חדשות הארץמבזקים

ראש המל"ל: שיתוף הפעולה מצידכם הוא חיוני להשתלטות על המגפה

היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל מאיר בן-שבת נשא הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת על רקע המשך התפשטות נגיף הקורונה בישראל והתריע שהמצב בו אנו נמצאים עשוי להימשך לא מעט זמן.

"השאלה המנקרת מבין כולן בימים אלה היא מתי ואיך זה ייגמר, ומתי נוכל לחזור לשגרה יציבה" אמר בן שבת בפתח דבריו והסביר כי "הקצב המהיר של ההתרחשויות, אי הוודאות לגבי התמשכות המגפה והשלכותיה מכבידים מאוד ומייצרים ציפייה מובנת לבהירות וליציבות. לצערי, קשה לספק תשובה חדה ומבוססת לשאלה הזו, ועלינו להניח שזה לא הולך להיות קצר, אבל, וזהו אבל מאוד משמעותי – זה תלוי בנו. לא רק, אבל גם."

בן שבת הדגיש כי "זה תלוי בצעדים שנעשה ובמחויבות שנגלה כל אחת ואחד מאיתנו למאמץ המשותף להאט את התפשטות המגפה. מצד המדינה בהנחיית ראש הממשלה ובמעורבותו האישית, כל המערכות רתומות למאמץ הזה. אנשי מדע וטכנולוגיה, מומחים בעלי שם בישראל ומהעולם, ראשי מדינות וארגונים, אבל זה לא מספיק. שיתוף הפעולה מצידכם הוא חיוני, הוא תנאי להשתלטות על המגפה. הצעדים שאנו נוקטים מכוונים להשיג מטרה מיידית ברורה – לעצור את ההדבקות בתוכנו, לצמצם ככל הניתן את המצבים שבהם הן מתאפשרות. אם נעצור את ההתפשטות, נאתר במהירות ונטפל במי שכבר נדבק, נחזור לשלוט במצב."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

עוד אמר כי "האטת קצב התחלואה ועיכוב שיא המגפה, מה שמוגדר בקצרה כ'השטחת העקומה', יחד עם המהלכים הנוספים שאנו מבצעים, יאפשרו למערכת הבריאות בכל רגע נתון לטפל בהיקף החולים הצפוי באופן שישחרר את המשק מהאילוצים שנכפו עליו בגלל המצב."

"קיימנו דיונים רבים ומעמיקים בראשות ראש הממשלה, בהם ניתחנו את תמונת המצב. טובי המומחים הציגו מודלים ותרחישים אפשריים ושטחו בפנינו את המלצותיהם. צריך לומר: במערכה הזו שאנו בעיצומה, לא רק שקשה לחזות את העתיד – תמונת ההווה אינה ידועה." הבהיר בן שבת והוסיף כי "את הציון על ההתנהגות שלנו היום נקבל רק בעוד שבועיים. אם צדקנו, מה טוב. אך אם טעינו, נדע זאת באיחור. מחיר הטעות עלול להיות בלתי נסבל, גם להשתהות יש מחירים. הממשלה וראש הממשלה נדרשו להחלטות קשות בקצב מהיר, קיבלו וימשיכו לקבל אותן."

"לפנינו עוד החלטות ונצטרך לנווט במשבר הזה עד לסיומו. רשויות המדינות נערכות לאכוף את ההנחיות, אבל אנו רוצים לראות את הציבור מקפיד על כך לא בגלל האכיפה, אלא מתוך הבנה שזה הדבר הנכון והחיוני לעת הזו. זוהי שעת מבחן, אבל היא יכולה להיות גם שעתנו היפה. כולנו ביחד במשמעת ובאחווה נעשה, ובעזרת השם נצליח." סיכם היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל.

תגובה אחת

  1. לא מעניין אותם מהעם והמדינה רק להפיל את נתניהו בחסות הקרן להשמדת ישראל

Back to top button