צרכנות

ריצוף חוץ לחצר הבית

תחום עיצוב גינות בישראל עבר שינוי משמעותי בעשור האחרון וסגנונות העיצוב של גינות וחצרות ביתיות הפכו למתוחכמים מאחר ואנשים רבים יעדיפו לטפח ולעצב את הגינה כהמשך ישיר לסגנון עיצוב פנים חלל הבית שלהם. על מנת להפוך את החצר לנעימה ומרווחת שמהווה המשכיות לחלל הפנים, יש להקדיש תכנון ומחשבה בכל הנוגע לבחירת ריצוף חוץ לחצר. בעבר לא היו אפשרויות רבות לריצוף חוץ ולכן נאלצו להסתפק במרצפות אבן או מרצפות מבטון פשוטות למדי. אולם כיום קיים מגוון רחב של מרצפות שמעניקות לכל חצר מראה מיוחד שתואם את הטון העיצובי של הבית. בין כל האפשרויות הקיימות ניתן למצוא – משטח דק עץ טבעי, אריחי פורצלן, אבנים משתלבות, ריצוף בטון מוטבע וכדומה, במאמר זה נרחיב אודות כל הריצופים שמיועדים לחצר הבית.

ריצוף באמצעות משטח דק מעץ

אחת האופציות המעוצבות והאסתטיות בריצוף שמיועד לחצר היא בניית דק מעץ. דק נחשב לריצוף פרקטי, אסתטי ונעים שמתאים לכל ימות השנה. בנוסף, הדק נתפס גם כבחירה חסכונית שכן ניתן להשיג היום דק לחצר במחירים סבירים ביותר. יש דקים שהם כאמור מעץ טבעי ויש דקים שהם סינתטיים עם מראה דמוי עץ, בעלי תכונות איכותיות לא פחות. היה ותעדיפו את הגרסה הטבעית יש דק מעץ אורן, אלון, אן דק עץ איפאה ועוד. בכל בחירה שתעשה התוצאה תהייה נאה למדי שתואמת את מנעד האלמנטים והצמחייה בחצר. יחד עם זאת, משטח דק יצריך תחזוקה שוטפת, ליטוש וצביעה מחודשת של העץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ריצוף באמצעות משטחי גומי 

במקרים בהם מחפשים מענה זול ופרקטי לריצוף החצר כחלק מתהליך הקמת גינה, משטח גומי לחצר עשוי להיות מענה ראוי. את המשטח הגומי אפשר לצקת בכל אזור בחצר ואפשר גם לרכוש אריחים מוכנים שאינם דורשים כמעט תחזוקה והם עמידים מול כל מזג אוויר. ריצוף בעזרת משטחי גומי יתאים לרוב לחצר שבא ילדים נוהגים לשהות שעות ארוכות וכך יהיה ניתן למנוע רעש מכל המתקנים ולהגן עליהם מפני נפילות.

ריצוף באמצעות אריחי פורצלן 

ריצוף אריחים מפורצלן מחד, יחסוך מאתנו תחזוקה כמו במקרה של משטחי עץ, מאידך הוא יספק מראה אסתטי ומרשים במיוחד, זאת בהשוואה למשטחי הגומי. עוד מוטב לדעת שהמראה של אריחים מגרניט פורצלן הוא דמוי עץ ומחזיק במנעד רחב של עיצובים. בבחירה באריחי פורצלן, ניתן יהיה ליצור המשכיות בין ריצוף חוץ לחצר, כשהריצוף שייבחר לחצר יהיה כהה יותר. עוד כדאי שהריצוף בחצר ייבנה בגדלים משתנים, מה שייצור מראה מעניין, נבדל ומקורי.

אבנים משתלבות

אבנים משתלבות נחשבת לאופציה משתלמת, בפרט כשמחפשים ריצוף חוץ שהוא במחיר זול. היתרון הגדול של אבנים משתלבות הוא ההיצע השופע של טקסטורות, צבעים, צורות וגימור, כך שניתן להעניק לחצר כל מראה שתחפצו בו. מומלץ לא להניח את האבנים ישירות על הקרקע כדי למנוע שקיעה שלהם. עוד המלצה תהייה לרסס את אבנים בחומרי הדברה אורגניים, כדי למנוע צמיחה של עשבים שוטים בין החריצים.

ריצוף מבטון

בשנים קודמות הבטון נחשב לריצוף מנוכר בעל מראה מגושם ותעשייתי, אולם היום תוכלו למצוא  עיצובים חדשניים ודקורטיביים מבטון מוחלק או מוטבע לאזור חלל פנים הבית  – המטבח או הסלון וגם כריצוף חוץ לחצר. יתרונותיו של ריצוף בטון הם בנוכחות שלו ובעיקר בעמידות שלו לאורך שנים. מדובר בחומר שאינו שוקע או נשחק במרוצת הזמן וגם התחזוקה שלו פשוטה. על ידי שיטות חדשניות תוכלו לשלב בבטון אלמנטים דקורטיביים שמשדרגים את המראה שלו ומוסיפים רבות לחלל החצר.

המאמר נכתב באדיבות ערוגת הבושם – שירותי גינון, פיתוח סיבבתי והקמת בריכות שחיה
https://www.pond.co.il/ טלפון: 050-7490049

Back to top button