חדשות הארץמבזקים

לפיד: המשפחות לא צריכות את יום הזכרון, אנחנו צריכים אותו

יו"ר יש עתיד – תל"ם נשא היום (שלישי) נאום במליאת הכנסת לציון יום הזכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה.

"המשפחות השכולות לא צריכות את יום הזכרון כדי לזכור", פתח לפיד את נאומו, "המתים שלהם לא מחכים לצפירה, הם מגיחים ברגעים הכי פחות צפויים, כל דבר, כל אירוע מפעיל את המתג. מחר יום העצמאות, אתם באמת חושבים שביום העצמאות הם זוכרים פחות? אם הילד המת שלהם אהב זיקוקים, הם נזכרים בזיקוקים. אם הוא אהב ללכת לים ביום העצמאות לנצח, כל גל נושא מזכרת.

הכי קשים הם לא הזכרונות שקבועים בלוח השנה, אלא אלה שקופצים בלי שום הכנה. אתה הולך ברחוב ביום רגיל, בדרך לפיצוציה, רואה מישהו עם פרופיל דומה. או מישהו עם חולצה שהיתה לו בדיוק כזו, והצפירה פתאום נשמעת מבפנים. עולה ויורדת בתוך הנשמה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפיד הוסיף כי "במשפחת השכול לא מחכים שהמשמר יעבור לדום. הם לא עמדו נוח מאז שמת להם הילד. הם צועדים בעולם הזה, כמו שכתב חיים גורי, "על פני אדמה כואבת, חתוכה/ כמו פצע ענקי." מה שכואב להם הוא לא המוות, אלא החיים. זכרונות קטנים, לא הירואיים, בלי מכנה משותף. לילה שבו ישבתם במטבח ודיברתם. שיר של להקת קווין שהייתם שמים באוטו בפול ווליום. היום שבו הוא הלך לכיתה א'. התעקש ללכת עם כובע של מיקי מאוס. לך תסביר לאנשים שאתה בוכה ביום הזכרון בגלל כובע של מיקי מאוס. במותם הם ציוו לנו את החיים של עצמם, מוקרנים שוב ושוב על מסך הזכרון.

המשפחות לא צריכות את יום הזכרון, אנחנו צריכים אותו. אנחנו שחיים איתם, לצידם, בני משפחות השכול, במילא תמיד זוכרים את הילדים, את הבעל, את האבא. אנחנו אלה שזקוקים ליום הזה. כדי שנוכל להגיד להם אנחנו איתכם. אנחנו חושבים עליכם. אנחנו תמיד זוכרים אתכם."

תגובה אחת

  1. הו. שקרן נוכל וחזיר ברמות קנאי רצה עוד ועוד בחירות הו לא אמין הרבה מאוד שונאים אותך אתא פשוט תעלם אתא דוחה רד לנו. מהחיים פסיחי ודביל מושלם

Back to top button