כלכלהמבזקים

איך מתאימים את תיק ההשקעות לרמת הסיכון הרצויה?

ניהול תיק השקעות באמצעות חברת השקעות יכול להביא לתשואות אך מצריך סיכון. המאמר ייתן טיפים להתאמת הסיכון בתיק ההשקעות לפי אופי המשקיע והרצון שלו לקחת סיכון.

 

כיצד כדאי לנהל את תיק ההשקעות שלך?

ניהול תיק השקעות הוא משימה לא קלה בעיקר למי שלא מבין דבר בהשקעות ולכן לא כדאי לנהל את התיק באופן עצמאי. לעומת זאת, חברת השקעות אמינה ומקצועית שמכירה את השוק ויכולה לנבא את עתיד ההשקעה על פי נתונים סטטיסטיים ונתוני שוק ההון, יכולה להביא לתשואות גבוהות. יועץ השקעות המבין עניין יוכל לייעץ אם עדיף להשקיע במניות או באיגרות חוב, בקרן נאמנות או בקופת גמל. הוא ישמור על עקרונות השקעה שידאגו מצד אחד להפחית סיכונים ומצד שני להביא לתשואות. על כן הוא צריך להיות אמין ומקצועי ושיעמוד גוף מאחוריו שזו חברת ההשקעות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 

אילו שירותים מציעה חברת השקעות?

כדי לבחור חברה מוצלחת יש לבדוק מה שיטות העבודה שלה, מה השירותים שלה, איך היא בונה תיקים ובאיזה היקף היא מנהלת את ההשקעות. הבחירה בחברה מנוסה מאוד חשובה וצריכה להתאים לאופי ההשקעה של הלקוח ובמידת הסיכון שהוא ייקח. הלקוח צריך גם לקבל יחס אישי ורצינות של יועץ ההשקעות. חברת ההשקעות נותנת שירות בתמורת דמי ניהול ודורשת הון התחלתי גבוה להשקעה. ישנן חברות שמקבלות משקיעים ממיליון שקל והלאה. ההתקשרות עם חברה כזו יכול להיות מחייב ויקר, אך מצד שני פורה לשני הצדדים. החברה מנהלת את תיקי הלקוח על פי תכנון ההשקעה והסיכון שהוא מוכן לקחת. כלומר, במה ישקיע ובכמה, בסיכון נמוך או גבוה. החברה יכולה גם לנהל השקעה בקופת גמל שממנה הלקוח מקבל הטבות מס בתנאי שהכסף יפדה רק כשיצא לפנסיה. במידה והלקוח משלם מס על רווחי הון הוא יוכל למשוך את הכסף על בסיס יומי כיוון שזוהי השקעה נזילה יומית.

 

טיפים להתאמת הסיכון בתיק ההשקעות

כשמוצאים חברה אמינה ומקצועית יש לבטוח בה ולתת לה לנהל את תיק ההשקעות לאחר שקובעים את ההשקעה בה אתם מעוניינים להשקיע. האם לטווח ארוך או קצר והאם מוכנים לקחת סיכון או לא. יש לתאם ציפיות ולהבין קצת מושגים מעולם ההשקעות כדי לדעת במה כדאי להשקיע. עדיף בהתחלה לפזר את ההשקעות בכמה מוקדים כמו: אגרות חוב, מניות, קופת גמל ועוד על פי הייעוץ של יועץ ההשקעות. השקעה בקופת גמל או קרן פנסיה או חסכון, הן השקעות לטווח ארוך וניתן יהיה להשתמש בהן בגיל הפנסיה. גם קרן נאמנות היא השקעה לא רעה. אין צורך בעמלות של מכירה וקנייה וניתן לשחק ולהחליף קרן באחרת על פי ייעוץ. לעיתים אחרי ירידות רצוי להגדיל את הסיכון, אך יש לקבל ייעוץ גם על כך.

 

Back to top button