מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד: נתניהו הבין שאם ישראל תישאר דמוקרטיה הוא ילך לבית סוהר

יו"ר יש עתיד – תל"ם, יאיר לפיד אמר היום (ראשון) בדיון בוועדה המסדרת כי "כחול לבן נמצאים במצב שיש להם עליו אפס השפעה. הם שותף זוטר לגמרי בקואליציה. אתם תהיו חתומים על ריסוק הדמוקרטיה הישראלית בלי שאפילו תדעו איך לעצור את זה."

"אני יושב ומסתכל על הדיון הזה ואני שואל את עצמי איפה שועלי הליכוד? איפה יריב לוין? איפה זאב אלקין? איך קורה שכל הדיון הזה מנוהל על ידי מפלגה שמונה פחות משליש מהקואליציה? שותף זוטר לגמרי בקואליציה המתהווה." אמר לפיד.

"איתן (יו"ר הועדה) אני לא אעמיד פנים שאני לא מחבב אותך רק כי אנחנו משני צידי המתרס הפוליטי", תקף לפיד והוסיף, "אתה לא העברת חוק מימיך, ועכשיו יש פה חבילת חקיקה שמשנה את תולדות הדמוקרטיה הישראלית ושלחו אותך לנהל את זה ואין פה אף אדם שבאמת מבין. לא בחוקי יסוד , לא בהליך פרלמנטרי, שום דבר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אתם נמצאים במצב שיש לכם עליו אפס השפעה, כאמור שותף זוטר אבל בסוף שולחים אתכם ועל שמכם יהיה, אתם חתומים על ריסוק הדמוקרטיה הישראלית בלי שאפילו תדעו איך לעצור את זה. הרי לא תהיה לכם שום השפעה על הקואליציה הזאת."

"כל מי שקרא את חבילת החוקים הזאת ויודע משהו על איך עובדת ממשלה מבין שתהיה לכם אפס השפעה. אפס השפעה על הכלכלה, אפס השפעה על התהליכים הדמוקרטיים. אנחנו רואים את התהליך." ציין לפיד.

עוד אמר כי "ליצמן ודרעי קיבלו את כל נושא דת ומדינה במתנה , גפני קיבל את ועדת הכספים, יהדות התורה , למקרה שאלה מכם שהיו פה כל השעות החמיצו, הם הוציאו הודעה וההודעה אומרת: "קיבלנו הכול, זה המשא ומתן הכי קל שניהלנו". הכול, ומי נתן? נתנו להם אנשים שלא מבינים מה הם נתנו להם. יריב לוין קיבל את מה שכל חייו הוא חלם עליו – הזדמנות לפרק ולרסק את בית המשפט העליון בחסות זה שאנשים לא מבינים על מה הם חותמים."

לפיד הוסיף כי "מעל הכול ביבי. אני רוצה להזכיר משהו על נתניהו- בעוד פחות מחודש אמור להיפתח משפטו. איך שהוא הם הצליחו למרוח את זה מתחת לרדאר, פחות מחודש, אמור להיפתח משפטו. מה שקרה באמת זה שנתניהו הבין שאם ישראל תישאר דמוקרטיה הוא ילך לבית סוהר, ולפיכך הוא צריך לוודא שישראל לא תישאר דמוקרטיה."

תגובה אחת

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח