חדשות הארץמבזקים

מרכז עדאלה: משרד החינוך מתעלם מעשרות אלפי תלמידים ערבים

בתגובה למתווה החזרה ללימודים שפרסם משרד החינוך הערב (מוצ"ש) עדאלה – המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל מוסר כי "משרד החינוך הודיע כי בעוד כשבוע ישובו התלמידים הערבים ללימודים, ואולם רבבות מהם לא יוכלו להצטרף למערך הלמידה מרחוק שכן אין בבתיהם מחשב. דרשנו השבוע יחד עם ועדת המעקב לענייני החינוך הערבי ממשרד החינוך שייתן מענה מיידי למחסור הזה, וכן עתרנו יחד לבג״ץ כדי להנגיש את הלמידה מרחוק ליותר מ-50,000 תלמידים מהכפרים הלא מוכרים בנגב, שאינם מחוברים לרשת החשמל או לאינטרנט. כל עוד שהלמידה מרחוק אינה מונגשת לכלל התלמידים – לא מתקיימת הזכות לחינוך."

ביום חמישי (16.4), העביר מרכז עדאלה בשמו ובשם הוועד הארצי לראשי הרשויות המקומיות הערביות, וועדת המעקב לענייני החינוך הערבי, ההתאחדות הארצית של ועדי ההורים הערביים למערכת החינוך בישראל, מכתב אל מנכ״ל משרד החינוך שמואל אבוהב, בדרישה לספק ציוד מחשוב ללמעלה מ-63,000 תלמידים ערבים שאין ברשותם מחשב.

ב-5.4 עתר לבג"ץ עדאלה – המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, בשמו ובשם ועדת המעקב לענייני החינוך הערבי, המועצה האזורית לכפרים בלתי מוכרים בנגב, ההתאחדות הארצית של ועדי ההורים הערביים למערכת החינוך בישראל, פורום דו קיום לשוויון אזרחי, חאמלה – המרכז הערבי לפיתוח המדיה החברתית, וחמישה ילדים מהכפרים הלא מוכרים בנגב שאין ברשותם מחשב ואינם מחוברים לחשמל או לאינטרנט בגלל שהמדינה אינה מספקת תשתיות בסיסיות כמו חיבור לרשת החשמל בכפרים שלהם. בדרישה להנגיש אליהם את הלמידה מרחוק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button