מבזקיםפוליטי / מדיני

ועדת החוץ והביטחון דנה בהסמכת שב"כ לסייע בנושא הקורונה

ועדת המשנה הזמנית למודיעין ושירותים חשאיים, של ועדת החוץ והביטחון הזמנית, בראשות ח"כ והרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (מיל') גבי אשכנזי (כחול לבן), קיבלה היום (שני) בשעה 13:05 את בקשת הממשלה לדיון ב"הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש".

על אף שהבקשה לדיון הגיעה בעיתוי זה, הנחה יו"ר הוועדה את מנהל הוועדה לפנות לאישור קיום הדיון, כמתחייב בכנסת מעבר, ולכינוס חברי הוועדה והגורמים הרלוונטיים – אישור זה התקבל בשעה 14:20, כשעה וחצי לתום הכנסת ה-22 ופיזורה של הוועדה הקיימת.

הממשלה דנה בנושא שעות ארוכות, במספר דיונים, ויו"ר הוועדה הנחה כי הוועדה לא תאשר את ההסמכה המבוקשת ללא הבנה מלאה של תמונת המצב והצורך העומדים בבסיס הבקשה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוועדה, כאמור, מכונסת עתה במטרה ללמוד לעומק את הבקשה, לשמוע את גורמי המקצוע, ולאפשר לחברי הכנסת לבחון את נחיצותה, היקפה ונקודת האיזון המתבקשת בין שמירת בריאות הציבור לשמירת זכויות הפרט.

לבקשתו של יו"ר הוועדה, ועל דעת חבריה, הוחלט כי באופן חריג ביותר לוועדת משנה, הרי שחלק מן הדיון יהיה לא חסוי, באופן בו פרוטוקול חלק זה של הדיון יהיה גלוי לעיון התקשורת והציבור.

למעלה מן הצורך, יצוין כי הוועדה פנתה לאישור קיום דיון במליאת הוועדה על נושא נגיף הקורונה כבר מספר פעמים, אך דיון זה לא אושר.

ככל שלא יושלם הדיון עד לתחילת השבעת הכנסת ה-23 (היום ב-16:00), הוועדה ממליצה להקים ללא דיחוי ועדת חוץ וביטחון בכנסת החדשה, וועדת משנה למודיעין ושירותים חשאיים, על מנת שניתן יהיה להמשיך את הדיון החשוב בהקדם.

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת
Back to top button