טלוויזיהמבזקים

מה למדה העיתונאית אורלי וילנאי?

אשת התקשורת אורלי וילנאי עברה דרך מרתקת בעולם התקשורת. היא אמנם נולדה לעולם המרתק של הרדיו כבתו של שמעון וילנאי, כתב קול ישראל, אך לא הסתפקה בקשרים הבסיסיים שיכלו להעניק לה משרה בתחום. היא החלה בלימודי תקשורת וטלוויזיה והמשיכה לתואר נוסף בתחום הביטחון. חלק מהצופים בה היום מכירים את פניה דווקא מתחום טלוויזיוני אחר בערוץ הקניות. משם המשיכה וילנאי לטלוויזיה החינוכית, הערוץ הראשון ככתבת לענייני רווחה והגישה את תוכנית הבוקר.

העיסוק בתחום התקשורת אפשר לוילנאי לעשות שינוי מהותי בתחומים חברתיים באמצעות המקרופון. תחקירים מקצועיים רבים ורצון בלתי מתפשר למצוא את האמת, ולהאבק למען החלשים הובילו אותה גם לפרסים ואותות שונים כמו אות עמותת אומ"ץ שבו זכתה בשנת 2007, פרס "פרימור" בשנת 2009 ופרס "כד החלב" שהוענק לה ולבן זוגה גיא מרוז על עשייתם הטלוויזיונית ארוכת השנים.

כיצד מגיעים לתפקידים כאלה בתחום התקשורת?

הבסיס להצלחתה של אורלי וילנאי היה השילוב בין לימודי התקשורת לבין אופייה המיוחד. באותן השנים שבהן למדה וילנאי, תחום התקשורת בישראל היה עדיין בחיתוליו. בין הטלוויזיה החינוכית, לערוץ הראשון, לא היה מגוון רחב של אפשרויות בטלוויזיה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כיום, אנו רואים את לימודי התקשורת, מאפשרים גם לאנשים הפועלים כבר כעיתונאים, להתקבל לתפקידים נחשקים יותר במקומות מובילים. למשל העיתונאית יהודית יחזקאלי חזרה לספסל הלימודים בנישה זו, לאחר שני עשורים שבהם עסקה בתחום. העיתונאי אבנר הופשטיין אף הוא הגיע לתפקידו לאחר לימודי תקשורת ואם נביט ברזומה של מפורסמים רבים, כמו השחקן דנזל וושינגטון למשל, נגלה כי תואר בתקשורת היה חלק בלתי נפרד מהקריירה שבנה.

מה מייחד את לימודי התקשורת?

תחומים רבים כמעט ואינם משתנים באקדמיה. אתם עשויים ללמוד את אותם הקורסים השנה, ותגלו שהוריכם למדו כמעט את אותם קורסים. לימודי תקשורת, בניגוד אליהם, הם דינמיים ומשתנים מדי עשור. החדירה של האינטרנט לכל בית, הרשתות החברתיות והשימוש שעושים הפוליטיקאים בכלי התקשורת הופכים את התחום לתוסס במיוחד.

כיום, העיתונאים הגדולים מגלים את היכולת של התקשורת לשנות את המפה הפוליטית ולקבוע גורלות. מחד, אנו עדים לגל של "פייק ניוז" ומאידך גורמי תקשורת שאינם מתפשרים ומתעקשים על גילוי העובדות. כפי שראינו במקרה של אורלי וילנאי, לתקשורת יש יכולת ליצור שינוי חברתי לא פחות מעמותות וארגונים שחרטו את השינויים הללו על דגלם.

מקפצה גם לתחומים אחרים

יש לא מעט אנשי תקשורת שהגיעו מהמסך הקטן גם למקומות אחרים. אפשר לציין לדוגמה את יאיר לפיד שהתחיל מתחום התקשורת והעיתונאות, והגיע לזירה הפוליטית. נכון, יש עיתונאים ושדרנים המגיעים דרך גלי צה"ל בתקופת הצבא לתחום. אך, עבור כל מי ששרת בכל יחידה אחרת, העולם המרתק של התקשורת עדיין לא סגור בפניו. באמצעות תואר מקצועי בתחום ניתן להתקבל לכל גופי התקשורת, ולהתחיל קריירה מרתקת, מאתגרת ופעמים רבות גם מתגמלת במיוחד.

תגובה אחת

  1. אורלי !!!
    את ממש לא מעניינת ,
    והאמת שאף פעם לא עיניית אותנו !!!!
    אישה בלי טיפת חמלה !!!
    אים היה קורס ללמוד מה זה חמלה , היה עדיף שתלמדי , אבל כניראה שזה לא יעזור לך , כי אין לך במוח קליטה על חמלה !!!
    כמה לא אוהבים ובצדק !!!

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח