חדשות הארץמבזקים

מד"א יפסיק להפעיל את המוקד הייעודי לטיפול בנושא נגיף הקורונה

מאז החל המשבר סביב נגיף הקורונה במדינת ישראל, עומד מגן דוד אדום לצד משרד הבריאות, ממשלת ישראל וכלל הגורמים במערכת הבריאות, בחזית המאמץ הלאומי למניעת התפשטות הנגיף ושמירה על בריאות הציבור. במגן דוד אדום הבינו את גודל המשבר עוד מתחילתו ובשיתוף עשרות אלפי מתנדבי ועובדי הארגון שנרתמו למשימה הלאומית, הקימו מוקד ייעודי, יחד עם משרד הבריאות, כדי לתת מענה מהיר, יעיל ומקצועי לכל אדם שמפתח תסמינים, או שחושש כי הוא חולה בנגיף הקורונה. המוקד פעל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, זאת במקביל לביצוע אלפי דגימות בכל יום ברחבי הארץ, ופינוי חולי קורונה מאומתים לבתי החולים ומלונות האשפוז.
 
המוקד הייעודי פוצל למספר מקומות, ופעל במוקד השליטה והבקרה הארצי של מד"א בקריית אונו, באוהלי ענק שהוקמו במתחם המוקד הארצי, בחטיבת הביניים שמעון פרס בקריית אונו, בתחנת מד"א בחיפה, בבסיס פיקוד העורף ברמלה ובבניין איסתא בתל אביב. זאת, על מנת לשמור על הנחיות משרד הבריאות למניעת הדבקה, תוך שמירה על בטיחות הצוותים.
 
מחר (ראשון) יפסיק לפעול המוקד הייעודי של מגן דוד אדום לטיפול בנושאים הקשורים לנגיף הקורונה, והאחריות בנושא תעבור לקופות החולים. מוקד 101 של מד"א ימשיך לפעול כרגיל, ולתת מענה לכל מקרה חירום רפואי.
 
מגן דוד אדום ימשיך לעמוד בחזית המאבק הלאומי בנגיף הקורונה. בין היתר, ימשיכו החובשים והפראמדיקים של מד"א לבצע דגימות לבדיקת נגיף הקורונה במתחמי "היבדק וסע", בבתיהם של מטופלים, בבתי אבות ובמוסדות נוספים, ולפנות חולי קורונה מאומתים לבתי החולים ומלונות האשפוז.
 
מנכ"ל מד"א, אלי בין: "המוקד לטיפול בנושא הקורונה הוקם במגן דוד אדום תוך זמן קצר, ומהרגע הראשון סיפק מענה לכל מי שהיה זקוק לכך. חובשים ופראמדיקים רבים נרתמו לטובת הפעילות במוקד, ועשו לילות כימים על מנת לענות במלוא הרצינות והמקצועיות לכל אחד מעשרות אלפי האזרחים שהתקשרו בכל יום. אני מודה לכל הצוותים שלקחו חלק במשימה, ואשר עמדו בה בהצלחה. מגן דוד אדום, כארגון ההצלה הלאומי של ישראל, ימשיך לעמוד בחזית המאבק בנגיף, לצד משרד הבריאות וכלל הגורמים. נמשיך לעשות ככל יכולתנו על מנת לשמור על בריאות הציבור בישראל ולהציל חיים".

מוקד קורונה של מד"א בבסיס פיקוד העורף. צילום: דובר צה"ל
מוקד קורונה בבניין תחנת מד"א בחיפה. צילום: דוברות מד"א
מוקד קורונה של מד"א בבניין איסתא בתל אביב. צילום: דוברות מד"א
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח