מבזקיםצבא וביטחון

בנט בהרמת כוסית: התקופה הזו מוטרפת, יש בה רגעים מאוד מרגשים

שר הביטחון, נפתלי בנט, השתתף היום (חמישי) בהרמת כוסית חגיגית לרגל יום העצמאות במעמד פורום המטה הכללי של צה"ל, בראשות הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי.

השר בנט אמר כי "התקופה הזו מוטרפת. יש בה רגעים מאוד מרגשים, מאוד מצחיקים לעיתים. צה"ל הוא צבא העם אבל כשאמרנו את זה לא חשבנו שבמערכה נגד הקורונה הצבא ישרת ישירות את כל חלקי העם. יש את השיר היפה של נעמי שמר "בהיאחזות הנחל בסיני המון דברם יפים ראו עיניי", ואכן המון דברים יפים ראו עיניי. ראיתי פה ענווה שלא ציפיתי לה. לא ענווה במובן הרדוד של המילה אלא ענווה אמיתית. כשאתה יודע מה כוחך אבל אתה משעבד את זה לטובת משהו גדול יותר ממך. הצלחנו לשעבד את עצמנו למשהו גדול יותר ושאחרים ייקחו קרדיט, וזה דבר מופלא."

בנט הוסיף כי "צה"ל ומערכת הביטחון הבינו מוקדם שהקורונה היא המשימה העיקרית של עם ישראל. צה"ל ומערכת הביטחון נרתמו מתוך הבנה שנמשיך לטפל בסוריה, באיראן ובעזה, אף אחד לא חיכה ומלמטה צמחו אין ספור יוזמות. המשימה העיקרית שלנו בסיטואציות כאלה זה להנחיל דבר אחד – כן. לומר "לך על זה". בכל הצבא אתה מגלה שכל כך הרבה אנשים "הלכו על זה", והם הלכו על זה כי הם ידעו שגם אם יהיו תקלות בקצה יקבלו גיבוי מהפיקוד הבכיר ליזום. אנחנו נכנסים לשנתה ה-73 של מדינת ישראל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בנט הדגיש, "מה שצה"ל עושה זה אבן יסוד כדי שנהיה כאן לנצח. אותה ממלכתיות, אחדות, ענווה, גמישות מחשבתית, עוצמה, קטלניות ותקיפות מול האויב, אותה אהבה עמוקה של ארץ ישראל ועם ישראל. אני מרגיש היום הרבה יותר בטוח ואני נפעם מהקבוצה שנמצאת כאן היום. אני לא חושב שיש קבוצה טובה יותר בעם ישראל. תודה רבה וחג עצמאות שמח".

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: "בשבועות האחרונים צה"ל מראה שוב וביתר שאת את היותו צבא העם. צבא העם אינו עניין מובן מאליו. הביטוי הזה מקבל משמעות אמיתית, שעושים אותה יום יום חיילים רציניים שמחוברים למדינה ולעם והתרומה לשמחתי רבה וניכרת. נמשיך בה ככל שיידרש. אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולומר משהו על המשפחות השכולות. קשה להם תמיד, והפעם, לאור הסגר, קשה שבעתיים. אבל צריך לכבד את ההחלטה הנכונה. זה ויתור כואב, שצריך לעשות למען הבריאות שלהם ושל החברה כולה. אנחנו צריכים לחבק אותן ולעזור להן להתמודד עם ההחלטה הזאת".

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

תגובה אחת

  1. כל הכבוד לחיילי צבא ההגנה לישראל , למפקדיהם , למערכת הביטחון , לשר הביטחון , למשטרת ישראל , לממלא מקום מפכ"ל המשטרה , על פעילותכם החשובה , לביטחון עם ישראל .

Back to top button