בידורחדשות הארץמבזקים

בשל משבר הקורונה: עיריית תל אביב-יפו תסייע למאות אמנים

עיריית תל אביב-יפו נחלצת לסייע לאמנים בעיר שנפגעו בשל משבר הקורונה – קרן סיוע אמנים בהיקף של 700,000 שקלים מטעם העירייה וקרן תל אביב תסייע למאות אמנים.

לאור המצוקה הקשה שאליה נקלעו אמנים רבים בתל אביב-יפו, הנחה ראש העירייה להקים קרן חירום לסייע לאמני העיר העצמאיים, ולעובדים תושבי העיר של תאגידי התרבות העירוניים ועמותות התרבות הנתמכות על ידי העירייה.

צילום: דוברות המשטרה

הסיוע מטעם הקרן יוענק בשני מסלולים: האחד – מענקים לאמנים ולעובדי תאגידי התרבות העירוניים ועמותות התרבות הנתמכות בידי העירייה אשר נקלעו למצוקה כלכלית חריפה; והשני – מלגות לאמנים עצמאים עבור פעילות אמנותית שיקיימו בשבועות ובחודשים הקרובים. היקף הסיוע הוא של 700 אלף שקלים, והוא יחולק למאות אמנים באמצעות מענקי סיוע. הכספים לקרן התקבלו ממספר תורמים פרטיים דרך קרן תל אביב לפיתוח ובמצ'ינג מתוך התקציב העירוני. מקבלי המענקים ייבחרו על ידי ועדה ייעודית שתתכנס בימים הקרובים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
עיריית תל אביב. צילום: דוד שי

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו אמר כי "תל אביב–יפו משמשת מיום היווסדה כמרכז התרבות של ישראל, ואמניה הרבים הם שהופכים אותה לכזו. בעת הנוכחית עומדים רבים מאנשי עולם התרבות בפני מצוקה קשה, ונראה שאין מי שבכוונתו לתת להם מענה. הקרן שהקמנו אינה "גמ"ח", כי אם סיוע כלכלי לטובת פעילות בהווה ובעתיד. תרבות ואמנות הכרחיות לקיומנו הרוחני ועל כן עלינו לדאוג ליוצרים ויוצרות לטובת היום שאחרי."

רון חולדאי. צילום: ברק ברינקר

ד"ר הלה אורן, מנכ"לית קרן ת"א ציינה כי "ההתגייסות של פילנתרופיה ישראלית מרגשת – שישים אחוז מהתורמים לקרן הסיוע הם מפה. אנחנו מזמינים את כל מי שביכולתו להצטרף למעגל האחריות ההדדית ולסייע יד ביד עם העירייה לאמנים שמטה לחמם נפגע".

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח