צרכנות

נתקלתם בנזילות מהשכן או ברטיבות ועובש בדירה? כך תפעלו נכון

נזילת מים היא מצב לא נעים שעלול לקרות בביתו של כל אחד. בבניינים ישנים, למשל, יתכן שהצנרת בקירות פשוט בלויה ונסדקה עם הזמן. בבניינים אחרים, יתכן שמדובר בליקויי בניה שבגללם קיימות נזילות מהצנרת. לעיתים קורה שלשכנים שלנו יש נזילה ואנו תוהים האם זה המצב גם אצלנו, או מזהים סימני רטיבות ועובש בדירה ולא יודעים מה לעשות.

בתמונה רואים בהדמיה אינפרה אדום נראה נימיות מים על קירות מעל שיפולי פנלים, מה שמלמד על ערך לחות גבוה מהרגיל  במצע מתחת לאריחי הריצוף

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אולי הבעיה היא לא נזילה בצנרת

יש פעמים בהן סימני רטיבות ועובש לאו דווקא מעידים על כך שהבעיה היא בצנרת של הדירה, של השכן או בכלל. למשל, יתכן שבחדרים שיש בהם לחות רבה, כמו בחדר האמבטיה, נעשה שימוש בצבעים באיכות נמוכה שאינם מגנים מפני חדירת הרטיבות לקירות. בדירות בקומות גבוהות יתכן שקיימת בעיה באיטום של הגג ומי גשמים מטפטפים פנימה דרך סדקים בקירות, ובעיה דומה עשויה לקרות כאשר איטום הרצפות בקומה אחת אינו מושלם והמים מחלחלים לתקרת הקומה מלמטה.

 

בתמונה רואים הדמיה אינפרה אדום באזור חדר אמבטיה של שכנים מעל רואים נימיות מים על קירות מעל שיפולי פנלים. קיימת בקרה זה לחות גבוה במצע מתחת לאריחי הריצוף.

(צילום: דרור ישראלי, תרמיטק איתור נזילות)

 

במקרה שבו מספר שכנים סובלים מנזקי רטיבות חשוב לשתף פעולה ולאתר את מקור הבעיה. ניתן, למשל, לסגור בדירה מסוימת את כל ברזי המים ולכבות את כל מכשירי החשמל העושים שימוש במים (כגון מדיח כלים או מכונת כביסה) – ולבדוק האם עדיין קיימת תנועה במונה המים של הדירה. אם כן, סימן שיש נזילה בדירה. אם לא, כנראה שמקור הבעיה אחר.

מומלץ להזמין איש מקצוע

בין אם הבעיה היא בנזילה בצנרת של דירה מסוימת או בבעיה משותפת למספר דיירים, איש מקצוע מנוסה הוא הפתרון היעיל ביותר. הוא זה שיוכל לאבחן את מקור הרטיבות באופן מדויק, תוך שימוש בציוד מתקדם כמו מצלמה תרמית או סיבים אופטיים – ויטפל בבעיה באופן נקודתי, מהיר ויעיל.

(צילום: דרור ישראלי, תרמיטק איתור נזילות)

מיכשור מתקדם לאיתור נזילות – 100% דיוק

(צילום: דרור ישראלי, תרמיטק איתור נזילות)

מיכשור מתקדם לאיתור נזילות – 100% דיוק

כדאי לזכור את החשיבות הרבה שיש לפעילות מהירה בהקשר של נזקי מים: הם לא רק עלולים לגרום להופעת כתמי רטיבות על הקירות, להתנפחויות וקילופי צבע, אלא גם לנזקים בריאותיים של ממש בעקבות התפתחות עובש. לכן בין אם קיימת נזילה אצלכם או אצל השכנים, או ברגע שבו מתעורר חשד לקיומה של נזילה, כדאי לטפל בכך ללא שהות.

איתור נזילות ע"י סוקר מוסמך מכון התקנים, עד מומחה מקצועי מטעם ביה"ש ובוחן נזקי מים >>

 

Back to top button