חדשות הארץמבזקים

הקלת הגבלות: העלאת שיעור העובדים, תפילה במניין ופתיחת חנויות

ראש הממשלה נתניהו אמר הערב (מוצ"ש) בהצהרה לתקשורת בנוגע להמשך ההתמודדות על התפשטות נגיף הקורונה בישראל כי "בשבועות האחרונים מדינת ישראל, ככל מדינות העולם, עוברת מסע יוצא דופן שמטרתו להבטיח את הבריאות והחיים בצל המגיפה העולמית. לאורך המסע נקטנו צעדים נחושים ומשמעותיים כדי להתגבר על הנגיף."

נתניהו ציין כי "ממחר אנחנו מתחילים לשחרר בזהירות ובאחריות את המרחב האישי והכלכלי בישראל. אנחנו מעלים את שיעור העובדים מממוצע של 15% ל-30%. אנו מאפשרים להייטק ולתעשייה לחזור לעבודה מצומצמת בתנאי שהם עומדים בכללים ובהנחיות של "התו הסגול" – ונפקח על כך. אנחנו פותחים חנויות במרחב הציבורי הפתוח (לא קניונים ושווקים). ניתן עדיפות לעסקים הקטנים ולעצמאים. ממחר מחזירים לפעילות את החינוך המיוחד ומשפחתונים במתכונת מצומצמת. "

עוד הוסיף כי "ממחר נאפשר תפילות בחוץ של עד 10 אנשים – מניין תוך לבישת מסכות ומרחק של 2 מטר. מחזירים ממחר את החינוך המיוחד ל-3 ילדים והפעלת משפחתונים ל-3 משפחות עם מטפל קבוע. בנוסף, נתאים את התחבורה הציבורית להרחבת הפעילות ונאפשר פעילות ספורט בזוגות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה הדגיש כי "אם מגמת השיפור תימשך, נוסיף הקלות. אם המגיפה תפרוץ שוב נאלץ ללכת אחורה. כך עשו עוד מדינות. אין דרך אחרת."

לגבי המשבר הפוליטי אמר נתניהו: "אני ממשיך במאמצים להקמת ממשלת חירום לאומית שהמדינה זקוקה לה. אין מי שרוצה בזה יותר ממני. ראיתי את נגיף הקורונה דובר אלינו ואני יודע שהוא לא יעזוב אותנו בקרוב. לכן צריך ממשלה רחבה ויציבה ואני עובד סביב השעון כדי להילחם בקורונה ואני רואה בממשלת חירום חלק הכרחי לניצחון במלחמה הזאת. זאת הסיבה שהסכמתי לבקש עם גנץ את הארכת המנדט שלו. כל השאר זה ספין."

כל התקנות יובאו לאישור הממשלה במהלך הלילה.

Back to top button