חדשות הארץמבזקים

לא שותקות על רצח נשים: 6 נשים נרצחו מתחילת משבר הקורונה

מחאת הנשים מתחזקת. מעל 1,000 איש ואישה התאספו הערב (שני) בכיכר הבימה בת"א-יפו להדלקת נרות זיכרון לזכר 11 הנשים שנרצחו מתחילת השנה. 6 נשים נרצחו מתחילת משבר הקורונה, 3 נשים בתוך שלושה שבועות. פעילות בבאר שבע ריססו את שמות הנרצחות ברחבי העיר. עצרות זיכרון נוספות לזכר הנרצחות גם בערים שדרות, ראש פינה, חיפה ובאר שבע.

עינב קגן והדר גל, ממארגנות העצרת בת"א-יפו: "כשראינו את האייטם על מאיה, לא יכולנו לנשום. רצח נוסף, מקומם ומיותר של אישה על – היותה אישה. ככל שעברו הדקות הפרטים התבהרו – מאיה ווישניאק הייתה בת 22, בת גילינו. הגבר שרצח אותה, חנק אותה למוות ודקר את אמו, פצועה קל, בחר להיות זה שיחליט על החיים שלהן. ומסתבר שהוא לא הגבר היחיד שחושב ככה. מקרה זה הוא ה-11 מתחילת השנה, השישי (!) מאז הכניסה להסגר, והשלישי בתוך שלושה שבועות. הסיפור של מאיה טלטל אותנו כל כך, לא עוזב אותנו. לכן החלטנו לקחת יוזמה ולארגן הדלקת נר, לזכרה של מאיה ולזכר כל הנשים שנרצחו בתקופת הסגר- ובכלל. האירוע גדל תוך שעות והגיע לאנשים רבים שאנו לא מכירות. פה הבנו שהסיפור הזה גדול יותר מאיתנו, ושאירוע מחאה כזה מתבקש כבר הרבה זמן. אם הממשלה, הרשויות והתקשורת ממשיכים בסדר יומם, אנחנו נעצור ונזכור. עד מתי דמנו יהיה הפקר?

תל אביב. צילום: קורין קדוסי
תל אביב. צילום: קורין קדוסי

סימונה מורי: "אני כאן, אני חיה. אחרי 22 שנה בכלא, זה כמו להיות מתה. היום אני רוצה להגיד שכל הנשים צריכות להיות מוגנות וחיות כמו שאני חיה עכשיו, אבל לא אחרי 22 שנה בכלא. הם (הגברים) צריכים להיות בכלא… היום אני צריכה להגיד לכן דברים אחרים, משהו אחר ממה שאמרתי כשהשתחררתי, אל תעשו כמוני, אבל זאת מלחמה. יש נשים עכשיו בבתים אין לכן הגנה, תברחו, תגנו על עצמכן… יש נשים עכשיו בבתים מושפלות, מוכות, שוכבות על הרצפה, כמו שאני שכבתי. אבל אף אחד לא בא. למשטרה יותר חשוב להוציא את הגולשים מהמים… תעזרו לנשים האלה כי הממשלה הזאת לא תעשה כלום. לכן יש את הכוח לעשות ולעזור לנשים האלה. אנחנו במלחמה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
באר שבע. צילום: גדיר האני

דלאל דאוד: "אני עברתי חיים.. זה היה בשבילי טרור, לא אלימות.. והמדינה הזאת לא עושה שום דבר לאף אחד. הלכתי למשטרה, הלכתי לרווחה, לבתי חולים, לכל מקום אפשרי. ואף אחד לא נתן לי יד ועזר לי.. המדינה הזאת גרמה לי לקחת את החוק לידיים. כשזה הגיע לילדים שלי כבר לא ראיתי בעיניים. ואני היום מאחלת לכל אישה שנמצאת מולי, וגם לגברים אני פונה: אנחנו נולדנו בשביל לחיות, לא בשביל לעבור אלימות באכזריות שעברה ואותה. היום יש עזרה, תקומו ותלכו, אל תקומו כמוני ואל תקחו חוק לידיים. אני מברכת שיהיה מקלט לגברים אלימים – לא לנשים!"

באר שבע. צילום: גדיר האני

ענת ניר, ממקימות המטה הפמיניסטי לשעת חירום: ״אשה נוספת נרצחה ואנחנו ממשיכות לשלם בחיים שלנו על המגיפה החברתית אחת החמורות במדינה – אלימות במשפחה. מגיפה שמשפיעה על מאות אלפי משפחות בזמן שמורכבת ממשלה ויש תיקים חדשים שמחולקים, הנושא הזה אינו תופס מקום בסדרי העדיפויות. אף הסכם קואליציוני לא מכליל את הנושא של אלימות במשפחה כדרישה וייצוג של נשים בשולחנות קבלת החלטות אינו מספק ומגוון. התאספנו בכיכר הביה כדי להראות שלא נשתוק על רצח נשים, נדליק נר לזכר הנרצחות (11 מתחילת השנה ו-6 מתחילת הקורונה) ונדרוש טיפול בגברים אלימים, תקציבים ותקנים לעו״ס, חקיקה וענישה, תכניות חינוך מגדריות כדי שנוכל לשמור על בטחון של 51% מהאוכלוסיה כאן״

תל אביב. צילום: ענת ניר
באר שבע
באר שבע
באר שבע
באר שבע

תגובה אחת

  1. השם הוא בדוי. לא חיכיתי שאבא של הבת שלי ירצח אותי. וזה היה קרוב: הייתי ללא הכרה 3 ימים, עד היום (מעל 20 שנה) אני סובלת מכאב ראש באזור המכה. הרווחה ומשטרה לא רצו לעזור. כל פעם אני מזדעזעת על רצח חדש. ומבינה, שאין מה לעשות חוץ מלדבר בפומביות עם נשים ובחורות צעירות, שפוחדות להתלונן. עצוב וכואב. ואני מוכנה לעזור

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח