מבזקיםפוליטי / מדיני

תנועת אומ"ץ בפנייה ליועמ"ש: לעצור את משכורות חברי הכנסת

תנועת אומ״ץ פנתה הבוקר (שישי) בדחיפות ליועץ המשפטי לממשלה, למבקר המדינה ויועץ המשפטי של הכנסת בבקשה לעצור את משכורות חברי הכנסת עד לתחילת פעילותה.

במכתב, הסבירה תנועת אומ"ץ כי "לפני מספר ימים החליט יו"ר הכנסת במהלך המנוגד לכל כללי המשפט הציבורי והחוקתי לסגור את הכנסת. הגם שמדינת ישראל מצויה במצב חירום קיצוני הודיע יו״ר הכנסת, למרות בקשתם המפורשת של 61 חברי כנסת שביקשו לקיים הליכים בכנסת, להקים ועדות ולפקח על הממשלה, כי הכנסת תיסגר."

"נראה בעליל כי שיקול דעתו של יו"ר הכנסת הופעל לא מתוך שיקולים ענייניים אלא מתוך שיקולים פוליטיים צרים ובמגמה לטרפד את הקמתן של הוועדות שבהן יהיה רוב לאותם 61 חברי כנסת שביקשו להקימן." טענו בתנועת אומ"ץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד ציינו במכתב כי "פעילות הכנסת בוועדותיה נועדה לפיקוח על פעולות הממשלה שכזכור מכהנת כממשלת מעבר מכוח עיקרון הרציפות ולאו דווקא מכוח אמון העם. עוד יש להדגיש כי אין כל איסור מבחינת משרד הבריאות לפעילות הכנסת בשל היותה שירות חיוני, אין ספק כי פעילותה זו חשובה לאין ערוך בעת החרום הזו וניתן לאלה המקטרגים לקבוע אמצעי זהירות רפואיים או שימוש באמצעים טכנולוגים אחרים."

"חשיבות עבודת הכנסת היום כזרוע מפקחת על עבודת הממשלה מתעצמת בימים אלה לאור הכוח הרב המרוכז ברשות המבצעת ונמצאנו למדים כי מהלך זה מסמל קריסתה של הדמוקרטיה הישראלית" הסבירו בתנועת אומ"ץ והבהירו כי "זאת ועוד חברי הכנסת ובראשם היו"ר ממשיכים לקבל את שכרם המלא למרות מצב החירום ולמרות שאנו עדים בימים אלה ל-500,000 תושבי ישראל הנמצאים האבטלה בשל המצב".

"תנועת אומ"ץ מזמינה את חברי הכנסת לשמש דוגמא ולהסכים לקיצוץ שכרם ותנאי עבודתם כדי להראות שותפות אמת עם העובדים שפרנסתם נשללה. תנועת אומץ קוראת לכינוסה המיידי של הכנסת ע״מ לבחור את הוועדות השונות שבימים טרופים אחה אין מחלוקת בדבר חשיבותן. תנועת אומץ מקווה כי מכתב בהול זה יביא לשינוי דרסטי במצב השערורייתי השורר היום", סיכמו במכתבם פליצ׳ה פלד, יו״ר התנועה ועו״ד יצחק מינא, יו״ר המועצה.

צילום: חיים צח, לע"מ

תגובה אחת

Back to top button