חדשות הארץמבזקים

כשנחש צפע מפתיע אותך כשאת קוראת ספר על הספה בסלון – צפו

אבי ברוכים, לוכד הנחשים הוותיק והמקצועי נמצא בימים האחרונים מוזעק ממקום אחד לשני בעקבות דיווחים על נחשים הנמצאים בעיקר בקרבת בתי מגורים ולעיתים גם בתוך הבית, ממש כמו במקרה שאירע היום (שני) אצל תושבת בנימינה.

בעודה שוכבת על הספה בנינוחות בסלון הבית וקוראת ספר להנאה, תושבת בנימניה מבחינה בזווית העין ב"משהו" ארוך ומפותל שמטפס על הקיר החיצוני ונכנס לתוך מסגרת החלון. האישה קמה ממקומה, סגרה את התריסים והזעיקה מיד את אבי ברוכים לביתה.

ברוכים כפי שנראה בסרטון, החל בפירוק של מסגרת החלון עד שמצא נחש צפע מסתתר על המסילה שבתוך הקיר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 

כידוע הנחש הוא חיה מוגנת על פי חוק והרג שלו זו עבירה פלילית. ברוכים שעוסק שנים במקצוע, לוכד את הנחשים ולאחר מכן נוסע לשטח מרוחק מבתי מגורים ומשחרר אותו אל הטבע. כך גם במקרה הזה, אלא שבדרך החליט הנחש לפלוט מגופו חולדה שבלע קודם לכן.

הנחש פולט מתוך גופו חולדה. צילום: באדיבות לוכד הנחשים אבי ברוכים

מבנימינה המשיך ברוכים למושב ליד פרדס חנה, שם מצא בגינה נחש צפע שגם אותו לכד ושחרר אחר כבוד בחזרה אל הטבע הרחק מבתי המגורים.

ברוכים אומר כי "הנחשים בתקופה הזאת פעילים מאוד. הם מחפשים מים ומזון. כשנתקלים בנחש מכל סוג שהוא חשוב לשמור על קשר עין ולקרוא ללוכד מוסמך. ניסיון לעבוד עם לוכד לא מוסמך יכול להיות מסוכן גם ללוכד הלא מורשה וגם מהווה עבירה פלילית."

ברוכים מדגיש כי "חשוב לפנות גזם ופסולת מיותרת. במקרה של הכשה יש לפנות את הנפגע למיון הקרוב."

תגובה אחת

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח