חדשות הארץמבזקים

שר התקשורת דודי אמסלם: הכרזנו על יציאה לדרך של מכרז דור 5

היום (שלישי) התקיים טקס חילופי שרים במשרד התקשורת בירושלים. הטקס התקיים במעמד שר התקשורת היוצא, חה״כ דודי אמסלם והשר הנכנס חה״כ יועז הנדל. בטקס נכחו מנכ״ל משרד התקשורת, נתי כהן ואנשי המשרד.

שר התקשורת היוצא דוד אמסלם אמר בטקס: "נכנסתי לתפקיד כאשר היה ברור כשמש, שמצב תשתיות התקשורת בישראל נמצא במקום שאם לא נקבל החלטות מיידיות – מדינת ישראל יכולה היתה להידרדר למקום מאד לא טוב, ובמהירות. דבר ראשון הכרזנו על יציאה לדרך של מכרז דור חמש, בכדי להתיישר טכנולוגית עם המדינות המובילות והמפותחות בעולם.

בד בבד הנחנו על השולחן הצעה מצוינת לחברות בדמות 'מתווה הסיבים' על מנת לצמצם את הפערים בפרישת סיבים מול יתר העולם, כל זאת לפני אירוע בקנה מידה עולמי שתפס אותנו, משבר הקורונה. משבר הקורונה חידד את מה שכבר היה ידוע מזמן – שתשתיות תקשורת בריאות ויציבות הן משק חיוני, על אחת כמה וכמה במשבר הקורונה אשר במאפייניו הייחודיים – ריתוק אנשים לבית, לימוד מהבית ועבודה מהבית, בעצם כל תרבות הפנאי שהשאירה אותנו שפויים בבתים – היה קריטי על מנת לעבור את המשבר!

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לשמחתי תשתיות התקשורת והערכות החברות מבעוד מועד הוכיחה את עצמה והמחישה שהתהליכים שהמשרד התחיל ליישם צריכים כעת להיות מואצים, וזה יועז מוטל כעת על כתפייך, להמשיך ולקדם את תהליכי העומק הללו.

זה נכון שמצב השוק לא אופטימלי כבר לאורך זמן, מצבן הפיננסי של החברות אינו מרנין ויש לבצע את העבודה בתיאום ושיתוף עם החברות ומשרדי הממשלה הרלוונטים, אבל חשוב לזכור תמיד שלקוח הקצה שמעניין אותנו הוא הצרכן הישראלי, כלפיו אנו מחוייבים ולכן חייבים לוודא שמצד אחד יקבל שרות מצויין וטכנולוגיה מתקדמת, ומצד שני עלינו לשמור על איזון, על תחרות בריאה שתאפשר לחברות לעמוד על הרגליים.

תוך כדי משבר הקורונה גילינו שיש מצוקה קשה ולקונות במספר מגזרים והתערבנו מיידית על מנת שינתן מענה לאותם מגזרים – הן מבחינה תשתיתית והן מבחינת עלויות ההוצאות החודשיות שישארו שפויות והוגנות."

צילום: יוסי זמיר

"לגבי תחום השידורים" ציין השר אמסלם כי "זה לא סוד שאני לא מרוצה מהמגמות שאני עד להן בתקשורת הישראלית אמרתי זאת לא פעם ולא פעמיים – לצערי יש חוסר איזון ועוול משווע הזועק לשמים באופן הסיקור החדשותי, ואנו עדים לכך יום יום ושעה שעה, מהדורה אחר מהדורה. זה ארוע שנדרש לעסוק בו, זה בסדר לקבל ביקורת, אין לי בעיה עם ביקורת, ביקורת היא נשמת אפה הפועמת של הדמוקרטיה, אבל מה שקרה בשנים האחרונות בתקשורת ותרבות ״הפייק ניוז״ שפשטה בכל מקום הוא ארוע שדורש עיסוק יסודי."

"לסיום אני רוצה באמת להודות לאנשים הנהדרים כאן במשרד" אמר שר התקשורת דודי אמסלם וציין כי משרד התקשורת אמנם אינו משרד עתיר כוח אדם, אבל מצאתי פה אנשי מקצועי רציניים וחרוצים, תמיד עם מוטיבציה אדירה לשנות ולקדם את הנושאים שעל הפרק. אני רוצה להודות בראש ובראשונה למנכ״ל המשרד, נתי כהן, אשר ניווט את הספינה במים סוערים, ויחד עם אנשי המשרד, טיפלו באתגרים באופן מקצועי, איכותי ויעיל בתקופה של חוסר ודאות וחוסר יציבות.

אני מאחל ליועז הרבה הצלחה, משרד התקשורת הוא משרד מרכזי אשר אחראי על מימד קריטי בחיים של כולנו ואני סמוך ובטוח שתדע להוביל את המשרד למקום הנכון".

צילום: יוסי זמיר

6 תגובות

  1. ממליצה לך לעשות שיעורי בית לפני שאתה מאשר תוכנית כה מסוכנת
    ועדת החקירה תעמיד אותך לדין על גרימת נזק לאזרחים

  2. תגיד בבקש שר התקשורת, יש לך ילדים,משפחה, אתה לא דואג להם??
    מתפללת (כי זה רק מה שנשאר במדינה הזאת עם דיקטטורה פתאומית שהגיע ביחד עם קורונה האובה עליכם) שלא תצליחו, אמן!
    כן, לידיעתכם, כל העם נגד..אז תחשבו על ההשלכות.

  3. דור5 פוגע בריאותית באזרחים שהזנחתם את טובתם. אתם טועים כשאתם אומרים שהפייק ניוז זה כל מה שלא ממומן עי משרד התקשורת- הפייק ניוז זה הטלויזיה המיינסטרים 20 13 11. לא לדור 5 – יש מחקרים שזה לא בטיחותי !

  4. דור 5 אינו בטיחותי. גוזרים סבל על אנשים עם מערכת חיסונית חלשה.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח