בריאותטכנולוגיהמבזקים

ישראל החלה בייצור עצמי של מכונות הנשמה – צפו

בהנחיית שר הביטחון, נפתלי בנט – משרד הביטחון יחד עם התעשייה האווירית וחברת אינוויטק יחלו בייצור סדרתי של מכונות הנשמה מתוצרת ישראל. • שר הביטחון, נפתלי בנט: ״מדינת ישראל חייבת לפתח יכולת עצמאית בכל הקשור להתמודדות עם נגיף הקורונה. אסור לנו להישאר תלויים ברכש ממדינות אחרות. עלינו לפתח עוצמה בלתי תלויה״.

מפא"ת ומינהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון, חברת אינוויטק ומפעל הטילים של התעשייה האווירית, השלימו הקמת פס ייצור ראשון מסוגו של מכונות הנשמה מסוג Ventway Sparrow ומסרו 30 מכונות ראשונות למשרד הבריאות.

כחלק מהמאמץ הלאומי להגדיל את מספר מכונות ההנשמה בישראל, חברת אינוויטק מרעננה המתמחה בייצור מערכות רפואת חירום, חברה לתעשייה האווירית לצורך הקמת פס ייצור של מכונות הנשמה, על פי דרישת מנהל הרכש במשרד הביטחון (מנה"ר) ומשרד הבריאות. במבצע מיוחד, באמצעות המרכז הטכנולוגי הלאומי במלחמה בקורונה, בהובלת מפא"ת במשרד הביטחון, הוקם בתעשייה האווירית בתוך ימים, קו ייצור לאספקת מערכות הנשמה מסוגVentway Sparrow . לפנות בוקר נחנך הקו במפעל המסווג של התעשייה האווירית והושלמה הרכבה ובדיקה של עשרות מכונות הנשמה ראשונות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המנשם מסוג Ventway Sparrow הינו מתקדם מסוגו, מופעל טורבינה, קל משקל, פשוט לשימוש ומאפשר הנשמה איכותית פולשנית ולא פולשנית, לילדים ולמבוגרים. המנשם ,נבחן לעמידה בתקנים הרפואיים המחמירים ביותר, נמצא כיום בשימוש בתי חולים, ושירותי חירום רפואיים בארץ ובעולם ומעניק טיפול נשימתי תומך חיים למטופלים במתארים רפואיים שונים כולל במשבר הקורונה.

צילום: דוברות משרד הביטחון

לטובת קו הייצור של מכונות ההנשמה הקצתה התעשייה האווירית את מיטב המוחות שלה ושטח מיוחד בקו ייצור של טילים (שלא ניתן להרחיב אודותיהם). קו ייצור המנשמים נבנה על מנת לאפשר את הרחבת יכולות הייצור והבדיקה של מכונות מסוג Ventway Sparrow בלוח זמנים קצר העונה לצו השעה. מהנדסי הטילים והחלל של החברה התגייסו לטובת המשימה ועוסקים בהערכות הנדרשת לטובת ייצור סדרתי של מכונות ההנשמה.

מעבר לפעילות לבניית קו הייצור והאצתו, משרדי הביטחון והבריאות, יחד עם אינוויטק והתעשייה האווירית, מתמודדים עם אתגרים בינלאומיים בשרשרת האספקה ואל מול ביקושי שיא וקשיים ברכש רכיבים. כל הגורמים במדינת ישראל חברו על מנת להשיג את הנדרש לייצור המנשמים.

סמנכ"ל וראש מנה"ר במשרד הביטחון, אבי דדון: "מרגע שקיבלנו את המשימה לרכוש ולייצר מקסימום מכונות הנשמה בזמן קצר, אנחנו רואים התגייסות מלאה של התעשייה המקומית. חברת הייטק רפואית שחוברת לתעשייה הביטחונית המצוינת שלנו וביחד עם טובי המוחות במפא"ת, בתוך ימים בודדים הצלחנו להעמיד פס יצור מתקדם, שכבר מנפיק עשרות מנשמים מתקדמים. אנחנו בתחילת הדרך ובשבועות הקרובים נאיץ עוד יותר את קצב הייצור".

ראש מפאת במשרד הביטחון, תא"ל (במיל) ד"ר דני גולד: "הפיכת קו ייצור של טילים למפעל להרכבת מכונות הנשמה היא משימה מורכבת מאוד, שהתאפשרה בזכות שילוב כוחות של משרד הביטחון והתעשייה. אנחנו ממשיכים במירוץ מסביב לשעון לתרגם את היכולות הטכנולוגיות המיוחדות של מערכת הביטחון למלחמה בנגיף הקורונה".

מנכ"ל אינוויטק, אודי קנטור: "החיבור עם התעשייה האווירית וההתגייסות של מפא"ת ומנה"ר אשר במשרד הביטחון וחברות תעשייתיות הינו מדהים בשעה זו, הדבר מאפשר לנו מכפיל כוח משמעותי באתגר לייצר את המנשמים ולספקם בזמן הקצר ביותר האפשרי. ברקע קיימים אתגרים ב"מלחמה" העולמית על רכיבים ושרשרת אספקה ואנו פועלים בשילוב זרועות לעמוד במשימה".

סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת מערכות, טילים וחלל, בועז לוי: "התעשייה האווירית יחד עם מפא"ת ומנה"ר במשרד הביטחון, גאה לחבור לאינוויטק ולייצר מכונות הנשמה כחול לבן למדינת ישראל. אנו שמפתחים ומייצרים את מערכות ההגנה והתקיפה המתקדמות ביותר בעולם, לטובת מדינת ישראל ולקוחותינו ברחבי העולם, נקראנו אל הדגל לטובת ייצור מערכות רפואיות – עולם תוכן שהכרנו לראשונה בימים אלו. מיטב המוחות מתחום הטילאות, התעופה והחלל חברו אל חברת אינוויטק בחסות מערכת הביטחון והבריאות ויחד הקמנו בימים בודדים, קו ייצור מתקדם למכונות הנשמה אותו אנו חונכים היום. היכולת לייצר פתרונות מהירים, ייחודים וחדשניים העונים לצו השעה, בזמן שיא -זוהי עוצמתה של התעשייה האווירית".

חברת אינוויטק מתמחה בפיתוח ייצור ושיווק פתרונות חדשניים ברפואת חירום ותגבור "שרשרת ההחייאה". מוצריי החברה בשימוש בארץ ובעולם, הן בשוק האזרחי והן בשוק הצבאי.

קו הייצור הוקם בחטיבת מערכות טילים וחלל של התעשייה האווירית האמונה על פיתוח ובניית מערכות הגנה אווירית כגון ברק 8, מערכת הנשק חץ 2+3, מערכות טילים, מערכות לווין מתקדמות כגון לוויני תצפית, ננו לווינים, משגרי לווינים ואת החללית בראשית שהגיעה לפני שנה בדיוק עד הירח ועוד. התעשייה האווירית מהווה מוקד ידע טכנולוגי לאומי ועולמי בתחומי המכ"מים, הלווינות, הכלים הבלתי מאוישים, התעופה האזרחית והסייבר.

תגובה אחת

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח