מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד: בני גנץ נכנע היום ללא קרב, וזחל לממשלתו של נתניהו

יאיר לפיד הגיב הערב (חמישי) במסיבת עיתונאים שקיים למהלך של בני גנץ להתמנות לתפקיד יו"ר הכנסת בניגוד להסכמתו ואמר כי "מה שמוקם היום אינה ממשלת אחדות ולא ממשלת חירום. זו עוד ממשלה של נתניהו. בני גנץ נכנע היום ללא קרב, וזחל לממשלתו של נתניהו. הצטרף לבלוק הקיצוני-חרדי. אנחנו נעזור בכל החלטה שתסייע למערכת הבריאות במשבר הקורונה. נסייע להחזיר את הכלכלה למסלול. אנחנו נשגיח על הממשלה בשבע עיניים."

"הקמנו את כחול לבן כדי להציע אלטרנטיבה לישראלים" אמר לפיד והוסיף, "מפלגת מרכז טובה, הגונה, ערכית. תוצאות הבחירות הוכיחו שמדינת ישראל היתה זקוקה לזה כאוויר לנשימה. רצינו להביא שינוי, להביא תקווה, להתחיל דרך אחרת. בני גנץ החליט היום לפרק את כחול לבן כדי לזחול לממשלה של נתניהו. זו החלטה מאכזבת. מה שמוקם היום אינה ממשלת אחדות ולא ממשלת חירום. זו עוד ממשלה של נתניהו. בני גנץ נכנע היום ללא קרב, וזחל לממשלתו של נתניהו. הצטרף לבלוק הקיצוני-חרדי."

צילום: אלעד גוטמן

"אנחנו רצנו יחד כי בני גנץ הסתכל לי בעיניים ואמר שהוא בממשלה הרעה הזו לא יישב. והאמנתי לו. יחד איתנו צעדו באמונה – מצומת לצומת, מגשר לגשר – יותר ממיליון מצביעי כחול לבן. ישראלים טובים. משרתים בצבא, משלמים מיסים, שומרי חוק. הם מרגישים היום נבגדים – בצדק. הקולות שלהם נגנבו, וניתנו במתנה לנתניהו. למדינת ישראל יש עכשיו משימה לאומית אחת: להלחם יחד בקורונה. אנחנו בעיצומו של אחד המשברים החמורים ביותר בתולדות המדינה. אנחנו נעבוד ללא לאות לסייע לאזרחי ישראל לעבור את המשבר. גם מהאופוזיציה. כי זה מה שחשוב עכשיו." אמר לפיד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אבל משבר הקורונה הוא לא היתר ולא אישור לוותר על ערכים" הדגיש לפיד, "אנחנו הבטחנו שלא נשב תחת ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום. הבטחנו שלא נשב בקואליציה של סחטנים וקיצונים. אמרנו שלא ניתן לפגוע בדמוקרטיה הישראלית. דווקא בשבוע שבו ההתקפה על רשויות החוק הגיעה לשיא – נותנים פרס למפירי החוק. פרס לעבריינות. מי שזוחל לממשלה כזו שלא ימכור לנו שהוא עושה את זה לטובת המדינה. אנחנו נמשיך, כמו שעשינו בכל השנים האחרונות. נשרת את עם ישראל בנחישות ובאמונה. נשמור על החזון של המרכז הישראלי: יחד עם בוגי, עם כל חברינו, נלחם על הדמוקרטיה ומערכת המשפט. נלחם על הכלכלה. על הבריאות. על פיצוי לכל מי שנפגע מהמשבר. בשביל זה אנחנו פה. זה מה שחשוב עכשיו."

צילום: אלעד גוטמן

"מה שאנחנו הולכים לעסוק בו, הוא הגנה על הדמוקרטיה הישראלית, אבל לא רק. משבר הקורונה מעלה שאלות קשות: כמה מיטות בית חולים יש לנו, כמה מיטות נצטרך? כמה בדיקות יש לנו, כמה בדיקות נצטרך? איך נגן על הצוותים הרפואיים? איך נגן על ההורים שלנו? איך נחזיר את הכלכלה לתפקוד מלא. הצד הכלכלי של המשבר מנוהל רע מאוד. בקוריאה האבטלה ירדה החודש ל-3.3%. בישראל היא עברה את ה-20%. מה הם עושים נכון שאנחנו לא עושים? איך נגן על העסקים, איך נגן על העובדים? איך נוודא שכל מי שיושב בבית יהיה לו מקום עבודה לחזור אליו?" הבהיר לפיד.

לסיכום אמר, "אנחנו נעזור בכל החלטה שתסייע למערכת הבריאות. תסייע להחזיר את הכלכלה למסלול. אנחנו נשגיח על הממשלה בשבע עיניים. יש לנו תוכניות. יש לנו ידע. יש לנו אחריות לאומית. כמו תמיד, אנחנו נעבוד בשביל עם ישראל ואזרחי ישראל. יש ביטוי עברי יפה: "דרך הישר." כמו תמיד, דרך הישר זו הדרך שבה נלך. תודה רבה."

תגובה אחת

  1. כמה חרטטן כזה יכול לדבר!? את מי הוא מנסה למכור את מי??? טוב שאחד כבר קיבל שכל!

Back to top button