חדשות הארץמבזקים

מחאת הנשים מתחדשת: קורבנות הקורונה השקופות – 5 נשים נרצחו

מחאת הנשים מתחדשת | קורבנות הקורונה השקופות – שתי נשים נרצחו בשבוע האחרון | מאז החל הסגר 5 נשים נרצחו ושתי נשים נוספות שמו קץ לחייהן על רקע מגדרי.

מאות נשים יצאו מחר (רביעי) בשעה 10:00 בבוקר להפגין במספר מוקדי הפגנות ברחבי הארץ | המטה הפמיניסטי לשעת חירום: ״אנו קוראות לממשלה לפעול בדחיפות ובכל האמצעים כדי למנוע את הרצח הבא".

הנשים יצאו להפגין במספר מוקדים ברחבי הארץ (באר שבע, בת ים, הרצליה, חולון, חיפה, ירושלים, לוד, מטה יהודה, קריית שמונה, ראשל"צ, רחובות, רעננה תל אביב-יפו והרשימה ממשיכה להתעדכן), בעקבות הירצחן של 2 נשים בשבוע האחרון, ו-5 נשים מתחילת הסגר, ולנוכח אוזלת ידה המתמשך של הממשלה במאבק באלימות כלפי נשים. מארגנות ההפגנות: ״אנו קוראות לממשלה לפעול בדחיפות ובנחישות כדי למנוע את הרצח הבא".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

העלייה במקרי האלימות נגד נשים בעת משבר הקורונה מעלה את נושא האלימות המגדרית לראש סדר היום הציבורי. רק בשבוע האחרון נרצחו מאסטוואל אלאזה וטטיאנה חייקין על ידי בני זוגן. נשים רבות נאלצות להסתגר בבתיהן, שאינם תמיד מהווים מרחב בטוח עבורן. לאחרונה התאבדו שתי נשים בשל האלימות ממנה סבלו, תשע נשים ופעוטה בת עשרה חודשים נרצחו בידי גברים – בני זוג או זרים. חמש נשים נרצחו בתוך שבעה שבועות, מאז הוכרז הסגר בצל משבר הקורונה.

קווי הסיוע והמקלטים בכל הארץ מדווחים על עלייה בפניות וקושי במתן מענה כולל בעקבות הלחץ שנוצר.

נאילה עואד, מנכ"לית עמותת נשים נגד אלימות: "פנינו לראש הממשלה, השר לביטחון פנים ומשרד הרווחה, למנהיגות המקומית בחברה הערבית ולכל חברי הכנסת – אנחנו נמצאות בסיר לחץ שיתפוצץ בקרוב. מדינת ישראל מזניחה את הנשים וממשיכה לשים אותן בשוליים בכל המערכות בלי למצמץ".

״שוברות קירות״ ו״לא נחמדים לא נחמדות״, מיוזמות ההפגנות: ״זה הזמן לצאת בקריאה ברורה לפתוח מקלטים לגברים אלימים על מנת שלא יוכלו להשליט טרור על הנשים בחייהם. אם אפשר להעביר חוק לכליאה בבידוד של חולי קורונה תוך יום אחד, אפשר גם למצוא פתרון מיידי לגברים אלימים שהפכו לאחת מתופעות הלוואי החמורות של המשבר. אנו דורשות מענה הולם לנפגעות שמתלוננות, אנחנו נלחמות על חיינו ולא ניתן לאף אחד להסתכל לכיוון השני. דמנו לא הפקר!".

המטה הפמיניסטי לשעת חירום: "רק השבוע, שני מקרי רצח נוספים שבוצעו בידי גברים שריצו תקופת מאסר על אלימות במשפחה! לא יתכן שתמיד יהיו נושאים בוערים יותר לעסוק בהם מאשר השוויון והביטחון האישי של נשים. אנחנו מעל מחצית מהאוכלוסייה ודורשות לקבל מקום שווה בסדר העדיפויות הלאומי. אנו קוראות לציבור – צאו לרחובות ודרשו מהמשטרה וממשלת ישראל לקחת אחריות ולטפל בתופעה האיומה. צו השעה מחייב אותנו לפעולה מיידית! לא נשתוק נוכח המציאות הבלתי נתפסת של רצח נשים! גברים אלימים חייבים לקבל טיפול ולצאת מהבתים למסגרות אחרות באופן מיידי".

Back to top button