בריאותמבזקים

מוקדי הקורונה: רשימת חולי הקורונה בישראל בחלוקה ליישובים

היום (שישי) נחשפו הנתונים של חולי הקורונה המאומתים בחלוקה על פי היישובים בישראל, כאשר בראש הרשימה מובילה ירושלים עם מספר החולים הגבוה ביותר – 352 ולאחריה בני ברק עם 267 חולים, מעט יותר מתל אביב שבה 211 חולים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון קיים היום שיחת עדכון מצב בנושא משבר הקורונה, לכלל חברי מועצת העיר והנהלת העיר. וערך בפניהם סקירה מלאה על כל התחומים, השינויים ופעולות שנעשו.

ראש העיר לאון אמר: "אנו ממשיכים ונוקטים צעדים חשובים כדי למנוע ככל שניתן מהקורונה להתפשט באזורינו. לצד דאגה ושרות לתושבינו בירושלים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוגע לחלוקת ציוד מיגון וחיטוי אמר כי "במסגרת היערכות העירייה ובתיאום מול משרד הבריאות, חולקו לעובדים החיוניים, בדגש על עובדי השטח, יחידות מיגון וחיטוי. בין הפריטים – מסיכות, סרבלים, כפפות, משקפי מגן וג'ל לחיטוי."

ראש העיר הנחה על המשך חלוקת סלי מזון וציין כי "בשיתוף עם משרד הרווחה, חילקנו למעלה מששה עשר אלף סלי מזון לתושבים שאינם יכולים לצאת לרכוש מזון בעצמם. המנות חולקו בכל השכונות באמצעות המינהלים הקהילתיים ומתנדבים מכלל המגזרים."

ראש העיר עדכן על "חיבור המוקד העירוני, 106, לשני מוקדים מקצועיים, שיעניקו תמיכה רגשית ורפואית לתושבי העיר." בנוסף דיווח על הקמת מרכז בדיקות קורונה שהוקם בירושלים, בין חניון טדי והארנה. "העירייה מפעילה עשרים רכבים לטובת הסעת מתנדבים לביצוע בדיקות קורונה ברחבי העיר, דבר המסייע למאמץ הלאומי לבצע כמה שיותר בדיקות." אמר.

העירייה דואגת גם למורל התושבים באמצעות שלוש במות בידור ניידות, אחת לכל מגזר, שמגיעה אליהם בהפתעה – במת הבידור כוללת D.J, מוזיקה ואמנים, ופועלת בין השעות 11:00-14:00במסלולים שונים ברחבי העיר. פעילות במת הבידור תמשיך גם במהלך שבוע הבא בשכונות נוספות.

בנוגע למערך החינוך אמר ראש העיר:

1. חילקנו השבוע 100 מחשבים ניידים לתלמידי העיר שאין ברשותם מחשב, לטובת למידה מקוונת מבתיהם.

2. העירייה החלה להפעיל בשיתוף Class.Me מרכז לימודים וירטואלי להכנה לבגרות במתמטיקה. הלימודים מיועדים לתלמידי כיתות י"א-י"ב וההרשמה היא ללא עלות.
בנוסף, מתקיימת הכנה לבחינות בגרות ע"י מערך תמיכה לימודי.

3. מיזם חוברות הלמידה המתוקשבת עבור החינוך החרדי יצא לדרך. הופקו שש חוברות לפי חלוקה גילאית, ועשרות אלפי תלמידים מקבלים בימים אלה את הערכות.

4. מרכז "הדפסייס" מטפל בעשרות בני נוער ומקבל פניות רבות העוסקות בעיקר בחרדות ובקשיים הנובעים משהות ממושכת בבית. המרכז מפעיל "קו חם" לבני נוער ולהורים.

5. בשיתוף המכון הדמוקרטי ישנן קבוצת גננות מובילות ופורצות דרך שמקיימות סדרות של מפגשי zoom המתמקדים ביעוץ ותמיכה לצוותי הגן.

6. בתחילת השבוע פתחנו עוד שתי קייטנות לילדי צוותי הרפואה של בתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם.

7. ביחד עם הרווחה, מנהל החינוך ומפעל הפיס, החל מיום ראשון יחולקו 4,000 ערכות יצירה לילדי צמי״ד בירושלים.

8. סיפקנו למעלה מ-2,200 סלי מזון למשפחות של תלמידים נזקקים, ואנו נערכים לחלוקה של 2,600 סלי מזון גדולים יותר לקראת חג הפסח בשבוע הבא.

דחיית תשלום דו"חות החניה

לאון אמר כי "לאור המצב המורכב בו אנו נמצאים החלטנו לדחות בחודשיים את תשלום דו"חות החניה. דו"חות שמועד התשלום בהם חל מיום 15/3/2020 ואילך יידחו עד ליום 15/5/2020 בסכומם המקורי ללא ריביות או פיגורים."

כמו כן ציין כי חברת "אריאל" החליטה לפטור את היזמים השוכרים מתקנים של החברה מתשלום שכירות.

לסיוע לבעלי העסקים בעיר אמר ראש העיר:

1. שלחתי מכתב לראש הממשלה בו ביקשתי סיוע של הממשלה לבעלי העסקים, על רקע התמודדות המשק עם המשבר הכלכלי שנוצר בשל נגיף הקורונה. להלן עיקרי הדברים:
– מתן פטור מתשלומי ארנונה לבעלי עסקים שלא היו להם הכנסות מה-15 במרץ ועד ה-15 באפריל, ולשפות את הרשויות בגין אי גביית תשלומי ארנונה בתקופה זו.

– חקיקת חוק או הוראת שעה לפיה אין לגבות שכ"ד בגין עסקים שנסגרו בין התאריכים 15 במרץ ועד ה-15 באפריל.

– להנחות את הבנקים לדחות את פירעון ההלוואה של בעלי הנכסים בתקופה זו.

2. שוק מחנה יהודה – לאחר התערבות אישית של ראש העיר מול משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות, הצלחנו להגיע למצב שבו השוק פועל באמצעות משלוחים.

3. הושק מיזם חדשני ראשוני מסוגו, שיאפשר לעסקים קטנים בבירה למצוא הזדמנויות עסקיות תוך חיבור לצרכים של החברות הגדולות בעיר וגופי העוגן הציבוריים.
'הזירה העסקית' היא מיזם משותף לאגף לקידום עסקים בעיריית ירושלים, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה ומטה ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי.

אמש כינסתי בלשכתי את כל ראשי הדתות במדינת ישראל, לקריאה ותפילה משותפת.

מזרח העיר

1. אני מקיים על בסיס יומי פגישות ממוקדות בנושא תושבי מזרח העיר, כדי לסייע בתקופת המשבר. נעשית הסברה בשפה הערבית בכל ערוצי המדיה השונים וע"י אנשים מפתח במגזר הערבי. בנוסף, יש לי קשר ישיר מול מנהלי בתי החולים.

2. ביצענו מיפוי של עסקים חיוניים וחולקו מאות חבילות מזון למשפחות המוכרות לנו ע"י הרווחה.

שוטף

למרות המצב ובכדי למנוע עיכובים בעבודות הפיתוח שהם כידוע מנוע צמיחה מרכזי במשק, אנחנו ממשיכים לתת שירותי הנדסה כולל היתרי בניה, טפסי 4 ותעודות גמר; וכן כלל שירותי התכנון והבניה בעיר. זאת כמובן במסגרת כלל המגבלות וההנחיות הנדרשות.

שדרוג שוק מחנה יהודה

1. השבוע הסתיימה החלפת התאורה ברחבי שוק מחנה יהודה. התאורה הוחלפה לתאורת לדים חסכונית עם עוצמה מוגברת ופיזור אור לשטח רחב יותר. עלות הפרויקט מסתכם בכ-210 אלף ₪.

2. לבקשת העירייה, חברת הגיחון תבצע בשבוע הבא ניקיון בכל תאי ניקוז ברחבי השוק.

3. כל זאת במקביל להמשך פרויקט פיתוח השוק ושדרוגו, שיתפרס על פני מספר חודשים בהשקעה של מאות אלפי שקלים.

איסוף חפצים מהמרחב הציבורי!

העירייה החלה בפינוי גזם וגרוטאות בשכונות העיר על פי ימים. הודעות על ימי איסוף יפורסמו באמצעי התקשורת השונים, ע"י דואר בשכונות, המינהלים הקהילתים ובאתר העירייה.

העירייה מבצעת באופן שוטף איסוף אך החליטה להגביר את הקצב ולבנות מערך פינוי בימים קבועים בשכונות, על מנת לשפר את הניקיון במרחב הציבורי ואת איכות החיים בעיר בפרט בתקופת ההכנות לחג הפסח.

לסיכום, ראש העיר איחל לכלל חברי המועצה והנהלת העיר שבת שקטה ובריאה!

ראש העיר בני ברק שנחשף לנתונים התריע בפני התושבים כי המצב מסוכן מאוד וכי עליהם להישמע להנחיות משרד הבריאות. בהודעה שפרסם והופצה לתושבים בטרם כניסת השבת אמר: "תושבים יקרים, כאן אברהם רובינשטיין ראש העיר. יש רגעים שבהם צריך לעצור ופשוט לזעוק ולהתריע. בבני ברק למרבה הצער יש כ-300 חולי קורונה. זה קצב הדבקה חריף והכי מסוכן מכל הארץ. כשהתחזית מבהילה הרבה יותר. זה הזמן להתעורר! רבני העיר וגדולי ההוראה זועקים: הפסיקו את ההתחכמויות של מניינים יותר מ- 10 אנשים והקפידו על מרחקים. הפסיקו את העומס וההסתערות על רשתות השיווק. תשבו בבית בזהירות. זה מסוכן. זה מחריד. זה מחייב להבין: זה פיקוח נפש! שבת שלום".

נכון לנתונים הרשמיים שפרסם הבוקר משרד הבריאות מניין חולי הקורונה בישראל חצה את רף ה-3,000 כאשר בין החולים 49 במצב קשה ו-60 באורח בינוני המאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. עד כה נפטרו בישראל כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה 12 בני אדם.

כאמור, לאחר שלושת הערים המובילות את הרשימה: ירושלים, בני ברק ותל אביב, ניצבת במקום הרביעי אשקלון עם 78 חולים, אחריה ראשון לציון עם 76, מודיעין-מכבים-רעות ופתח תקווה, כל אחת עם 63 חולים, אשדוד עם 58, מגדל העמק – 57, רמת גן -55, נתניה -52, בת ים וחולון כל אחת עם 51, אפרת ויהוד עם 46, חיפה עם 44 חולים, אלעד 43, באר שבע 43, רחובות ורעננה כל אחת עם 39 והרצליה עם 38 חולים. ברשימה המוצגת מטה ניתן למצוא את כל הערים ומספר החולים המאומתים.

בטבלה אף מופיע נתון של 194 חולים אשר לא צוין מקום מגוריהם.

נדגיש, כי חלוקה לערים הינה דבר נכון שעשוי לסייע למערכת הבריאות למקד את המאמצים במניעת התפשטות הנגיף.

קרדיט – עריכה ואיסוף נתונים: גל שלו
קרדיט – עריכה ואיסוף נתונים: גל שלו

תגובה אחת

  1. למה לתת להם פרסים ולשפר את פני העיר כשלא אכפת להם מצו השעה ?

    יש לתת להם להתנהל לבד ולשאת באחריות יש להרחיקם מהאוכלוסיה ששומרת !!!! אנשים אגואיסטים !!!!

Back to top button