בריאותמבזקים

ביום שאחרי הקורונה: עליה במצוקה נפשית אצל ילדים ונוער

מומחי מרכז שניידר לרפואת ילדים מתריעים על עליה במצוקה נפשית אצל ילדים ונוער. בתקופה זו של "חזרה לשגרה" חלה עלייה בפניות לטיפול במקרי מצוקה רגשית ונפשית באוכלוסייה כולה ובאוכלוסיות בסיכון במיוחד.

בתקופה האחרונה, יחד עם ההקלות וה"חזרה לשגרה", חלה עלייה משמעותית בפניות למחלקה לרפואה דחופה (מיון) במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת הכללית, בשל מגוון מצבים רפואיים ונפשיים: הרעלת חומרים, ניסיונות אובדניים, תופעות לוואי של תרופות שנלקחו ללא מעקב רפואי צמוד והחמרה של הפרעות נפשיות קיימות.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

פרופ' סילבנה פניג, מנהלת המחלקה לרפואה פסיכולוגית במרכז שניידר לרפואת ילדים מסבירה את העלייה במספר האירועים הנפשיים והגופניים המגיעים לבית החולים בשל הצטברות המתחים הנפשיים שהתעצמו בעת משבר הקורונה: "הציפיה לחזרה לשגרה עם המתח המלווה (למשל מקרה של ילד שלקח מינון יתר של ריטלין במטרה לחזור מרוכז ללימודים), המתחים המצטברים במשפחות, המשבר הכלכלי הפוקד משפחה, חשש ולחץ מההתמודדות החברתית בחזרה למסגרות הלימודיות, התמכרות למדיה, שינוי בהרגלי שינה ועוד. אחוז גבוה מאד של ההפניות, הגיעו אלינו בעקבות אמירות, מחוות וניסיונות אובדניים. עלינו להיות ערניים ומוכנים לזיהוי מוקדם של סימני מצוקה ולפנות לגורמים מקצועיים לקבלת עזרה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
פרופ' סילבנה פניג. צילום: מרכז שניידר לרפואת ילדים

מרכז שניידר לרפואת ילדים מטפל בילדים בראיית מכלול גוף-נפש. למחלקה לרפואה דחופה מופנים ילדים ובני נוער עם סימפטומים חריפים שונים, הן גופניים והן נפשיים אשר כולם מגיעים תחילה למיון. היותו של מרכז שניידר, מרכז רפואי לילדים, מאפשר למשפחות, למפנים לטיפול ולפונים הצעירים להוריד את ההתנגדות והסטיגמה שמלווים בדרך כלל את הפניה לקבלת טיפול בבית חולים פסיכיאטרי.

המחלקה לרפואה פסיכולוגית במרכז שניידר לרפואת ילדים ערוכה בשגרה וחירום לקבל הפניות של ילדים עם טווח רחב של מצוקות רגשיות, הפרעות נפשיות קשות, חוסר איזון תרופתי, בעיות התנהגות, שימוש יתר בחומרים והפרעות נפשיות המערבות את הגוף ביניהן הפרעות אכילה.

תגובה אחת

  1. עוד בתקופת השיא של נפגעי הקורונה , היו מי שצפו שעים עלית הטמפרטורה נגיף הקורונה יעלם לחלוטין , כפי שכל סוגי השפעות נעלמים עים בוא הקיץ , ולא זכור מקרה , שהרשויות נקטו בצעדים כל כך חריפים עד כדי הפסקות לימודים , וחבישת מסיכות; כעת עים גלי החום הגדולים כבר לא מדווחים על נפגעים ויש להחזיר ללימודים את כל התלמידים , בלי המסיכות , ובכל ענפי המשק לחזור לשגרה , והעובדות מוכיחות שיש אזרחים רבים שחזרו לחיי שיגרה , לא שומרים מרחק אחד מהשני , הולכים לים ועוד , ואין דיווחים על נפגעי קורונה

Back to top button