כלכלהמבזקים

ליברמן מציג: זו התוכנית שתוציא את ישראל מהמשבר הכלכלי

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, מציג הערב (רביעי) תוכנית ליציאה מהמשבר הכלכלי. לדבריו, "כלכלת ישראל נמצאת במשבר עמוק, מן הקשים שידענו אי פעם. כל יום נסגרים עסקים ומספר המובטלים עבר את המיליון איש."

ליברמן מדגיש כי "כמו שבני אדם לא יודעים לחיות ללא חמצן, כך גם עסקים, לא יודעים לתפקד ללא תזרים מזומנים. לכן, חייבים באופן מיידי לקבל החלטות דרמטיות מצד אחד ופשוטות ליישום מצד שני. ולא מהלך מסורבל ובלתי ישים כפי שהציעה הממשלה. הדבר הדחוף ביותר הוא, להעמיד לכל העסקים והחברות, הלוואות בסכום השווה לתזרים של ארבעת החודשים האחרונים של שנת 2019, לפי תצהיר רואה חשבון של כל חברה וחברה."

ליברמן מציע כי "החזר ההלוואות יתחיל מה-1 בינואר 2021 והעסקים שלא יצליחו לחזור לגובה ההכנסות הרגיל בתקופה האמורה, ההפרש יהפוך למענק. גובה המענק יקבע לפי תצהיר של רואה חשבון של החברה על הפסד תזרימי בשנת 2020. הביצוע יעשה על ידי הבנקים של החברות מתוך מימון שתעמיד להם הממשלה. החלטה כזאת, תאפשר לחברות להמשיך ולעמוד בכל ההתחייבויות לעובדים, לספקים ולמוסדות. זה יאפשר התנהלות כלכלית רגילה של המשק. לכל העצמאים ובעלי עסקים קטנים, ששילמו מס כלשהו במהלך 2019, חייבים לתת מענק חד פעמי בגובה של 18,000 שקל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"דבר נוסף" אומר ליברמן, "בנק ישראל חייב לפקח באופן הדוק על הריביות שגובים הבנקים על אותן הלוואות וגם על המשכנתאות. ההערכה היא שהמדינה תצטרך
להעמיד כ-140 מיליארד שקל, אבל החלק העיקרי למעט הסכום השווה לירידה במחזור, שיהפוך למענק, יחזור לבנק המלווה ומשם למדינה."

ליברמן מדגיש כי "פתרון אחר יגרום לאנדרלמוסיה ויעמיס על מוסדות הרווחה, הביטוח הלאומי וכל המוסדות האחרים שמשרתים את הציבור." הוא מסביר כי "היתרון בדרך הזאת, בין היתר, שאין צורך בהנחות על ארנונה, מים, חשמל ואין תשלום דמי אבטלה. כמו כן, הפתרון המוצע ימנע סרבול והמתנה לקבלת הלוואות הניתנות היום, שעלול לגרום להתמוטטות של העצמאים והעסקים הקטנים והבינוניים. רק מהלך מהסוג הזה יחזיר את הכלכלה בצורה חלקה למצב שלפני המשבר."

2 תגובות

  1. ליברמן שוב אמן לך לישון על האף .במקביל לך תעשה חמוצים ..מה אתה מבין לעגל

Back to top button