חדשות הארץמבזקים

יו"ר התנועה לאיכות השלטון: על בית המשפט להתערב באופן בהול

לאחר הכרעת בג"ץ אמש בנושא ההסכם הקואליציוני בין "הליכוד" ל"כחול לבן", ולאחר שאושר התיקון לחוק כעת במליאת הכנסת, עתרה הבוקר (חמישי) התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ, באמצעות עורכי הדין ד"ר אליעד שרגא, תומר נאור, אריאל ברזילי, שקד בן עמי ואביתר אילון, בדרישה כי יבטל את התיקון לחוק יסוד: הממשלה, המסדיר עקרון של ראש ממשלה חלופי בהסכם הקואליציוני בין המפלגות. מדובר בהסכם הטומן בחובו רמיסה שיטתית של שיטת המשטר הדמוקרטית בישראל ופגיעה חסרת תקדים בעצמאותה של הכנסת, תוך הכפפתה באופן כמעט מלא לרצון הממשלה, עד כדי אבדן גמור של סמכויות החקיקה והפיקוח. לצורך יישום ההסכם הקואליציוני, הוקמה הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק יסוד: הממשלה (תיקון – ממשלת חילופים). בתיקון לחוק היסוד, מצויים תיקוני חקיקה שונים המתנגשים חזיתית עם אופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל, פוגעים אנושות בשיטת המשטר שלה ומרסקים את מבנה הפרדת הרשויות במדינת ישראל. כך למשל מציג החוק מוסד חדש למבנה המשטרי בישראל – "ראש הממשלה החלופי".

מהתיקון לחוק היסוד נגדו עותרת התנועה, עולה כי מדובר בשינוי המבנה הבסיסי של המשטר בישראל שאף עולה לכדי "החלפה חוקתית" של שיטת הממשל של הדמוקרטיה הפרלמנטרית הקיימת בישראל. התיקון מעקר את מקור סמכותו של רה"מ ומפשיטו מן ה"כוח החוקתי" המאפשר לו את ביצוע תפקידו. התיקון בעצם מציג משטר שלטוני וחוקתי חדש: כנסת אחת. רשות שופטת אחת. אך ממשלות – שתיים. ובראש כל אחת מהן – ראש ממשלה אחר: האחד מכונה "ראש הממשלה", והשני מכונה "ראש הממשלה החלופי". כל אחד מהם מחזיק ב"כוח החוקתי" ביחס לממשלתו-שלו, והוא מוסמך לבצע חילופים בממשלתו שלו כראות עיניו. על כן, אין ספק כי מדובר בתיקון שאינו חוקתי. בנוסף, דורשת התנועה לבטל את התיקון לחוק בשל "השימוש לרעה" שנעשה בו בידי בנימין נתניהו המבקש ליצור משטר חוקתי חדש להגנה מפני אישומים פליליים, ובנימין גנץ המבקש לערוך תיקון חוקתי-משטרי זה מטעמים פוליטיים קצרי-מועד הנובעים מחוסר-אמון בבנימין נתניהו. בשל כך, מבקשת התנועה מבג"ץ להתערב ולפסול את התיקון לחוק היסוד

יו"ר התנועה, עו"ד ד"ר אליעד שרגא: "יש פה ניסיון בוטה למוטט את יסודות הדמוקרטיה הישראלית, והכל כדי לאפשר לאדם אחד להימלט מאימת הדין. מדובר ברמיסה בוטה של שיטת המשטר וחיסול עצמאותה של הכנסת. על בית המשפט להתערב באופן בהול ולשים תמרור עצור לפוליטיקאים המנסים, בלי בושה, לעשות בדמוקרטיה הישראלית כבשלהם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

9 תגובות

  1. אוהבים אותך!

    תודה גדולה לתנועה לאיכות השלטון!
    אתם עושים ימים כלילות למען האזרח הקטן.. וראויים להערכה רבה.
    הלוואי שביום מן הימים כל ילד בישראל יבין את משמעות פועלכם למען כלל הציבור בישראל..

  2. היי בבון, יא חתיכת מגעיל, לך לעזאזל ולכל הרוחות גםניחד כי כלום לא יעזור לך.. אתה החתרן מבין שנינו.. אתה הוא שחותר תחת טוהר המידות, נקיון הכפיים של אנשי ציבור, ומעודד מושחתי הכנסת להמשיך את מסעות השחיתות שלהם ועל חשבון מי על חשבונו של האזרח הקטן שזה אתה יא טמבל… הציבור כולו..תגיד מי מממן אותך צריך לחקור אם אתה מדווח לרשויות המס, אם אתה מוסר הצהרת הון כנדרש..אם יש לך חשבונות נסתרים ברפובליקות בננות, אולי אתה מעלים מס ומתנהג על פי הקודים שאתה לומד ממושא הערצתך..אולי אתה והולך בדרך חתחתים עבריינית. מי שמעריץ עבריינים בדר"כ יש לו נטיה לעבריינות..ואם בעייניך כל זה לגיטימי אתה כנראה לא מבין לאן זה מוביל… אם מושחת, שיש כנגדו שלושה כתבי אישום, לא רוצה למסור הצהרת הון כמו כל אזרח שומר חוק בישראל מה זה אומר עליו?! האם זה המודל שלך?! …אם כן, אולי יום אחד אני יהיה זאת שתביא לך בננות ותזרוק לך בוטנים מעבר לסורגים של הכלא.

  3. מרוב שאתה חכם, החוכמה נוזלת לך מהאזניים ואתה לא מצליח להבין על מה אנו נלחמים…

  4. אבותינו המייסדים הקימו מדינה, מילטו את אבותיכם מפוגרומים של הערבים במדינות המוצא שלכם, ולך, אין טיפת בושה להגיד לנו לארוז?!.
    אתה יודע מה?! אם זה מה שינקת בחלב אמך אז אתה ואני לא עם אחד. אתה הבן של המיץ של הזבל!
    ברברי…

  5. ג'נג'י יה חתיכת מגעיל לך לכל הרוחות לא יעזור לך חותר תחת הכנסת תגיד מי מממן אותך צריך לחקור אולי יום אחד אני הביא לך סוכריות לכלא.

  6. מישהו שכח שכמו בכביש גם בפוליטיקה לא מספיק להיות צודק, לפעמים,תמיד אפילו, צריך להיות גם חכם

Back to top button