כלכלהמבזקים

השוק העירוני חוזר לפעילות: ראש העיר מציע דוכן ב-20 שקלים בלבד

לאחר כחודש בו הופסקה פעילות השוק העירוני באשקלון בשל מגפת הקורונה, היא תחודש ביום חמישי הקרוב 07.05.20 בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

בהתאם לכך ועל מנת לסייע לסוחרים במקום, הנחה ראש העיר, תומר גלאם, להפחית בצורה משמעותית את עלות הגבייה בכ-85 אחוזים כך שהם יצטרכו לשלם סכום מינימאלי של 20 שקלים בלבד לחודש במהלך החודשיים הקרובים – מאי ויוני (זאת במקום 130 שקלים לדוכן). נזכיר כי עם סגירת השוק לא התבצעה גבייה כלל בשל היעדר הפעילות במקום.

צעד חשוב זה מצטרף לשורה של צעדים שנקטה העירייה כדי לסייע לבעלי העסקים בעיר, בהם פטור מארנונה לשלושה חודשים באופן אוטומטי לעסקים הזכאים לכך; פרסום עסקים המבצעים משלוחים בשלטי חוצות ללא תשלום; שרשור עסקים המבצעים משלוחים בפייסבוק העירוני; הקמת אתר ייעודי לעסקים – מידע, הדרכה, פרסום ועוד (בבנייה); הקמת קהילת העסקים של אשקלון למתן הטבות והקלות בשיתוף מעו"ף; יצירת מפת העסקים של אשקלון באתר העירייה; עם פרוץ המשבר – דחיית תשלום הארנונה; הנגשת 'התו הסגול' לעסקים באתר העירייה כולל טופס הצהרה מקוון ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקביל, עם קבלת החלטת הממשלה המאפשרת את חידוש הפעילות בשוק העירוני מבצעת העירייה שורה של פעולות להתאמת המקום לסוחרים ולקונים, בהן חיטוי וניקיון יסודי, תליית שלטי הסברה, התקנת מדבקות רצפה במטרה לשמור על מרחק של שני מטרים בין הקונים, הפעלת כריזה עם הנחיות המשרד לשמירה על בריאות הציבור ועוד.

ראש העיר, תומר גלאם: "אני מברך על החלטת הממשלה להשיב לפעילות את השווקים ובתוך כך את השוק העירוני באשקלון. כפי שפעלנו ונפעל למען העסקים באשקלון במשבר הקורונה, אנחנו פועלים לסייע גם לסוחרי השוק ונעניק להם הנחה משמעותית בגבייה לחודשיים הקרובים. בהזדמנות זו אני רוצה לבקש, הן מהסוחרים והן מהקונים, להקפיד על ההנחיות ולנקוט במשנה זהירות. פקחים מטעמנו יתגברו את המקום על מנת לוודא את השמירה על ההנחיות וכדי להבטיח לכולנו קנייה בטוחה, בריאה ונעימה".

צילום: דוברות עיריית אשקלון

תגובה אחת

  1. בתיקווה ובעזרת השם , גם ערים נוספות, יפתחו את השווקים שלהם, בעזרת השם .

Back to top button