צרכנות

היפרדות שליה: הגורמים והגישות הנכונות לטיפול

האירועים המתרחשים בראשית חיי ילדכם עשויים להשפיע על עידו. ברוב המקרים, הריון ולידה מתנהלים כשורה גם לאם וגם לעובר. מעבר לחששות טבעיות בנוגע לגידול המשפחה, אין סיבה משמעותית לדאגה.

למרבה הצער, החיים לא תמיד מתנהלים כמתוכנן, ובעיות בריאותיות חמורות עלולות להתרחש ולפגוע באם ובילד גם יחד, לעתים קרובות עם סיבוכים לכל החיים. היפרדות שליה הוא מצב כזה, והרופא אמור להיות מסוגל לדעת איך לטפל במקרה חירום. אם הוא אינו מצליח לנקוט בפעולה המתאימה, התוצאות עלולות להיות שינויים משמעותיים בחיים.

מהי היפרדות שליה?

השליה היא איבר שמתפתח ברחם במהלך ההיריון. היא מחוברת לדופן הרחם ומתחברת לעובר דרך חבל הטבור. השליה מספקת לעובר חומרים מזינים וחמצן, מאפשרת לו להיפטר מהפסולת ומגנה עליו מפני זיהומים. תהליך שנקרא היפרדות שליה מתרחש כשהקשר החיוני הזה בין האם לילד, מתנתק באופן חלקי או מלא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אצל אימהות, היפרדות שליה עלולה להוביל לזעזוע מאובדן דם, בעיות בקרישת דם, צורך בעירוי דם ואפילו אי ספיקת איברים. במקרים קיצוניים שבהם לא ניתן לשלוט על הדימום, יתכן שיהיה צורך בכריתת רחם כצעד חירום. עבור העוברים, היפרדות שליה עלולה לשלול מהם חמצן וחומרים מזינים, מה שעלול להוביל לבעיות גדילה, לידה מוקדמת או אפילו לידת תינוק מת.

למה זה קורה?

במקרים רבים, היפרדות שליה עשויה להתרחש פתאום, אבל במקרים אחרים היא עשויה להתפתח לאט ולאפשר לכם את הזמן הדרוש לתגובה לפני שהמצב יהפוך למקרה חירום מלא.

לא משנה מה הסיבה, היפרדות שליה תמיד זקוקה לטיפול רפואי, וחשוב להתייעץ עם הרופא או להגיע מיד לחדר המיון.

אבחון וטיפול

הטיפול בהיפרדות שליה תלוי אם האבחנה בוצעה בתחילת ההיריון או בשלבים מאוחרים. אם ההפרעה מתרחשת לאחר השבוע ה-34 להיריון, כאשר העובר קרוב ללידה מלאה, יתכן ותהיה אפשרות ללידה נרתיקית תחת פיקוח צמוד. במקרים בהם ההפרעה חמורה, היא עשויה לדרוש לידה מידית, לרוב בניתוח קיסרי.

אם האבחנה בוצעה בשלב מוקדם בהריון ואינה חמורה, יתכן שהאם תאושפז בבית החולים לצורך פיקוח. התסמינים כוללים דימום, התכווצויות מהירות ביותר וכאבי רחם. ההפרעה מאובחנת באמצעות בדיקה גופנית, בדיקות דם או אולטרסאונד.

תרחישי רשלנות רפואית נפוצים שמובילים להיפרדות שליה

רופאים רבים מיומנים ומקצועיים, אבל כשהם מתרשלים בתפקידם, חשוב שתפנו לעורך דין שמתמחה בפגיעות הריון ולידה, שיעזור לכם ולילדכם להשיג צדק. תרחישי רשלנות רפואית נפוצים כוללים:

  • העדר אבחון היפרדות שליה.
  • עיכוב בטיפול.
  • העדר מתן טיפול מתאים לאחר אבחון היפרדות שליה.

חשיבות הייעוץ המשפטי של עורך דין מומחה לפגיעות הריון ולידה

לא תמיד תוכלו להגן על ילדכם מהעולם, אבל יש לכם את כל הזכויות לצפות שהרופא יבצע את מיטב יכולתו על מנת להבטיח לידת תינוק בריא. רופא מוסמך יודע את הסימנים להיפרדות שליה ויספק לכם ולתינוק שלכם את הטיפול המיידי שאתם זקוקים לו. אם נפגעתם או שאיבדתם את התינוק כתוצאה מרשלנות רפואית של הרופא או הצוות הרפואי, הסיוע המשפטי זמין.

מומלץ להתייעץ עם עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית כתוצאה מפגיעות במהלך ההיריון והלידה, עם ניסיון של שנים בטיפול במקרי רשלנות רפואית בהריון ובלידה, ובמיוחד במקרי היפרדות שליה, כך שתהיה לו את המיומנות הנדרשת ללוות את המשפחות בייצוג המשפטי המתאים.

נכון, אין שום סכום בעולם שישיב לחיים את התינוק, אבל הצדק ייעשה

אם אתם מתמודדים עם מצב של היפרדות שליה אצל התינוק, עורך הדין וצוותו יכולים לעזור לכם לבנות את התיק ולהבטיח שאינכם לבד בתקופה קשה זו.

נכון. כסף אינו יכול להחליף חיים או להחזיר את מה שאיבדתם, אבל הוא יכול לעזור לכם להשיג את הצדק ולהמשיך בחיים.

 

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח