מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ: אעשה הכל כדי להקים ממשלה לאומית, פטריוטית ורחבה

לפני זמן קצר (שני) נערך בבית הנשיא טקס הגשת כתב המינוי והטלת תפקיד הרכבת הממשלה על חבר הכנסת בני גנץ. יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ אמר עם קבלת המנדט כי "הימים האלו אינם ימים רגילים. התקופה בה אנו נמצאים אינה דומה לשום תקופה אחרת. ישראל נמצאת בראשיתו של משבר עמוק. בשעה הזו יושבות מאות אלפי משפחות ספונות בבתיהן, מסתגרות. אמהות ואבות המוטרדים מאימת נגיף מסתורי מגוננים על ילדיהם ועל עצמם. חלקם איבדו כבר את מקום עבודתם ואת פרנסתם, וחלקם עלולים להתבשר על כך בקרוב."

גנץ הוסיף כי "סבים וסבתות מוצאים את עצמם בבידוד מרצון בהגנה על חייהם, והבדידות שגם בימים רגילים אינה קלה, הופכת בעת הזו לקשה שבעתיים. ולצד כל אלו סגל רפואי שגבורתו ואומץ ליבו בלקיחת סיכון אישי והצלת חיים, ראויה להצדעה מצד כולנו. אלו הרופאים, האחיות והאחים, יהודים וערבים – כולם כאחד של כולנו. בימים שכאלו נדרשים מנהיגים לשים כל שיקול אישי בצד. אני נותן לכם את מילתי: אעשה הכל, כדי להקים בתוך ימים, ספורים ככל שאוכל, ממשלה לאומית, פטריוטית ורחבה ככל שניתן. ממשלה שבה אני אייצג ואשרת את בוחרי כחול לבן, את בוחרי הליכוד ואת בוחרי כלל המפלגות מימין ומשמאל. אשרת את כלל אזרחי ישראל. ממשלה שבה אני אגן על האינטרסים של מתיישבי יהודה ושומרון ושל אזרחי ישראל הערבים, של תושבי הפריפריה ומרכז הארץ. ממשלה שאני אוביל לריפוי החברה הישראלית מנגיף הקורונה, וגם מנגיף הפילוג והשנאה. על נגיף הקורונה יתגברו הרופאים האהובים והאמיצים שלנו. נתגבר כולנו במאמצים משותפים והתנהלות אחראית. על נגיף השנאה והפילוג יכולים להתגבר רק מנהיגים שטובת המדינה והעם לנגד עיניהם לפני טובת עצמם."

"מאז שפרץ משבר הקורונה, שתקתי" אמר גנץ, "לא כינסתי מסיבות עיתונאים בומבסטיות, וסירבתי לדרישות לתקוף את ראש הממשלה ושריו, כפי שאולי היו עושים אחרים במצבי. הציבור הישראלי מאס וכך גם אני, בדרך הזו של שנאה, פילוג וחוסר וודאות. כל אחת ואחד מכם הנמצא כעת בבית או בבידוד או במקומות עבודה שכמעט ריקים מאדם, נושא עיניו אל ההנהגה הלאומית. אתם מצפים ממנה וממני באופן אישי להוציא את ישראל מהשיתוק, לעשות את הדבר הנכון בעת החריגה הזו, לאחד את השורות ולשים את ישראל לפני הכל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדבריו, "משבר הקורונה אינו המשבר החמור בתולדות המדינה. ידענו משברים קיומיים, ידענו משברים כואבים וידענו גם משברים זמניים על כולם התגברנו יחד. ההיסטוריה היהודית והישראלית מלאות בדוגמאות בהן איחדנו כוחות, חיזקנו את הערבות ההדדית, והקאנו מתוכנו את מי שניסו להרעיל את באר האחדות ושותפות הגורל של כל אזרחי ישראל. ואני מדגיש- כל אזרחי ישראל. עם הקמת המדינה – שמו אנשי המחתרות את המחלוקות בצד בכדי להילחם שכם אל שכם בתוך צה"ל. וגם ברגעי משבר, אחרי פרשת אלטלנה הכואבת, היה זה בגין שאמר לתומכיו: "אנו לא נפתח באש, לא תהיה מלחמת אחים בעוד האויב בשער". גם אני לא אתן שתהיה כאן מלחמת אחים לעולם. בתחום הכלכלי עברנו ביחד את תקופת הצנע לאחר קום המדינה – ביחד. התגברנו על המשבר הכלכלי והאינפלציה בשנות השמונים – ביחד. מול המשבר העולמי של 2008 – עמדנו ביחד. גם מול אויבינו מחוץ – במלחמת יום כיפור העקובה מדם, במלחמת המפרץ שמדינה שלמה נכנסה לחדרים האטומים. וגם בכל שאר מבצעי צה"ל – תמיד ניצחה הרוח הישראלית. ביחד."

"אני מציע לכל מקבלי ההחלטות לא להיגרר לפאניקה ולא להכניס את הציבור להיסטריה מיותרת." הדגיש גנץ והוסיף, " את המשבר הנוכחי יש לנהל את בקור רוח ולהשכין שקט ובטחון. אנו נתגבר עליו בשילוב כוחות רפואיים וכלכליים, נלמד כיצד הצליחו לדכא אותו בחלק ממדינות העולם, ובעיקר נוודא שיש מספיק ערכות בדיקה ומכשירי הנשמה בבתי החולים. אני מקווה מאוד שהדיווחים על צוותי רפואה לא ממוגנים, ועל מחסור בערכות בדיקה הוא בגדר שמועה בלבד ולא מחדל ניהולי. תהיה עת לדון גם בהפקת הלקחים ובצורך הדחוף לשיקום מערך הרפואה הציבורית בישראל. הגיע הזמן שיהיה לישראל מערך הסברה לאומי מאוייש שיסייע לתושבים בהתמודדות נכונה ונבונה, מפכ"ל קבוע, כנסת מתפקדת וקבינט מתפקד. ואסור שיהיו פה בחירות רביעיות שייפגעו אנושות באזרחי ישראל. בחירות שלא יאפשרו לסייע לעסקים שנפגעים, לסטודנטים שלא לומדים, לשכירים שפוטרו ולעצמאים רבים שלא יודעים איך יראה החודש הבא."

ח"כ גנץ הודה לנשיא ולחברי הכנסת שהמליצו עליו להרכבת הממשלה ואמר, "אדוני הנשיא. אני מבקש להודות לך באופן אישי על האיכפתיות הגדולה שלך מהחברה הישראלית, ולרוב חברי הכנסת אשר המליצו עלי להרכיב את הממשלה הבאה. תהליך זה לווה באמירות גזעניות קשות, באיומים ובקולות המעלים דאגה עמוקה מפני סכנת קריסתה של הדמוקרטיה הישראלית. הוא לווה גם בניסיונות בלתי לגיטימיים של ראש הממשלה הנוכחי לנסות לחמוק ממשפט צדק תוך מתקפה על המערכות הממלכתיות בישראל. איש מאיתנו אינו גדול מהעם הזה, ואין בישראל ולו אדם אחד שגדול מהפרויקט הציוני והישראלי. מי שירים ידו על המשטר היהודי והדמוקרטי בישראל יביא על עצמו את סופו הפוליטי והציבורי ויירשם לדיראון עולם בספרי ההיסטוריה שלנו."

הוא הדגיש כי "מדינת ישראל מורכבת משבטים רבים, מלוחמי סדיר ומילואים האוחזים בפנקסי חוגר ומילואים, ממורים ורופאים, מפועלי ייצור ופקידי ציבור שרבים מהם יעמדו כחומה בצורה וימנעו כל ניסיון להפוך את הדמוקרטיה לדיקטטורה. ציונות אינה מתקיימת עם רודנות."

לסיכום אמר ח"כ גנץ, "ברוח ימים אלו, אני מושיט מכאן את מרפקי לכל ראשי הסיעות הנבחרות בכנסת ובהן גם לבנימין נתניהו, וקורא להם להניח בצד את הנשק המילולי ההרסני, ואת שנאת החינם. אני קורא להם להצטרף אליי ולחבריי בהנהגת כחול לבן העומדים איתי כאיש אחד במסע לריפוי של החברה הישראלית. אני תמיד רציתי אחדות. אחדות שלא באה לא על חשבון ערכים דמוקרטים וממלכתיות ישראלית. הגיעה השעה גם של ראשי שאר המפלגות ובמיוחד של בנימין נתניהו להכריע האם הוא מוכן ללכת בדרך זו. הגיעה העת לפחות מילים ריקות, ויותר מעשים גדולים. הגיעה העת להניח בצד את החרמות ואת החרבות, ולחבר מחדש את כל שבטי ישראל וכל אזרחי ישראל. אנחנו ננצח את הקורונה. אנחנו ננצח את השנאה. עוד לא אבדה תקוותנו."

תגובה אחת

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח