חדשות הארץמבזקים

אלה ההגבלות החדשות לקראת חג הפסח, נתניהו: אנחנו בשבוע גורלי

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שני) בהצהרה בשידור חי בנוגע להגבלות הנוספות על אזרחי המדינה לקראת חג הפסח כחלק מהמאמצים לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל כי "אנחנו בשבוע גורלי".

נתניהו הדגיש בדבריו כי "הימים הללו יקבעו את הכיוון – התקדמות או נסיגה ועבור אחרים חיים או מוות. יש מגמת שיפור אבל מי שחושב שאפשר לסיים בזבנג וגמרנו טועה טעות מרה. כשמדובר בבריאות ובחיים שלכם, אזרחי ישראל, אסור שיהיו קיצורי דרך."

אני אומר כאן בצורה הכי ברורה שיכולה להיות כל משפחה תסב לליל הסדר לבדה. תחגוגו רק עם המשפחה המצומצמת שנמצאת עכשיו אתכם בבית. מתוך אחריות עמוקה לשלום הציבור נחליט הערב בממשלה על הטלת סגר כללי ברחבי המדינה. ממחר ב- 16:00 אחרי הצהריים תישארו בערים ובישובים שלכם. התושבים בשכונות מסוימות בירושלים, שעליהם נחליט ונודיע, יישארו במרחב שיוגדר להם. הסגר הכללי יימשך עד יום שישי בשעה 07:00 בבוקר. אבל יש עוד הגבלה. ביום רביעי לפני ליל הסדר כל אחד ואחד נשאר בביתו משעה 18:00 בערב עד למחרת ב-07:00 בבוקר. אני יודע שיש פה הכבדה גדולה, אבל פשוט אין ברירה. אנחנו נאכוף את הסגר בנחישות. אני מבקש מכם למלא אחר ההנחיות שלנו ולעשות זאת במשמעת עצמית ואחריות אישית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בד בבד עם ההקשחה בהנחיות" הוסיף ראש הממשלה, "אני שמח לומר לכם – יש סימנים חיוביים באופק. אבל אסור להיכנס לשאננות, אנחנו מתקדמים בהכנות לתרחישי היציאה מן המשבר. זה יקרה רק אחרי סיום חג הפסח והמימונה וכללים זהים יופעלו גם בנוגע לחגים של אחינו ואזרחינו הלא יהודים. אבל יש אפשרות ריאלית שאם המגמות ימשכו בישראל נצא בהדרגה מן הסגר אחרי חג הפסח והמימונה אבל בראש ובראשונה זה תלוי בכם אזרחי המדינה, שתמלאו אחר ההנחיות. היציאה תעשה על פי רמות הסיכון באוכלוסייה – הבטוחים ביותר יצאו ראשונים ומי שנמצאים בסיכון הגדול יותר יצאו אחרונים, הם יישארו ככל הניתן בבידוד. תחילת היציאה תפיח רוח חיים במשק".

צפו: הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההגבלות החדשות לקראת חג הפסח

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח