צרכנות

קורסי פסיכומטרי

מידי שנה, אלפי חיילים, תיכוניסטים ואף בוגרים שרואים את עתידם בתחום אקדמי כלשהו, מתחבטים בבחירת קורס פסיכומטרי המומלץ והמתאים למטרתם, מבין מבחר קורסי הפסיכומטרי אותם מציעים המכונים השונים. באופן טבעי, חלק גדול מהדילמה מתמקד בשאלה האם משתלם יותר לבחור בקורס אותו מציע מכון וותיק ומבוסס כדוגמת אנקורי, המכון של יואל גבע או High Q , או שכדאי לבחור בכיוון אחר ולהעדיף מכון פסיכומטרי קטן יותר כמו מור קורן, ניב רווח או ליאור כהן.

כדי להקל על בחירתכם בקורס הפסיכומטרי, יצאנו לשטח על מנת לבדוק, לבחון ולהשוות מספר מכונים ללימוד פסיכומטרי שנחשבים לבולטים בישראל.

במטרה לשמור על ניטרליות מוחלטת, הגענו לכנס חיילים משוחררים, לקחנו מספרי טלפון ממספר חיילים העומדים לפני שחרורם ומתכוונים להירשם לקורס פסיכומטרי, ואיתם אף שוחחנו ללא ידיעתו של המכון ללימודים פסיכומטריים שאליו הם מתכוונים להירשם בקרוב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת בדיקתנו, בחנו והשווינו בין מספר קריטריונים מרכזיים הנחשבים לאקוטיים בעיני סטודנט לעתיד – רמת ההוראה במכון, מספר תלמידים בכיתה בקורס, ספר הכיתה, חומרי הלימוד, מחירו של הקורס, ולא שכחנו גם את הקריטריון החשוב ביותר – הציון.

רמת ההוראה והמדריכים במכון

כידוע, מדריך מקצועי ואיכותי נחשב כאחד מהקריטריונים המרכזיים ביותר בבחירת קורס. על אף שבמכונים הוותיקים יותר מלמדים מורים הנחשבים לעתירי ניסיון, תלמידים שעימם שוחחנו במהלך בדיקת ההשוואה, טענו כי למרות שהמורה שהדריך אותם היה בעל וותק של למעלה מעשר שנים בתחום, כמות התלמידים שהוקצתה לכיתה לא אפשרה לו ללמד את החומר בצורה שוטפת ורציפה. דבר, אשר ללא כל ספק, פגע בהתקדמותם של השיעורים ובהספק הכולל של הכיתה.

ההמלצה שלנו – תאמו שיעור ניסיון לפני הרשמתכם לקורס, כדי שתוכלו לבחון מקרוב את רמתו של המדריך אשר עתיד להדריך את הקורס שלכם.

ספר כיתה

ספר הכיתה (ספר קורס) הינו הספר שאיתו מגיעים הסטודנטים ללמוד במהלכו של הקורס הפסיכומטרי. תלמידים רבים טענו כי חלק גדול מהלימוד שלהם התבצע בבית או בכיתה באופן עצמאי והם חשו כי לא עברו איתם על כמות תרגילים מספקת. בספרי הכיתה שבדקנו (בעיקר בקורסים השייכים למכונים הוותיקים יותר), נלמדו, בחלק מהנושאים, בממוצע רק כשישה תרגילים בכל נושא. במכון הפסיכומטרי של מור קורן, לעומת זאת, הופתענו לגלות כי במרבית הנושאים הכלולים בספר, נלמדו כ-18 תרגילים.

חומרי הלימוד

הכנה אפקטיבית לבחינה הפסיכומטרית מבוססת, במידה רבה, על איכותם של חומרי הלימוד. למרות שבמרבית המכונים שבחנו, כמותם של התרגילים הייתה דומה למדי, הופיעו בתמונה שני פרמטרים חשובים לא פחות מכך – איכות התרגול בקורס ומידת הדמיון הקיימת בין חומר הלימוד הנלמד במסגרת הקורס לבין השאלות שתופענה במבחן הפסיכומטרי שאליו מכין הקורס. כאן גילינו להפתעתנו הרבה, כי למרות שבסימולציות פנימיות של מכון הפסיכומטרי שבו למדו הם קיבלו ציון גבוה, תלמידים רבים קיבלו במבחן הסופי ציון הנמוך מציון זה בכ-70 נקודות!

גם כאן, בלטו הישגי התלמידים בקורס לפסיכומטרי של מור קורן – מרביתם הגיעו לציונים שהינם גבוהים בכ-35 נקודות מאשר הציונים אותם קיבלו במבחני הסימולציה הפנימיים שנערכו במכון. הסיבה לכך, על פי תלמידי הקורס במכון של מור קורן, היא כי תכני הלימוד שתורגלו במהלך הקורס עלו ברמתם על השאלות אשר נשאלו במבחן הסופי, דבר אשר איפשר להם להתמודד בהצלחה ברגע האמת.

מספר התלמידים בכיתה

מספר תלמידים בכיתה, כידוע, משפיע ישירות על היחס ועל תשומת הלב להם זוכה תלמיד בכיתה, וכתוצאה מכך, גם על תהליך הלימוד. במרבית המכונים הפסיכומטרי יושבים בכיתה בין 25 ל-35 תלמידים בממוצע, במכון ללימוד פסיכומטרי של מור קורן, לעומת זאת, מכילה כיתה ממוצעת כעשרה תלמידים.

מחיר הקורס

טווח מחירי הקורסים נע בין 4780 שקלים ל-7965 שקלים. מחיר הקורס הנמוך ביותר שנבדק שייך למכון אנקורי, והיקר – למכון יואל גבע. למרות קיומו של הפרש משמעותי בין המחירים, אנחנו לא ממליצים לבחור בקורס מסוים רק בגלל המחיר.

הציון בבחינה הפסיכומטרית

מדובר, כאמור, בקריטריון החשוב ביותר. כיום, הציון הממוצע בבחינה זו עומד על 534 נקודות, ציון נמוך למדי יחסית לדרישות המוסדות האקדמיים. תלמידים רבים חווים אכזבה מהציון שקיבלו. עובדה נוספת שהפתיעה אותנו בהקשר זה הייתה, כי רוב התלמידים שלמדו במסגרתו של קורס פסיכומטרי מסודר, קיבלו ציון שגבוה רק ב-15 נקודות בלבד, מהתלמידים שלמדו לבחינה הפסיכומטרית בכוחות עצמם!

בקטגוריה זו בלטו שני מכונים – ביה"ס של יואל גבע שציון תלמידיו גבוה בכ-45 נקודות מהציון הממוצע הארצי והמכון של מור קורן שציוני תלמידיו היו גבוהים בכ-85 נקודות מהציון הממוצע.

כדי לגלות את המניע שמאחורי הישגיהם המרשימים של תלמידי מכון מור קורן, שוחחנו עם מנהל ומייסד המכון, מור קורן, ושמענו ממנו את ה"אני מאמין" שמאחורי המכון: "אנחנו, במכון, דוגלים בשמירתם של מספר פרמטרים המעניקים לתלמידינו יתרון בעת הבחינה הסופית – הדרכתם של מורים מקצועיים ועתירי ניסיון, הקפדה על קבוצות הלימוד הקטנות וההומוגניות ומתן יחס אישי לכל אחד מהתלמידים. נוסף על כך, חומרי הלימוד של הקורס מבוססים על היכרות עם התחום והינם, במכוון, ברמה גבוהה מזו של הבחינה הסופית כדי לאפשר לתלמידינו להתמודד עם שאלות המבחן. מאחר והמבחן הפסיכומטרי מבוסס על יכולת פתרון כל אחד מהתרגילים תוך פחות מדקה אחת, אנחנו מקפידים על תרגול של כ-18 תרגילים שונים בכל אחד מנושאי הלימוד. המדובר בעבודה קשה שאין ספק כי היא משתלמת ברגע האמת"

הבדיקה וההשוואה שערכנו הוכיחו מעל לכל ספק – רמת ההוראה, חומרי לימוד עדכניים, מספר מצומצם של התלמידים בכיתה ויחס אישי יש חשיבות רבה והם אלה אשר יאפשרו לכם להגיע להישגים גבוהים במבחן הפסיכומטרי. לגשת למבחן הפסיכומטרי ולהוציא ציון גבוה כבר במועד הראשון ממש לא פשוט, לא בכדי ממוצע התוצאות הארצי עומד על 534 נקודות!

כדי להגיע לציון הגבוה ביותר, מומלץ לעשות שיעורי בית ולהשוות בין קורסי פסיכומטרי על מנת למצוא את הקורס הטוב ביותר עבורכם!

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח