בריאותטכנולוגיהמבזקים

צפו: הרובוט במחלקת קורונה שיאפשר תקשורת מרחוק עם המטופלים

חברת רובוטיכאן, בשיתוף פעולה מלא עם הצוות הרפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע, הכניסו היום (חמישי) לראשונה את הרובוט ה- NurseeBot שיאפשר תקשורת ישירה מרחוק בין המטפל למטופל, במסגרת פיילוט היערכות ביחידה לטיפול באירועים מיוחדים לחולי קורונה בביה"ח. יחד הם עובדים להטמעת הטכנולוגיה והצוות לומד את אופן הפעולה הפשוט והאינטואיטיבי של הרובוט שנשלט על ידי שלט רחוק, את טווחי התנועה והיכולות שלו.

ה- NurseeBot, שפותח בפיתוח בזק על בסיס פלטפורמה קיימת של החברה, הוא רובוט בעל 4 גלגלים שמסוגל לנווט בשטח בנוי ובשטח פתוח ונושא טאבלט עם מצלמה לווידיאו צ'אט שמתאים לגובהו של אדם. אותו טאבלט מעביר וידיאו וסאונד בצד החולה ומחובר למחשב הכולל מצלמה ומיקרופון בצד הרופא.

צילום: דוברות סורוקה

נגיף הקורונה מביא איתו אתגרים מורכבים רבים לצוותי הרפואה בארץ. הם נתונים להנחיות מחמירות לפני כניסתם למחלקת הקורונה, נדרשים להתמגן מכף רגל ועד ראש ומתפקדים תחת עומס כבד של מטופלים.
 
יעילותו של NurseeBot הוא בחיסכון זמן וכוח אדם. הצוות נדרש להשקיע זמן רב בהתמגנות ומתכנן באופן מדוקדק כל כניסה ושהייה במחלקה עם המטופלים. הרובוט שמצויד בתא ייעודי לנשיאת ציוד רפואי, מפחית את מספר הפעולות של הצוות וכך נותן להם את האפשרות להיות במקומות נחוצים יותר בכל רגע נתון. 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בימים האחרונים הפיילוט הסתיים בהצלחה והפלטפורמה הוכחה כפתרון יעיל למחלקות הקורונה הייעודיות בסורוקה. 

ד"ר אלי רוזנברג, רופא בכיר רופא בכיר ביחידה לטיפול באירועים מיוחדים לחולי קורונה בסורוקה מתאר את הפעילות: "בעזרת מצלמות הרובוט, אנו מקבלים תמונת מצב על המיקום שלו במרחב. בכך תתאפשר תנועה של הרובוט בשליטה שלנו, בתוך מחלקת האשפוז – היכן שהמטופלים עצמם שוהים. כך המטופלים יוכלו לשמוע ולראות אותנו ואנו נוכל לראות ולשמוע אותם. זה יהיה מכפיל כוח מאוד מאוד מרכזי מבחינתנו".

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח