בריאותמבזקים

כ-600 חיילים יתגברו את כוחות המשטרה במשימות האכיפה

ממשלת ישראל אישרה אתמול (שני) בערב את הצעת ההחלטה להקצות חיילים לסיוע למשטרת ישראל בתגבור הנוכחות והאכיפה במרחב הציבורי.

כאמור, לאחר שהמהלך אושר, היום (שלישי) החל משעות הצהריים, יחלו כ-600 מפקדי וחיילי צה"ל מבסיסי הכשרות הלחימה בפעולת תגבור וסיוע למשטרת ישראל. החיילים הוקצו לביצוע משימות סיור, בידוד שטחים ואבטחתם, חסימות צירים ועוד, כחלק ממימוש מגבלות התנועה במרחב האזרחי בהתאם להנחיות משרד הבריאות והדרג המדיני.

צילום: דובר צה"ל

הכוחות עברו הכשרה למשימה במרחב האזרחי בהובלת זרוע היבשה ומחלקת מדעי ההתנהגות באגף כוח האדם. בהכשרות הוצגו מאפייני המשימה ואתגריה, ניתוח תרחישים עתידיים, יצירת שפה משותפת ותיאום בין כוחות הביטחון השונים. כמו כן חודדו נהלי הפעולה במרחב אזרחי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החיילים יפעלו בצמוד לשוטרים ויענדו תג ועליו דגל ישראל. מפקדים ישאו נשק.

צה"ל הדגיש כי ימשיך לסייע ככל שיידרש בהתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה במרחב האזרחי, בגישת האחריות המרחיבה ותוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות.

צילום: דובר צה"ל

מפקד בסיס האימון של חטיבת גולני, סגן-אלוף סיוון בלוך אמר הלילה לחייליו: "אימנו אתכם להילחם מול אויב בלבנון, סוריה, איו"ש, ועזה. הפעם אתם נלחמים מול אויב קצת אחר- הקורונה. עלינו לעשות את המשימה בצורה הטובה, האיכותית והמקצועית ביותר, זו חובתנו. אתם נמצאים בסביבה אזרחית, טבריה, עפולה, ראש פינה. אתם הולכים לסייע לשוטרים לבצע את משימתם ופעילותכם מאפשרת להגדיל את כמות השוטרים ובכך לוודא שאזרחי מדינת ישראל מקפידים על ההוראות. זה החלק שלנו במאבק אל מול התפשטות הקורונה״.

מפקד בסיס האימונים של מערך הגנת הגבולות, סגן-אלוף עידו סעד אמר כי "לאחר הכנות משמעותיות במהלך הימים האחרונים אנו ערוכים ומוכנים לביצוע המשימה החשובה ביותר של צה"ל- הגנה על אזרחי ישראל. נמשיך לפעול ככל שיידרש להחזרת השגרה האזרחית למדינה, במהירות האפשרית ובאופן מיטבי".

צילום: דובר צה"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח