חדשות חוץמבזקים

זק"א: בריטניה לא תשרוף גופות יהודים שנפטרו מנגיף הקורונה

ממשלת בריטניה נסוגה בה מההחלטה לשרוף את גופותיהם של נפטרים מנגיף הקורונה לאחר התנגדות עזה למהלך מצדם של יהודים ומוסלמים.

בעקבות העלייה הדרמטית בכמות הנפטרים מקורונה באנגליה, הניחה הממשלה בפני הפרלמנט הבריטי החלטה המסמיך את הרשויות לשרוף את קורבנות הקורנה, וזאת כדי לחסוך במקומות קבורה. הקהילות יהודים והמוסלמים במדינה, התנגדו בתוקף להצעה.

בית הדין הגדול בלונדון פנה בבהילות בחצות הלילה אל יו"ר ועד רבני זק"א הגאון הרב יעקב רוז'ה שליט"א בבקשה לקבל חוות דעת הלכתית ששריפת גופות נוגדת את ההלכה היהודית, ושזה מהווה פגיעה חמורה באמונה היהודית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הרב רוז'ה המשמש גם כחבר מועצת הרבנות הראשית ויו"ר 'ועד כבוד המת' ברבנות הראשית. הוציא מכתב מנומק על האיסור החמור בשריפת גופות וחילולם ועל החשיבות בהבאתם לקבורה על פי כללי ההלכה היהודית. הרב אף צירף פסק דין של הרבנות הראשית לישראל משנת 2007, בצירוף מאמר ארוך ומנומק של הרב הראשי לישראל דאז הרב יונה מצגר שליט"א על האיסור החמור בשריפת גופות.

מצוידים בפסק הדין ובחוות הדעת ההלכתית, פנו רבני וראשי הקהילות היהודיות בבריטניה לשרים וחברי פרלמנט בבריטניה, בבקשה לשינוי הצעת החוק. ואכן, אחרי כל ההשתדלויות, הצעת החוק שונתה בהוספת סעיף, שכל משפחה שתתנגד מטעמי דת או מצפון בשריפת גופת יקירם, הגופה לא תישרף.

אישים פוליטיים הודו לשרים בממשלה וחברי הפרלמנט שעזרו ללחוץ על ביטול ההחלטה. מספר מקרי המוות מנגיף הקורונה ברחבי בריטניה עלה בממוצע יומי לכארבע מאות נפטרים והרשויות הכריזו על עוצר מלא למעט חנויות אוכל ובתי מרקחת.

נציגת בית הנבחרים הבריטי, נאז שאה, אמרה: "הוקל לי שהממשלה הקשיבה לדברים שאמרנו על קבורות דתיות עבור אנשים מוסלמים ויהודים והביאה תיקון שיענה לדאגות שלנו. אני לא צריכה עכשיו להעביר את התיקון שלי להצבעה. תודה רבה לכולם על התמיכה!"

יהודה משי זהב יו״ר זק״א: "המצב בעולם קטסטרופלי, מאות מתים בכל יום כתוצאה מהנגיף, לצערי בין הנפטרים גם יהודים, אנחנו מקבלים עשרות פניות מקהילות יהודיות ברחבי העולם, לבקשות עזרה מול הרשויות במניעת שריפת הגופות, אנחנו נעשה כל מאמץ בכדי לשמור על כבוד המת כפי שאנחנו נלחמים תמיד. אנחנו מתפללים כל יום ומקווים שהמגפה תיעצר ושנוכל לטפל רק באירועים משמחים".

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח