מבזקיםפנאי

לא לילדים בלבד – פעילויות לילדים שגם הורים אוהבים

להורים רבים בילוי עם הילדים הופך ל"תיק" ושמרטפות כי אין להם תמיד עניין בפעילות. אך זה לא צריך להיות כך. ישנן פעילויות המתאימות לכל המשפחה וחבל לפספס אותן. המאמר יציג מגוון פעילויות בארץ שגם ההורים יכולים ליהנות מהן.

 

כי מציון תצא תורה, ודבר ה' מירושלים

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ישנן שפע של פעילויות לילדים בירושלים שיהפכו את הבילוי המשפחתי שלכם למעניין ומושלם. תוכלו להשתתף בפעילויות עם גוון יהודי המלוות גם בשפת הסימנים, כמו: מוסיקה יהודית המשלבת פיוטים לקראת החגים, סדנאות יצירה, מפגש עם סופרים הקוראים מהספר שלהם ועונים על שאלות בעקבותיו,  תערוכות והצגות.

יש גם פעילות לילדים בירושלים המשלבות טיולים מודרכים במקומות הקדושים ואפשר גם לבד. למשל, סיור של שעה וחצי ברכבת שתוביל אתכם משער יפו לכותל ועיר דוד עם הדרכה קולית או טיול משפחתי על החומות וסמטאות העיר העתיקה. אפשר גם לשלב סיור במנהרות הכותל המעניק חוויה יוצאת דופן, ביקור בגן החיות ולא לשכוח את הבייגלה הירושלמי. גם המוזיאונים ייחודים ועוסקים בנושאים כמו: ארצות המקרא, מדע, תערוכות ואירועים קבועים או זמניים. צריך רק לעקוב ברשת אחרי פרסומים של פעילויות לילדים בירושלים, לבחור ופשוט להגיע.

 

אין כמו בילוי המשלב ים, שווקים ואוכל

אם החלטתם על בילוי משפחתי בתל אביב, העיר מציעה פעילויות רבות המתאימות הן להורים והן לילדים. מי לא אוהב להשתטות ולעלות על מתקנים מגניבים בלונה פארק. או לבקר במוזיאונים הרבים המציעים פעילות לילדים כמו בביתם של נחום גוטמן או ח.נ. ביאליק. גם טיול אופניים בפארק הירקון הוא חוויה משפחתית. תוכלו לערוך שם פיקניק או לאכול במסעדה. והעיר מציעה שפע של מסעדות שתוכלו לשלב עם בילוי משפחתי בים או בשווקים השונים. תוכלו לעשות עם הילדים גם סיורים בשכונות האוטנטיות כמו: נווה צדק, פלורנטין (סיור גרפיטי), כרם התימנים ועוד.

קח מקל! קח תרמיל!

ארצנו היפה שופעת טיולים ומסלולי הליכה בטבע. כדי לחוות את החוויה המושלמת עם הילדים בטיול משותף יש להתארגן טרם הטיול. כדי למנוע ויכוחים בין הילדים בדרך ניתן לשחק במשחקים שונים או לדאוג להם לתעסוקה באופן עצמאי. כמובן להצטייד בחטיפים ושתייה ולחשוב על מסלול שלא יהיה ארוך מדי. רצוי גם לשלב במסלול רחצה במעיין או מקור מים אחר, למשל בדרום טיול בעין גדי, עין בוקק או עין פשחה. ישנם מסלולים מעניינים המשלבים נופים וגם רכבל המתאימים לכל המשפחה, כמו: מצדה, ראש הנקרה וצוק מנרה. בהרבה מקומות ישנן גם אטרקציות המשלבות מתקנים (מגלשות סליידר בצוק מנרה), פעילות יצירה, מתנפחים, מופעים וקונצרטים בתוך מערות (בית גוברין). תוכלו גם לשלב בטיול קטיף דובדבנים או תפוזים, שייט קייקים בנהר הירדן, טיולי רכיבה על אופניים, ריינג'רים, טרקטורונים או ג'יפים, פיקניק בחורשה, ליקוט פטריות ביער וכד'. וזאת לפי העונה ולפי בחירתכם. בילוי מהנה!

Back to top button