בריאותמבזקים

"פחדתי למות": חלה בקורונה, התדרדר למצב אנוש, החלים ושוחרר

בשורה מהמרכז הרפואי פדה-פוריה , חולה הקורונה הקשה הראשון, החלים וחוזר הביתה. ג'וני, נהג אוטובוס התיירים, החולה הקשה הראשון , מאושפז מאז ה- 4.3.20 במרכז הרפואי פדה-פוריה, הודות לטיפול המקצועי והמסור חייו ניצלו, הוא חש בטוב וחוזר הערב, לביתו ולמשפחתו .

יום של שמחה ואופטימיות במרכז הרפואי פדה-פוריה! ג'וני (38) , נהג אוטובוס התיירים שאושפז במצב קשה והיה חולה הקורונה המורכב הראשון בישראל, החלים !!
ד"ר משה מתן, מומחה טיפול נמרץ במרכז הרפואי פדה-פוריה, בישר אחר הצהרים, "אני שמח לבשר שהיום מטופל הקורונה המורכב והקשה הראשון בישראל, חוזר הביתה הוא יוצא מפה כשהוא מחייך והוא מרגיש טוב. לאור המצב שהוא היה בו רק לפני שבועיים, זה מבחינתנו הישג גדול! "

ג'וני הסכים היום לראשונה, להתראיין בקצרה, "אני נזכר ביום שד"ר מתן העיר אותי, הייתי מחובר לכל המכשירים והצינורות, לא יכולתי לדבר, שמעתי אותו שואל אותי אם אני יודע איפה אני נמצא. לא יכולתי לענות לו , באותו רגע חשבתי שהרדימו אותי לכמה שעות. לא תיארתי לעצמי שעבר שבוע שלם. ד"ר מתן הסביר לי מה הטיפול שקיבלתי ומה השלב הבא בטיפול. הם היו מצוינים, ד"ר מתן, ד"ר אבו זיאד, וכל הצוות הסעודי , אילנה עשהאל האחות האחראית, הם לא עזבו אותי לרגע.
אני מרגיש שהצוות הזה הציל לי את החיים! רק בזכותכם אני עומד שוב על הרגלים. אני רוצה להודות לכל הצוות שטיפל בי והחזיר אותי לחיים. אני יודע כמה זה היה קשה, ואני רוצה שידעו שאני מאד מעריך את מה שעשיתם בשבילי. אני יודע שכמה שאודה לכם זה לא יהיה מספיק . בזכותכם עכשיו אני מרגיש טוב, כמו חדש! "

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

לג'וני אישה ושלושה ילדים, בת 10, ושני בנים, בן שנתיים וחצי ותינוק, בן 7 חודשים. "את אלכס התינוק לא ראיתי יותר מחודש. זה כל כך קשה. הדבר הראשון שאני רוצה לעשות עכשיו שהבראתי, זה לנסוע הביתה לראות את הילדים שלי. אני מאד מתגעגע למשפחה, גם הם עכשיו בסגר ולא יוצאים מהבתים".

ג'וני עובד כנהג אוטובוס תיירים מזה 17 שנים, בתקופות של שיא עונת התיירות הוא לא מגיע הביתה, למזרח ירושלים, במשך כמה שבועות. לדבריו הגיע למיון המרכז הרפואי פדה-פוריה ביום רביעי 4.3 בערב, לאחר שחש ברע והיה עם 39 מעלות חום במשך ארבעה ימים, וכאבי ראש חזקים "בערב כשנסענו לביה"ח, הרגשתי רע, לא יכולתי לנשום. כל פעולה היתה לי קשה והתנשמתי כל הזמן". ד"ר היבה אבו זיאד,שבדקה אותו , מספרת שחש עייפות וחולשה גדולה, והתקשה מאד בנשימה. " הכנסנו אותו לבידוד בחדר תת לחץ ולקחנו בדיקה לקורונה, התוצאה החיובית הגיעה למחרת, ביום חמישי אחה"צ ".

צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

ג'וני מוסיף, "כשהגעתי לביה"ח הרגשתי רע, אבל לא תיארתי לעצמי שזה קורונה. למחרת ד"ר היבה הגיעה, כל הצוות שטיפל בי היה עם חלוקים ומסכות. כשהיא הסבירה לי שהבדיקה היתה חיובית, קיבלתי סחרחורת, מאד פחדתי…למחרת ד"ר מתן הסביר לי שצריכים לחבר אותי למכשיר הנשמה וירדימו אותי, דאגתי מאד, פחדתי למות ".

לדברי ד"ר מתן בימים הראשונים ג'וני היה במצב קשה מאד ועל כן הוא הורדם וחובר למכונת ההנשמה. "גם לאחר שהונשם המשיך מצבו להיות קשה מאד והוא נזקק לטיפול תומך מקסימלי למשך מספר ימים. כשמצב הריאות החל להשתפר, התחלנו בהדרגה לגמול אותו מהנשמה מלאכותית עד לניתוקו ממכונת ההנשמה כעבור שבעה ימים. אין ספק כי הטיפול הטוב שקיבל ביחד עם גילו הצעיר ומצבו הבריאותי הבסיסי המצוין, היו משמעותיים והביאו להתאוששות המרשימה שראינו. ההצלחה הטיפולית שלנו היא תוצאה של עבודה מקצועית ומסורה של כל הצוות המטפל".

בהמשך השיחה ג'וני שואל את ד"ר היבה אם יש חשש שידביק את הילדים שלו . ד"ר היבה מנהלת היחידה למניעת זיהומים במרכז הרפואי, משיבה, "ג'וני מרגיש טוב כבר כמה ימים, אנחנו החלטנו לשחרר אותו לביתו רק אחרי שקיבלנו תוצאות שליליות בבדיקות מעבדה והוכחה שכבר אין וירוס במספר בדיקות. במצב כזה אין סכנה שהוא ידביק את הילדים. הוא בריא ויכול לחזור לחיים רגילים עם המשפחה שלו . עדיין צריך לשמור על ההנחיות של היגיינה ועל הסגר, למען בני המשפחה" .

יש לציין כי בני משפחתו של ג'וני נבדקו וכולם חשים טוב, הם לא פיתחו תסמינים של הנגיף ותוצאות הבדיקות שנערכו להם בירושלים, היו שליליות.

ג'וני מתקשה להאמין שהסיוט הזה נמצא מאחוריו, "אם הייתי נשאר לישון במלון באותו לילה, לא הייתי קם! היה לי מזל ומזל שהגעתי לביה"ח פוריה. זה היה חודש מאד קשה, החודש הכי קשה בחיים שלי, בהתחלה במיוחד, הייתי מחובר לחמצן, אפילו לקום מהמיטה לא יכולתי".

צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

ד"ר מתן מציין שהטיפול אחרי הגמילה מהנשמה היה הדרגתי, ג'וני המשיך לקבל תרופות באינפוזיה, ועבדו איתו פיזיותרפיסטים שלנו כדי לתרגל נשימה ואחר כך לתרגל את הגוף. לקח זמן עד שהגוף שלו חזר לתפקוד והתחזק.

ד"ר היבה אבו זיאד, מנהלת היחידה למניעת זיהומים מדגישה , "מה שהציל את חייו , זה המכלול של הטיפול שהוא קיבל מהצוות המקצועי מבחינת טיפול נמרץ, תמיכה נשימתית, טיפול סעודי ובהמשך שיקום, הוא זה שהוביל לשיפור במצבו. לגבי התרופות צריך לזכור שכל התרופות הן עדיין ניסיוניות, אנחנו לא יודעים להגיד שהטיפול התרופתי הוא זה שעזר ולכן חשוב להמשיך ולבדוק את יעילות התרופות במחקרים איכותיים. אני בטוחה בדבר אחד, הטיפול התומך שנתנו לו כאן במרכז הרפואי פדה-פוריה , מבחינה נשימתית וסעודית , זה מה שהציל את חייו".

לאחר שהתאושש ג'וני דיבר עם בני משפחתו בטלפון , מאז הם מדברים יום יום, לדבריו מאד קשה לו השהות לבד בחדר והשיחות בטלפון עוזרות קצת להעביר את הזמן.

ד"ר הגר מזרחי, מנהלת המרכז הרפואי (בפועל) סיכמה, "צוות המרכז הרפואי מרגיש היום תחושת סיפוק וגאווה. קיבלנו הוכחה נוספת כי יש בידינו את הכלים ויחד עם צוות מקצועי ומסור, התמודדנו עם חולה קשה ומורכב בהצלחה רבה. אנחנו ממשיכים יום יום בהיערכות הכוללת רכש ציוד ובינוי המותאמים לתרחיש בו מספר החולים המורכבים עלול לעלות".

תגובה אחת

  1. ג'וני שמור על עצמך וספר במזרח ירושלים שיש מלאכים בלבן ערבים ויהודים שעוזרים לכולם

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח