בריאותמבזקים

המאבק בנגיף: יוקצו עד 3 מיליון ש"ח לכל בי"ח עבור מיגון והצטיידות

שר המשפטים אמיר אוחנה אישר אתמול (שלישי) תיקון לנוהל עבודת הוועדה לחלוקת כספים שנפסקו לפי חוק תובענות ייצוגיות, אשר יסמיך אותה להקצות סכומי כסף עבור גופים שייבחרו על-ידה לשם סיוע דחוף בהתמודדות המדינה והציבור עם נגיף הקורונה.

לאור אישורו של שר המשפטים, הוועדה תוכל להקצות כל סכום שתמצא לנכון ובלבד שהקצאה בודדת לגוף מסוים לא תעלה על 3 מיליון ש"ח.

מוקד מרכזי אליו הוקצו כספים הם בתי החולים הכלליים המתמודדים עם התחלואה הנגרמת כתוצאה מהנגיף, עבור הצטיידות באמצעי המיגון או המכשור הדרושים לעבודתם בתחום זה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בלילה שבין שלישי לרביעי, הוועדה דנה בצרכים ובתקציב החלוקה שעומד לרשותה, תוך שהיא הסתמכה על רשימת בתי החולים שהתקבלה ממשרד הבריאות ודירוג בתי החולים על פי גודלם והיקף השירות הניתן על ידם לאוכלוסייה בפריסה ארצית.

בתום הדיון החליטה הוועדה לקבוע הקצבות כדלקמן:

• מיליון שקלים לכל אחד מבתי החולים שלהלן: רמב"ם, איכילוב, בלינסון, תל השומר, הדסה, שערי צדק, סורוקה.

• 500 אלף ש״ח לכל אחד מבתי החולים שלהלן: וולפסון, אסף הרופא, זיו, פוריה, בני ציון, הלל יפה, גליל, ברזילי, לניאדו, אסותא אשדוד, מעיני הישועה, בית החולים הסקוטי בנצרת, בית החולים אלמוקסד (מז' י-ם), העמק, מאיר, קפלן, כרמל, גולדה השרון, יוספטל, שניידר.

הוועדה לחלוקת כספים שנפסקו לפי חוק תובענות ייצוגיות הוקמה בשנת 2017 לאחר חוק שעבר בכנסת לשם חלוקת כספים אשר התקבלו במסגרת הליכים של תובענות ייצוגיות, למען מטרות ציבוריות.

שר המשפטים אמיר אוחנה: "מדובר בצעד חשוב מתוך שורה של מהלכים שאנו מקדמים במשרד המשפטים כדי לסייע לציבור ולצוותים הרפואיים בשעה שהמדינה והעולם מתמודדים עם משבר הקורונה. אני מברך את יו"ר הוועדה, השופטת (בדימוס) שולמית דותן וחברי הוועדה על פועלם לתועלת הציבור ובריאותו".

צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן
Back to top button