חדשות הארץמבזקים

בנט: מגיפת הקורונה מכה בבני ברק, הקשישים בסכנת חיים מיידית

שרי הפנים והביטחון, אריה דרעי ונפתלי בנט, גיבשו מתווה לטיפול באוכלוסייה הקשישה בעיר בני ברק, לאור המשך התפשטות נגיף הקורונה בעיר. בשיחה השתתפו עוד שר האוצר משה כחלון, ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, נציגי האוצר והמל״ל. כמו כן, הנושא אושר ע"י ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

השרים דרעי ובנט שוחחו ביניהם מוקדם יותר היום (חמישי) וסיכמו להעביר את אוכלוסיית הקשישים (גיל 80 ומעלה) בבני ברק לבידוד במלוניות שיופעלו ע"י פיקוד העורף.

מדובר על כ-4,500 אנשים, שימופו ע"י משרד הפנים והרשות המקומית. עלות הפרויקט נאמדת בכ-75 מיליון ש"ח, שיועברו למשרד הביטחון ממשרד האוצר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המהלך יתבצע בתיאום עם מטה המאבק בנגיף הקורונה בבני ברק, בראשות ראש העיר אברהם רובינשטיין ואלוף (במיל') רוני נומה.

האוכלוסייה הבוגרת (גילאי 60-80) תישאר בבידוד ביתי הרמטי ככל האפשר, במקביל להקפדה על כללי הזהירות (ריחוק חברתי, חיטוי, חבישת מסיכות פנים ועוד) בקרב כלל האוכלוסייה בכל הגילאים.

המתווה הוצע מתוך הבנה כי האוכלוסייה הקשישה בבני ברק מצויה בסיכון הגבוה ביותר, ולכן יש להוציאה בהקדם מהעיר, המאופיינת בצפיפות רבה.

במקביל, יצביעו שרי הממשלה בישיבת הממשלה הטלפונית באשר להטלת מגבלות נוספות על העיר בני ברק במסגרת תקנות לשעת חירום. הודעה בנושא תצא ע"י תקשורת ראש הממשלה.

מוקדם יותר היום הגיע השר בנט לבני ברק וביקר בחמ"ל המרכזי, שם שוחח בשיחת וידאו עם ראש העיר, אברהם רובינשטיין, ופגש את אלוף (במיל׳) רוני נומה, המנהל את מטה המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה בעיר, מהם שמע על התמודדות התושבים והרשות המקומית עם התפשטות הנגיף.

צילום: טל עוז / משרד הביטחון
צילום: טל עוז / משרד הביטחון

שר הביטחון, נפתלי בנט, אמר בעניין העברת האוכלוסייה הקשישה בעיר בני ברק לבידוד במלוניות כי "מגיפת הקורונה מכה בבני ברק. הבעיה היא בקשישים, הקשישים בסכנת חיים מיידית ולכן קיבלנו החלטה לשלוח את צה"ל ופיקוד העורף למבצע להוציא את הקשישים מבני ברק, ולהעביר אותם למלונות כדי להגן עליהם. זוהי הסכנה המיידית."

"מעבר לכך" הוסיף השר בנט, "יש את אוגדה 98 שפועלת עם פיקוד העורף, עם עיריית בני ברק ועם ראשי ההנהגה החרדית בעיר. ביחד אנחנו נשמור ונדאג לתושבי בני ברק".

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח