בריאותטכנולוגיהמבזקים

קוטל קורונה – פיתוח ישראלי מהפכני ופורץ דרך

חברת MedCu Technologies הישראלית פיתחה מסכות מיוחדות שלא רק יכולות להגן עלינו מפני וירוס הקורונה אלא גם להשמיד את הנגיף בתוך מספר דקות. מדובר בפיתוח ישראלי מהפכני ופורץ דרך – שילוב נחושת בפולימרים מהם עשויות המסכות.

דני לוסטיגר מנכ"ל חברת Technologies MedCu: "גאים להיות הראשונים בעולם המקבלים הכרה בפיתוח שלנו כקוטל וירוס קורונה ולהיות בחזית המאבק הגלובלי במגפה. ברגעים אלו אנו מייצרים מיליוני מסכות עבור משרד הבריאות הסיני וממתינים לקבלת אישור משרד הבריאות בישראל לייצר ולספק המסכות לשוק הישראלי"

חברת MedCu Technologies הישראלית חתמה השבוע על חוזה לייצור והפצת המסכות עם משרד הבריאות הסיני, באמצעות חברת SHANGHAI MEDICAL TECHNOLOGY וחברת Cimicomp הישראלית שמתמחה בעסקאות מורכבות בשוק הסיני. מוצרי החברה ייוצרו ויכנסו לשימוש באופן מידיי בסין, במקביל הטכנולוגיה תשווק במדינות נוספות בעולם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד"ר גדי בורוכוב, מיקרוביולוג עם התמחות בווירוסים והמדען הראשי בחברת MedCu מסביר כי "מדובר בפיתוח שעמלנו עליו שנים רבות, פיתוח המוגן במספר פטנטים רשומים, המבוסס על התכונה האנטי-מיקרוביאלית הטבעית של הנחושת בקטילת וירוסים וחיידקים בכלל ונגיף הקורונה בפרט."

ד"ר בורוכוב מוסיף כי "מינרל הנחושת, כאשר הוא מחומצן, משחרר באופן טבעי יונים הידועים כקוטלים וירוסים וחיידקים. הפיתוח שלנו חדשני מכמה בחינות. ראשית הנחושת מתבטאת בחלקיקים מיקרוסקופיים בתוך החומר הפולימרי שממנו מכינים מסכות. אין צורך לשנות את הציוד במפעלים על מנת לעבוד עם החומרים הפולימריים שבהם מוטמעת הנחושת, עובדה המבטיחה יצור מהיר מאד ללא היערכות מוקדמת. זו עובדה חשובה מאד בעת התפרצות מגיפה עולמית. שנית, הצלחנו להטמיע את חלקיקי הנחושת בחומר בצורה כזו שהם יהיו מפוזרים בצורה שווה בבד וגם לקשור אותם לחומר ולקבע אותם אליו. במחקרים שנערכו 99.99 מהווירוסים שבאו במגע עם המסכה שלנו הושמדו בתוך 30 דק' בלבד."

"שילוב הטכנולוגיה בחלק הפנימי והחיצוני של מסכת הגנה מבטיח הגנה דו צידית – המסכה מגינה על האדם החובש אותה, בכך שהיא מנטרלת את הווירוסים שנתפסים מהצד הפנימי והחיצוני שלה, עובדה שיכולה להפחית באופן משמעותי הדבקה ואת הפצת הנגיף. זו גם ההזדמנות של מדינת ישראל לקדם פיתוח ישראלי ומשמעותי כל כך דווקא בימים אלה", מוסיף גדי.

טכנולוגית החברה לשלוב נחושת מחומצנת לחומרים מהם מיוצרות מסכות מוגנת במספר פטנטים עולמיים, והוכחה במספר פרסומים רפואיים כיעילה בהשמדת הווירוסים והחיידקים הנתפסים עליה. במחקרים שנעשו לאחרונה הוכח שהמינרל נחושת הינו האפקטיבי ביותר לקטילת וירוס הקורונה.

צילום: חברת MedCu Technologies / יח"צ

• הפיתוח של חברת MedCu מבוסס על יריעות אריג פולימרי, עליו יש לחברה פטנטים בינלאומיים, המשלבות נחושת מחומצנת פעילה בתוך בד האריג.

• המינרל נחושת מוכר וידוע בעולם הרפואה והביולוגיה כמינרל האנטי-בקטריאלי הטבעי היעיל ביותר עם אפקטיביות חזקה ספציפית כלפי וירוסים.

• קטילת וירוס הקורונה מתבצעת בצורה אקטיבית ע"י הנחושת המחומצנת המשחררת יונים פעילים ההורגים כל וירוס, חיידק או פיטריה איתם היא באה במגע, המשמעות שהיא פוגעת בוירוס בצורה מולטי מערכתית ולא מאפשרת לו לשרוד יותר מזמן קצר בלבד

• הנחושת המחומצנת משולבת בחלק הפנימי והחיצוני של המסכה כך שכל הווירוסים שנתפסים מבחוץ או שמגיעים מהמשתמש ונתפסים בחלק הפנימי – מנוטרלים דבר שמקטין משמעותית את הסיכוי להדבקה מהמסכה.

• טכנולוגית הנחושת משמשת כמרכיב מרכזי בתחבושות ייעודיות, אותן מייצרת חברת MedCu כפתרונות לטיפול בפצעים קשיי ריפוי במטרה למנוע זיהום בפצעים ,ולזרז ריפוי שקיבלו ב2019 את אישור ה-FDA ,CE ואישור אמ"ר.

דני לוסטיגר, מנכ"ל החברה אמר לסיכום: " בימים אלה התחלנו לייצר עשרות מיליוני מסכות אנטי ויראליות עם מרכיב הנחושת המחומצנת המיועדות לשוקים בכל העולם. באופן טבעי, כיזמים ישראלים, פנינו מיד למשרד הבריאות בישראל והצענו להם לרכוש את המוצר במחירי עלות, זאת למרות שבעקבות התפשטות נגיף הקורונה הביקוש למסכות עלה ובהתאם עלה גם המחיר בצורה חדה. אנו שמחים מאד על המלצת משרד הבריאות להשתמש במסכות הגנה. אנו עדים לבלימת התפשטות הנגיף באותן המדינות בהן יצאה המלצה דומה כגון צ'כיה, קוריאה, סינגפור ויפן".

מחקר תומך המראה שנחושת קוטלת חיידקי הקורונה

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

הפיתוח הישראלי- נחושת כקוטלת קורונה

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

תגובה אחת

  1. לקורונה הידידה החדשה שלנו.
    אין לך מה לדאוג. בכל העולם ילכו עם המסכה הישראלית.
    בארץ הקודש יריבו, יתווכח, יחפשו הוכחות מדעיות, ואולי גם יריבו מתקציבו של מי ישלמו על המסכה.
    בקיצור חברה טובה שלנו, תמשיכי לחייך ובלי דאגה.
    כאן את בטוחה ולזמן ארוך

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח