בריאותמבזקים

הרב דוד יוסף: להתפלל בבית ולא בציבור, זה דיני נפשות ממש

רבה של שכונת הר נוף בירושלים, הרב דוד יוסף התריע בפני פתיחת בתי כנסת בעת הזו ותפילה משותפת בעקבות המשך התפשטות מגיפת הקורונה בישראל.

"אני רוצה לקרוא לכל אחינו בני ישראל. כל יהודי שומר מצוות. מכן והלאה, להתפלל ביחיד בבית. גם מה שאומרים להתפלל בחצר במרחק של 2 מטר – גם זה לא לעשות. אני יודע שהם אומרים כך, כמו פשרה כזאת כי הם מפחדים שיותר מזה לא ישמעו בקולם, אבל למעשה גם זה מסוכן. לכן, כל אחד ואחד, אני אומר לכם על אחריותי אני כבר אמרתי את זה לפני שבועיים, בבית הכנסת שלי, סגרתי את בית הכנסת שלי כבר לפני שבועיים והיום כולם רואים שצדקתי. אני חוזר ואומר – לא להתפלל בציבור. לא לצאת מהבית, להתפלל בבית." אמר הרב.

גם בנוגע ליציאה לצורך קניות התריע הרב יוסף ואמר כי "אנשים שהולכים לעשות קניות גם זה בעיה גדולה מאוד, לוודא שבמקום שהם עושים קניות אין כמעט אף אחד. וגם כן לכסות את הפנים וללבוש כפפות ואם יש שם הרבה אנשים אז פשוט לא לעשות קניות. לעכב את הקניות. אני חושב שהדברים הללו… כל אחד שיחשוב הוא חב לאחרים. כשהוא בעצמו לפעמים לא יודע, בדרך כלל בהתחלה אף אחד לא יודע שהוא נדבק, והוא מסתובב והוא יכול להדביק את אחרים, חס ושלום אם מישהו יפגע מזה בצורה קשה זה דיני נפשות ממש. לכן שכל אחד ואחד ייקח את הדברים לתשומת ליבו, להתפלל ביחיד. לא לצאת מהבית. אפשר לשבת בבית ולעסוק בתורה. ללמוד תורה יומם ולילה ולהתפלל אל הקדוש ברוך הוא שבעזרת השם , "לֹא תְאֻנֶּה אֵלֶיךָ רָעָה וְנֶגַע לֹא יִקְרַב בְּאָהֳלֶךָ". הקדוש ברוך הוא יציל אותנו מכל המגיפה הנוראה הזאת לחיים טובים ולשלום, אמן כן יהי רצון".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח