חדשות הארץמבזקים

הממשלה אישרה: יוענק סיוע למגזר הערבי לקראת חודש הרמדאן

בעקבות בקשת השר דרעי, היום (רביעי) בישיבת הממשלה, להעביר תקציבים לרשויות המקומיות הערביות לקראת הרמדאן, הוקם צוות משותף של משרד האוצר, משרד הפנים, פיקוד העורף ומשרד ראש הממשלה לקביעת היקף המענקים וסלי המזון שיחולקו לתושבים.

בהמשך לשיחות שקיים השר דרעי עם ראשי רשויות ערביים, במוצאי שבת האחרונה ושיחה נוספת בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו שקיימו השניים אתמול (ג'), אישרה הממשלה את בקשת השר דרעי לסיוע תקציבי לנזקקים מקרב האוכלוסייה הערבית וכן את הגברת ההסברה המקומית לתושבים.

הצוות שיוקם ביוזמת השר דרעי, יגבש סל סיוע תקציבי לרשויות הערביות ותושביהן, לקראת הרמדאן. על מנת למנוע את הרחבת התחלואה במגזר הערבי בחודש הרמדאן, דרש השר דרעי תקציב להסברה לתושבים, בקריאה לשמור על הכללים בתקופה זו שבה נהוג להתאסף יחד לסיום ימי הצום, דבר שעלול לגרום להרחבת ההדבקות. עוד ביקש השר דרעי להקים באופן מיידי מוקדים עירוניים 106 שאליהם יוכלו לפנות התושבים, להתלונן על הפרות הכללים ולקבל מענה מהיר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, ביקש השר דרעי לסייע בסלי מזון באופן יומיומי לחולים, למבודדים ולקשישים ללא עורף משפחתי. כן ביקש לסייע במזון למשפחות נזקקות אשר ידן אינה משגת בעקבות התקופה עליה נקלענו. סלי מזון יחולקו לתושבים, ימנעו יציאה מהבתים, לצורך רכישת מזון ויאפשרו שמירה על כללי הבידוד ועל האוכלוסייה אשר בסיכון.

השר דרעי מונה על ידי ראש הממשלה נתניהו, בסוף חודש מרץ, לרכז את נושא הטיפול בחברה הערבית והחברה החרדית בעת משבר הקורונה.

השר דרעי: "היעד הגדול שלנו הוא לסייע לאוכלוסיה הערבית לעבור את חודש הרמדאן בשלום וללא התפרצות הנגיף. אני מברך את ראשי הרשויות הערביות שמגלים מנהיגות יוצאת דופן בדרך הטיפול במשבר. יש לספק סיוע מיידי לרשויות הערביות ולתושבים, כדי שיוכלו לממש את המנהגים בחג הרמדאן, אך בזהירות המתבקשת בתקופה לא פשוטה זו. רמדאן כרים".

ח״כ אמטאנס שחאדה אמר בתגובה כי "הסכום שנדרש מצד הרשויות המקומיות הערביות כדי לעבור את חודש רמדאן הוא כ- 70 מליון ש"ח, כפי שעלה בדיון שקיימתי היום, בוועדת המשנה להתמודדות עם הקורונה בחברה הערבית.

אנחנו ברשימה המשותפת מצפים שהממשלה תאמץ את הסכום זה. החלטת הממשלה מהיום הינה צעד בכיוון להכרה בצרכים ומצוקה הכלכלית בחברה הערבית, אך לא ברור לנו עדיין איזה היקף של סיוע יתקבל. אנו רוצים לוודא שההחלטה שהתקבלה היום תיושם בפועל ולא תישאר הבטחה הצהרתית בלבד."

תגובה אחת

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח