מבזקיםמשפטי/פלילי

מאות חיילים הצטרפו למשימות האכיפה לצד השוטרים

המאבק הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל: בשעות האחרונות הצטרפו מאות חיילי צה"ל לשוטרי משטרת ישראל הפרוסים ברחבי הארץ במאמץ הלאומי לשמירת שלום הציבור ובריאותו.

משטרת ישראל מובילה בימים אלו את המאמץ לאכיפת התקנות לשעת חירום בהתאם למדיניות הממשלה בנוגע למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל. משימה זו מחייבת פריסה רחבה של כוחות במרחב הציבורי במטרה לצמצם את שהייתם של אזרחים ולאכוף הפרות של ההנחיות. לצד משימה מורכבת זו, ממשיכה המשטרה כל העת לשאת באחריות המוטלת עליה גם בשגרה, לשמירת הסדר הציבורי, אכיפת החוק ושמירה על בטחון הנפש והרכוש.

צילום: דוברות המשטרה

במהלך השבועות האחרונים, תוגברו כוחות השיטור תוך שימוש בכלל יחידות המשטרה ומכפילי כוח נוספים בהם פקחים המסייעים במאמץ האכיפה. בהתאם להחלטת הדרג המדיני, בשעות אלו תוגברה המשטרה בלמעלה מ-600 חיילי צה"ל שיפעלו לצד עשרות אלפי שוטרי משטרת ישראל ומשמר הגבול הפועלים ברחבי הארץ, זאת במטרה לאפשר את הרחבת הנוכחות המשטרתית ולחזק את המאמץ הלאומי לבלימת התפשטות הנגיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות המשטרה

חיילי צה"ל פועלים בצמוד לשוטרים בכוחות משותפים, בפרט לצורך נוכחות ובולטות וביצוע חסמים יזומים במרחב הציבורי בלבד. הפעילות תתבצע כך שהחיילים יעסקו באבטחה או בסיוע לשוטר במקרים חריגים, בעוד שהשוטר יבצע את פעילות ההסברה, הפיקוח והאכיפה מול האזרחים. התגבור של חיילי צה"ל את משטרת ישראל, יאפשר למשטרה להרחיב את הנוכחות המשטרתית ואת פעילות האכיפה באותם המוקדים בהם יש הפרות חוזרות ונשנות ואי ציות להנחיות.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

במשטרה מעדכנים כי עד כה נפתחו במשטרה 135 תיקים פליליים הקשורים להפרות הבידוד. בנוסף נפתחו 40 חקירות בגין מקרים שונים של הפצת מידע כוזב. כמו כן עד כה, נרשמו ע"י המשטרה 4,323 דו"חות, בחלוקה הבאה:

🔹 הפרת חובת בידוד- 110 דו״חות.

🔹 הפרת חובת דיווח למשרד הבריאות על חובת הימצאות בבידוד – 8 דו״חות.

🔹 סירוב להוראה על פיזור התקהלות אסורה – 240 דו"חות.

🔹 הפעלת עסק\מקום בניגוד לתקנות – 249 דו"חות.

🔹 יציאה אסורה למרחב הציבורי למטרה או פעולה שבניגוד לתקנות – 3,134 דו"חות.

🔹 שהייה במרחב הציבורי במקום שנאסר בתקנות – 553 דו"חות.

🔹 איסור תפילה מחוץ לבית המגורים במקום שאינו פתוח – 26 דו"חות.

🔹 הפעלת תחבורה ציבורית בניגוד לתקנות – 3 דו"חות.

מדי יום מבקרים השוטרים אלפי מחויבי בידוד בכדי לוודא כי הם מקיימים את חובת הבידוד, כשעד כה ביקרו השוטרים כ-57,111 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ. בימים האחרונים ביקרו שוטרים בכל רחבי הארץ גם באלפי בתי עסק שונים, בתי כנסת, בשווקים, במרכזי הקניות, פארקים, חופי ים וכיו"ב, כשמרבית בעלי העסקים והאזרחים, קיימו והקפידו על ההנחיות במלואן. המשטרה סגרה עד כה 67 בתי עסק באמצעות צווים בגין הפרת התקנות באופן בוטה.

נשמעים להנחיות – מצילים חיים!

המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל. משטרת ישראל תמשיך לסייע למשרד הבריאות במאמץ האכיפה לבלימת התפשטות הנגיף ככל שיידרש במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח