקו במלאכת ההיערכות הלוגיסטית, הקלינית והשירותית ובמלאכת האבחון והטיפול ".

צוות היחידה לטיפול באירועים מיוחדים לטיפול בחולי קורונה בסורוקה
Back to top button