צרכנות

עולם ביטוח הרכב בתקופת הקורונה משתנה – הנה מה שאתם צריכים לדעת

משבר הקורונה יצר מציאות חדשה, ושינוי מהותי בהרגלי החיים והתעסוקה בישראל ובעולם. הבית הפך להיות המבצר העיקרי של רבים; טיולים ובילויים הפכו לבלתי אפשריים וגם פעולות שגרתיות יומיומיות דוגמת הסעת הילדים למסגרות ולפעילויות פנאי, ביקורים חברתיים ויציאה אל מקום העבודה הפכו למוגבלים עד מאוד.

נראה כי חלק ניכר מן ההרגלים והשגרה החדשה שזימנה לנו תקופת הקורונה, צפויים להישאר עוד זמן רב, וארגונים רבים החלו ביצירת פורמט המעודד עבודה מן הבית, גם לעתיד לבוא.

עולם ביטוחי הרכב אינו מנותק מן השינויים הללו, כאשר קיימת הבנה בקרב חברות הביטוח לשינוי הנדרש, הן ברמה השירותית למבוטחים, והן ברמת הפחתת גורמי הסיכון על פיהן מתנהלות חברות הביטוח וקובעות את תנאי פוליסות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בין ההתאמות וההטבות שניתן לראות בתחום ביטוח הרכב בעקבות הקורונה:

הקפאת ביטוח
בימים כתיקונם הקפאת ביטוח הרכב ניתנת בתנאים מחמירים יחסית, תוך מגבלה להקפאה בת 30 יום לכל הפחות. כעת מרבית חברות הביטוח גילו גמישות, ומאפשרות למבוטחים אשר אינם עושים שימוש ברכב כלל בתקופת הקורונה (מבוטחים בבידוד, מאושפזים וחולים, מבוטחים בקבוצות סיכון אשר אינם יוצאים מן הבית) הקפאה של הביטוח על פי צורך, תוך הקפאת רכיב התאונות בלבד.

חשוב לציין כי בתקופה זו נאסר על המבוטח השימוש ברכב, למעט בחברת הביטוח הראל, אשר יצאה בהודעה כי מבוטחי ביטוח רכב של הראל השוהים בבידוד לא יחויבו על ביטוחי רכב ורכוש למשך תקופת הבידוד, אך יקבלו כיסוי מלא עבורו לפי הפוליסה.

הוספת נהג
הטבה נוספת אשר ניתנה על ידי חברת הביטוח מנורה מבטחים, מיועדת למבוטחים אשר שבו מחו"ל ונדרשו לבידוד. ההטבה מאפשרת הוספה של נהג נוסף לביטוח, לרבות נהג צעיר או חדש, ללא עלות נוספת.

שירות
הארכה אוטומטית של ביטוחים והרחבת האפשרויות לקבלת שירות דיגיטלי, כמו גם הארכת משך הזמן אשר ניתן למבוטח להגשת דוחות ומסמכים (כגון הצגת דוח עבר ביטוחי נקי, המקנה הנחה בפוליסה).

האם קיימת פוליסת ביטוח מקיף המותאמת לתקופת הקורונה?

פוליסת הביטוח לרכב, המותאמת ביותר לשינוי בהרגלי השימוש ברכב שיצרה תקופת הקורונה, היא פוליסת הביטוח הראל סוויץ'. פוליסה זו נולדה למעשה עוד בטרם ימות הקורונה, ומציעה ביטוח רכב בהתאמה אישית ועל פי הרגלי הצריכה.

פוליסת הראל סוויץ' היא פוליסת ביטוח חובה ומקיף גם יחד, המספקת כיסוי ביטוחי מורחב, המתומחר באופן ייחודי על פי השימוש ברכב בפועל; זאת בדיעבד ולא באמצעות הערכה ותמחור קבוע מראש.

עם ההצטרפות לפוליסה יותקן ברכב רכיב ייחודי מבית חברת איתוראן, המאפשר מדידה מדויקת של צריכת הק"מ של הרכב ושידורם באופן ישיר לחברת הביטוח. נוסף לזאת המבוטח יוכל לבצע מעקב בזמן אמת אחר צריכת הק"מ, באמצעות אפליקציה ייעודית במכשיר הנייד, לשליטה מלאה בהוצאות.

תוכנית זו מהווה פתרון אופטימלי של ביטוח מורחב, שקט נפשי ועלויות משתלמות לרכבים אשר מבלים בחניה הרבה יותר מאשר על הכביש.

 

Back to top button