חדשות חוץמבזקים

"אנחנו סופרים פה גופות יום יום, ואתם עדיין מתלבטים על הבידוד"

הקורונה בצרפת גובה קרבנות רבים של יהודים. מתנדבי זק"א מטפלים בכאב ובדמעות וקוברים בכל יום יהודים שנפטרו לאחר שנדבקו בנגיף.

המגיפה הקשה המשתוללת בעולם קוטלת אנשים נשים וגם צעירים. באירופה, המגפה גובה מאות אנשים בכל יום ולצערנו בין המתים גם יהודים אשר הנגיף הקשה והמסתורי מכריע את מערכות הנשימה והם מחזירים את נשמתם לבורא בצורה אכזרית, לבד מבלי יכולת להיפרד מבני המשפחה.

מפקד זק"א צרפת ומנהל חברה קדישא בפריז הרב מנחם מנדל פרץ מספר בדמעות ומתאר את הבהלה הגדולה באירופה בכלל ובצרפת בפרט, "אנחנו נמצאים ברגעים קשים, יש לנו עבודה קשה מאוד, בימים אלו אנחנו מטפלים בכל יום ביהודים שנפטרו כתוצאה מהנגיף. יהודים חברי הקהילות היהודיות בצרפת, מתוכם גם רבנים חשובים שהנגיף חדר לגופם ותוך ימים נפטרו בייסורים קשים. קשה עד מאד לתאר את המצב עם מה שאנחנו מתמודדים כאן יום יום."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הרב פרץ מוסיף לספר כי "בשבת האחרונה נפטר הרב מסעוד טובול, מנהל בית הספר בית חנה ובית חיה מושקא בפריז, בית הספר חב״ד לבנות הכי גדול באירופה, אשר לומדים שם כ-2,000 בנות. הבשורה הקשה היכתה בנו בפתאומיות. מיד עם צאת השבת, פעלנו בכדי לקיים את צוואתו של הרב מסעוד להביאו לקבורה בישראל. ואכן לאחר מאמצים ובפעילותם של יהודה משי זהב יו"ר זק"א, ושל הדיין הרב יעקב חביב מירושלים, הצלחנו להגיע להסדר עם משרד הבריאות בישראל, קיבלנו הנחיות מאוד מחמירות ונוקשות על אופן הטיפול בנפטרים על פי כללי ההלכה והבריאות כדי להביאו לקבורה בישראל. ארונו של הרב מסעוד הובא שלשום (שלישי) לישראל ונקבר מנוחת עולמים בבית העלמין הר הזיתים בירושלים."

הרב פרץ מוסיף כי "היום בערב ינחת מטוס מצרפת בשדה תעופה בן גוריון עם 3 ארונות עם גופותיהם של עוד 3 יהודים אשר נפטרו בצרפת מנגיף הקורונה והשאירו צוואה לקברם בישראל, ביניהם הרב מסעוד חמו, רב חשוב וממנהיגי קהילת 'מקור חיים' ברובע ה-19 בפריז. הרב מסעוד בן 73 נדבק מהנגיף והיה מאושפז כשבוע וחצי בבית חולים. הרופאים נלחמו על חייו, ולצערנו אמש (רביעי) אחר הצהריים הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. עוד שני יהודים גבר בן 93 ואישה בת 86 אשר נדבקו בנגיף ונפטרו אף הם בבית החולים, שלשתם יובאו לאחר טיפול של מתנדבי זק"א צרפת בהובלתו של קצין המבצעים של זק"א בצרפת הרב אברהם ווינברג, אשר אחראי על קיום ההנחיות הנוקשות של משרד הבריאות כדי להביאם לקבורה בישראל."

"אחי ורעיי" פונה מפקד זק"א ומתחנן לאחינו היהודים בארץ ובעולם, "הישארו בבית, אל תצאו מהבתים. המגיפה פוגעת בצעירים ומבוגרים. קברנו אמש (רביעי) בחור צעיר ויקר בן 34 אשר נפטר מהנגיף, חלק מהיהודים המאושפזים הם צעירים, המורדמים ומונשמים בבתי החולים. יש לנו ברוך השם גם הרבה אנשים שהחלימו מהמחלה, אבל האחריות היא על כל אחד ואחד כדי למנוע אסון לאמי גדול יותר, אנחנו סופרים פה גופות יום יום, ואתם עדיין מתלבטים על הבידוד. אנא, לטובתכם ולטובת בני משפחותיכם, תיישמו את ההנחיות של משרד הבריאות להישאר בבית כדי להישאר בחיים."

יהודה משי זהב יו"ר זק״א אמר כי "מתנדבי זק״א ברחבי העולם נלחמים גם במצב קשה זה על כבודם של המתים ועובדים קשה מאוד כדי להביא כל אחד ואחד לקבורה, אנחנו נעשה כל מאמץ ובכל דרך אפשרי כדי לסייע להביא יהודים לקבר ישראל".

"אני רוצה להודות לשר הפנים הרב אריה דרעי, לשר הבריאות הרב יעקב ליצמן, למנכ"ל משרד הבריאות מר משה בר סימן טוב, לפרופ' שלמה מור יוסף מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אשר נרתמו למשימה החשובה באישור הבאתם של יהודים לקבורה בישראל על פי כללי ההלכה היהודית".

צילום: דוברות זק"א
צילום: דוברות זק"א
צילום: דוברות זק"א
צילום: דוברות זק"א

מפקד זק"א צרפת הרב מנחם פרץ בקריאה לאזרחים להישאר בבתים.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח