חדשות הארץמבזקים

הרב ישעיהו הבר נפטר מקורונה – שידור חי ממסע ההלוויה

המרכז הרפואי הדסה הודיע הלילה (שישי) בצער גדול על פטירתו של הרב ישעיהו הבר, יו"ר ארגון 'מתנת חיים'. בגיל 55 במותו.

הרב הבר אשר נדבק בנגיף הקורונה, אושפז בבית החולים הדסה עין כרם ב- 12/4 לאחר שחלה החמרה במצבו, והתקבל במצב קשה, כשהוא מתקשה לנשום בכוחות עצמו ונזקק כל העת לתמיכה של חמצן.

עם ההחמרה וקושי נוסף בנשימה, חובר למכונת הנשמה והורדם ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

צוות בית החולים כולו עשה כל שניתן לאורך הטיפול ברב הבר. מומחי היחידה לטיפול נמרץ כללי ופנימי ורפואה פנימית, כמו גם מומחי נפרולוגיה אשר עקבו אחר מצבו כמושתל כליה, טיפלו בו יום וליל.

הנהלת בית החולים הייתה בקשר עם משפחתו ועדכנה אותה כל העת באשר להתקדמות המחלה.

"לצערנו, מצבו של הרב היה קשה ומחלת הקורונה וסיבוכיה הכריעו אותו. רופאי היחידה לטיפול נמרץ נאלצו לקבוע את מותו לאחר מאמצי החייאה ממושכים." מסרו בבית החולים הדסה.

הרב ישעיהו הבר. צילום: ויקיפדיה

"הרב ישעיהו הבר, יו״ר ארגון מתנת חיים ומי שהקים בעצמו את המפעל החשוב שהציל מאות אנשים, היה ידיד אמת וקרוב של הדסה לאורך השנים. פועלו לחיבור בין חולי כליה לבין תורמים אלטרואיסטים היה מן הבולטים בעידוד תרומת איברים מן החי, ובהדסה בוצעו ניתוחים רבים שהצילו חיי אדם בזכותו.

מנהלי הדסה בעבר ובהווה, צוות מרכז ההשתלות, הנפרולוגיה, חדרי הניתוח ובעצם כל יחידות בית החולים, הכירו מקרוב את האיש אשר היה בן בית אצלנו. הוא נגע בלבבות של כולנו, בצניעות ובאישיות יוצאת דופן, בחוכמתו ובאהבת האדם שהייתה לסמל – הן של האיש הפרטי, והן של הארגון בראשו עמד.

הדסה כולה משתתפת בצערה העמוק של משפחת הבר ומחזק אותה בשעה קשה זו."נמסר מבית החולים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם פטירתו של הרב ישעיהו הבר: "אני מבקש להביע צער עמוק על פטירתו של הרב ישעיהו הבר, המייסד והמנהל של עמותת 'מתנת חיים' שמסייעת לחולים הזקוקים להשתלת כליה. הרב הבר עצמו עבר השתלת כליה, והוא הטמיע בקרב הציבור הרחב את המודעות לחשיבות התרומה. בד בבד הוא פעל לחבר בין התורמים לנתרמים, וליווה את התהליך לכל אורכו. בזכותו זכו מאות אנשים בישראל לחיים חדשים. הרב הבר היה מופת של אנושיות, חסד וערבות הדדית. כולנו קיווינו שיחלים מן הקורונה, אך לדאבון לבנו הוא הלך הערב לעולמו. תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו. יהי זכרו ברוך."

יו"ר ש״ס השר אריה דרעי ספד לרב ישעיהו הבר ז"ל: "הלב נשבר מהטרגדיה הבלתי נתפסת של פטירת הרב אברהם ישעיהו הבר ז״ל, היהודי היקר והמסור מארגון ׳מתנת חיים׳ שהציל את חייהם של מאות אנשים ע״י תרומת כליה והוכרע ע״י נגיף הקורונה והוא בן 55 בלבד. אלו ימים קשים ומטלטלים עבור כל עם ישראל, ואנו זועקים לבורא עולם שתהיה מיתתו של יהודי צדיק זה כפרה על כל עם ישראל ושתיעצר המגפה האיומה."

יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ': "אסון כבד. ברוך דיין האמת. הרב ישעיה הבר יו"ר מתנת חיים איש שכל כולו חסד הלך לעולמו. מפעל חיים של הצלת נפשות. האיש שאחראי אישית על מתנה של חיים לעשרות רבות של אנשים. רבבות מלאכים מקבלים את פניו עכשיו למעלה בהוד. הלב בוכה."

יו"ר 'דגל התורה ח"כ הרב משה גפני על פטירתו של יו"ר ארגון 'מתנת חיים' הרב אברהם ישעיהו הבר זצ"ל: "ברוך דיין האמת! טרגדיה גדולה לעולם התורה והחסד. האיש שהיה תלמיד חכם, הציל מאות אנשים, מסר את נפשו למענם, וקידש שם שמיים בפעולותיו הכבירות, הלך לעולמו, והותיר את משפחתו, את ידידיו הרבים ואת כולנו, אבלים וכואבים על האסון הקשה הזה. המקום ינחם את רעייתו תחי' ואת משפחתו הנכבדה בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא יוסיפו לדאבה עוד."

שר הבריאות יעקב ליצמן: "אבל גדול לעם ישראל וערב קשה למערכת הבריאות, בפטירת הרב ישעיהו הבר זצ”ל, שהקים את ארגון מתנת חיים למען חולי הכליה. איש שכולו חסד וחמלה, שזכה להציל נפשות רבות בישראל. הרב ישעיהו הבר זצ”ל שלצערנו הרב נפטר לאחר שנדבק בקורונה, היה דמות אצילית, אדם גדול, שהקדיש את כל חייו למען הצלת חיי הזולת. אנו משתתפים בצער המשפחה בשעה קשה זו."

ח"כ ניר ברקת: "‏אני כואב את פטירתו של הרב ישעיהו הבר ז"ל, שהלך לעולמו מנגיף הקורונה. עם הקמת ארגון 'מתנת חיים', הרב הבר היווה בחייו נקודה של אור לחולים שהיו זקוקים לכך והציל נפשות רבות. מותו הוא אבדה גדולה לעם ישראל ולעולם כולו."

ח״כ איילת שקד: "‏הצטערתי עד מאד לשמוע על פטירתו של הרב ישעיהו הבר. אדם שמאות רבות של אנשים חבים לו את חייהם. אלוקים אוסף את המלאכים לידו, אין הסבר אחר. ‏איש נדיר, פשוט מאד, עניו, שרק היטב עם אחרים. יהי זכרו ברוך."

שר החינוך רפי פרץ אמר על מותו בטרם עת של הרב ישעיהו הבר ז״ל מנגיף הקורונה: "כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא". הרב ישעיהו הבר, שהצלת נפשות הייתה פרויקט חייו, לא הצליח לשרוד את הקורונה. איש שכל כולו חסד שהקדיש את חייו להצלת אחרים. איזו טרגדיה נוראית לעם ישראל. אבידה עצומה. יהי זכרו הקדוש ברוך, מי ייתן ויהיה מליץ יושר על עמו."

ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין: "הרב ישעיהו הבר, המלאך שהציל את חייהם של כל כך הרבה בני אדם, נפטר הלילה מנגיף הקורונה. הוא היה יחיד בדורו. רגיש מאין כמוהו ומחויב למשימה כפי שרק בודדים עושים. זכיתי להכירו וגיליתי איש נדיר שכל כולו נתינה ותרומה לחברה, שאף פעם לא התגאה והחזיק טובה לעצמו. עם ישראל חסר הלילה אדם גדול, ואין מילים של תנחומים על פטירתו. יהי זכרו ברוך".

צילום: ארגון "מתנת חיים"

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור: "בצער רב ובכאב גדול קבלתי את הבשורה על פטירתו של ידידי ורעי, כאח לי, איש החסד הרב ישעיהו הבר. האיש שהציל חיים של 800 אנשים והקים מפעל חסד אדיר של תורמי ומושתלי כליה הלך מאיתנו בנסיבות כל כך טראגיות. אני שולח תנחומים למשפחתו ולמשפחת "מתנת חיים" כולה."

שר הביטחון נפתלי בנט: "הרב ישעיהו הבר, מלאך של חיים, הלך לעולמו. אך בזכותו ימשיכו לחיות אנשים רבים. ‏יהודי טוב עם מסירות מוחלטת. ‏יהי זכרו ברוך."

ח"כ משה אבוטבול (ש״ס) אמר על פטירת הרב ישעיהו הבר זצ״ל: "בצער רב ובכאב לב עצום אני נפרד מידידי האהוב איש החסד הגדול הרב ישעיהו הבר זכר צדיק וקדוש לברכה יו״ר מתנת חיים אשר לזכותו נזקפים חיי מאות ואלפי אנשים. לא אשכח שתמיד ציין בפני את התורמים הרבים בגופם מעירנו בית שמש ואף ערך ערב הוקרה מיוחד עבורם. קשה עלינו פרידתך בטוחנו שהזכויות הרבות והצלת עולמות מלאים ילווך לעולם העליון ונזכה בביאת משיח צדקנו במהרה בימנו אמן".

ח"כ יעקב אשר: "בלב שבור אני מבכה מרה על פטירתו של ידידי ורעי רבי אברהם ישעיהו הבר זצ"ל שסיפור חייו הוא מופת ודוגמא בהצלת חייהם של חולים רבים שלא הכיר ובהתמסרות אינסופית של נתינה להם ולתלמידיו הרבים. זכרו האצילי ודרך החסד שהנחיל על כל סביבותיו יהיו נחמה למשפחתו הדגולה בשבר הנורא שפקד אותם ואת ידידיו ומוקיריו הרבים".

מירי רגב שרת התרבות והספורט: "הצטערתי לשמוע על מותו של הרב אברהם ישעיהו הבר, יו״ר ומייסד ארגון ״מתנת חיים״ לתרומת איברים. ‏הבר ז״ל איש חסד וחזון, שהציל רבים ממוות, נכנע הלילה לנגיף הקורונה והוא רק בן 55. אני שולחת את תנחומיי הכנים לבני משפחתו. ‏יהי זכרו ברוך."

ח"כ הרב ישראל אייכלר: "הלב ממאן לעכל את הבשורה הקשה על פטירתו של איש החסד ולב התבונה הרב אברהם ישעיהו הבר זכרונו הטוב לברכה לדורות.
מאות יהודים ואלפי משפחות חבים את חייהם לרב הבר ולמפעל האדיר להשתלת כליות שהקים. הוא היה אור שהקרין על חילוקי דעות וגישר על פערים ומגזרים בישראל. היה לו כח הרצון הטוב, בלתי נלאה, והוא גייס את כל יכולותיו עבור הצלת נפשות. לא הרפה גם בתקופות קשות, בהן הוא נרדף באכזריות על מעשיו הטובים על לא עוול בכפו. בסוף נתקיים בו "ברצות ה' דרכי אי"ש גם אויביו ישלים עמו". הארז בלבנון הצדיק הזה גופו ניגף בפני נגיף הקורונה, אך רוחו נשמתו נצח ומפעל חייו ימשיך ויזכר לנצח לתפארת עם ישראל."

שידור חי: מסע ההלוויה של הרב אברהם ישעיהו הבר זצ"ל

5 תגובות

  1. כנראהשלא קולטים את גודל האסון .והכאב העצום .
    נלמד מהרב זצל ענוה מסירות נפש וחסד בלי גבול .
    אחרי מגפ נוראה כזו חייב לבוא שינוי
    לטובה .

  2. נבחרה התגובה הטובה ביותר .
    תגובת זלזול
    נמאס מהציניות
    עולם חסד יבנה .משיח נאו

  3. התפללנו התחננו חיכינו לנס,.קשה להאמין ..קראתי עליו רבות .מהישוב יצהר התנדבו אנשים לתרום כליות בעידודו.לא הבדיל בין האנשים המושתלים.
    ממש מזעזע. הוא היה עניו אבל הארגון שהקים היה ידןע .
    י ה י זכרו ברוך ומופת לעם ישראל .

Back to top button