צרכנות

משאבי אנוש: מנהלים את כוח האדם

אין עובד שמתקבל לעבודה ואינו נתקל במחלקת משאבי אנוש. ניהול משאבי אנוש הוא תחום שיועד לעיסוק בכל הקשור לניהול כוח אדם בחברות וארגונים, כמו גם לפיתוח כלים ומשאבים לניהול נכון יותר של העובדים. מחלקת משאבי אנוש היא המחלקה הראשונה שאותה פוגש המועמד לעבודה. אותו מועמד ממשיך להיות בקשר עם המחלקה כאשר הוא הופך לעובד מן השורה.

תפקידי משאבי אנוש שחייבים להכיר

כאמור, מחלקת משאבי אנוש היא מחלקה נרחבת העוסקת במגוון רחב של תפקידים. בפעם הבאה שאתם מחפשים עבודה ונתקלים במחלקה זו, כדאי להכיר כמה מבין התפקידים העיקריים המצויים בה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גיוס עובדים

אחד התפקידים המרכזיים יותר של מחלקת משאבי אנוש הוא גיוס עובדים. מדובר, למעשה, בסינון ראשוני ובגיוס עובדים פוטנציאליים לחברה. המחלקה אחראית לא פעם על פרסום משרות באתרים השונים, קבלת קורות חיים ויצירת קשר עם המועמדים המתאימים. צוות משאבי אנוש בוחן את המועמדים מבחינת השכלה וניסיון. אם המועמד נמצא מתאים, יוצרים איתו קשר לקביעת ראיון.

ראיונות עובדים

עובדים ממחלקת משאבי אנוש מזמנים מועמדים לראיון עבודה, כדי ללמוד על מידת התאמתם לארגון. אם המועמד נמצא מתאים למשרה כלשהי, הוא עובר לשלב הבא. כלומר, לשיחה עם מנכ"ל החברה או כל אדם בכיר אחר.

השמת עובדים

במקרים רבים אחראית מחלקת משאבי אנוש על השמת עובדים בתפקידים מסוימים לפי כישוריהם. צוות של עובדים מיומנים במחלקה יכול להתמודד עם מספר גדול של עובדים חדשים, תוך שהוא אחראי על איוש תפקידים שונים.

רווחת העובד

ברגע שהעובד מתקבל לעבודה, הוא עובר לטיפול מחלקת משאבי אנוש. במחלקה זו הוא ממלא את כל הטפסים הנחוצים דוגמת טופס 101 ותיאום מס, וכן מקבל מידע על זכויותיו כעובד ועל קרן הפנסיה המופרשת לו. לכל שאלה בנושאים הטכניים וההתנהלות עם רשויות המס, העובד מוזמן לפנות למחלקת משאבי אנוש.

הדרכות עובדים

מחלקת משאבי אנוש דואגת על שמירת קשר עם כלל העובדים לאורך כל השנה, תוך שהיא מספקת הדרכות בנושאים רבים מגוונים. ההדרכות נועדו לייעל את דרכי הפעולה של העובדים ולמנוע את שחיקתם במהלך העבודה. כך, מבין הנושאים הנלמדים בהדרכות אלה אפשר להזכיר התמודדות עם לחצים, סדנאות לשחרור מתחים, סדנאות להפקת המיטב מהעבודה ועוד. כמו כן, פעמים רבות מבצעת מחלקת משאבי אנוש הדרכות בטיחות במטרה לרענן נהלים וכללים ולהזכיר לעובדים כיצד לנהוג במקרים של רעידת אדמה, הצפות, שריפות וכדומה.

התמודדות עם קונפליקטים והטרדות מיניות

העבודה היא אינטרקציה תמידית בין בני אדם, ולא אחת נוצרים קונפליקטים בין מנהלים או עובדים. תפקידה של מחלקת משאבי האנוש הוא ליישר את ההדורים בין הצדדים ולהציע דרכים לפתרון הסכסוך. כמו כן, המחלקה אחראית על נושא הטרדות מיניות בחברה, והיא הכתובת במצבים שבהם עובד כלשהו מרגיש כי הוא מנוצל או מאוים על ידי עובד אחר. במקרים שבהם לא ניתן לפתור את הסכסוך, מחלקת משאבי אנוש יכולה להחליט על פיטורי העובד, והיא זו שמתנהלת מול העובד עד שהוא עוזב את מקום העבודה.

מחלקה שאי אפשר בלעדיה

אם נסכם, ראינו רק כמה מבין הפעולות החשובות שמבצעת מחלקת משאבי אנוש. מדובר באחת המחלקות החשובות יותר הקיימות בחברה או ארגון. עם השנים עולה הביקוש לעזרתם של עובדי מחלקות משאבי אנוש, ולכן מחלקות אלה קמות לא רק בארגונים גדולים, אלא גם בינוניים ואפילו קטנים.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח