בריאותמבזקים

צפו: כך מסייעים האסירים בהתמודדות כנגד התפשטות נגיף הקורונה

אסירים מבתי הכלא במרכז ובדרום הארץ החלו לייצר בשבועות האחרונים משקפי מגן רב פעמיים לפנים למניעת הידבקות בנגיף הקורונה במפעלי מערך התעסוקה של שירות בתי הסוהר.

מדובר במוצר חיוני שמגן על אזור הפנים מפני הידבקות ישירה והוא נמכר במחירי עלות לכוחות הביטחון, משטרה, כב"ה, מד"א ופקחי משרד הבריאות, הבאים במגע עם אוכלוסיית החולים המאומתים וכאלה שחשודים בהידבקות ונמצאים ברמת סכנה גבוהה לחשיפה לנגיף.

בשלב זה יוצרו ונמכרו כבר מעל 200,000 משקפי מגן במרכזים היצרניים של בתי הסוהר 'איילון', "רימונים' ו'דקל'. לאור הביקוש הרב נערכים בשב"ס לפתיחת פסי ייצור נוספים בבתי הסוהר 'חרמון', 'צלמון', 'מעשיהו', 'אוהלי קידר' ו'השרון'.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גונדר משנה ניסים קשי, ראש מערך התעסוקה של שב"ס מסביר כי מדובר ברעיון ממנו כולם מרוויחים: "כוחות הביטחון מקבלים מוצר חשוב להגנה על חייהם במחיר עלות והאסירים מועסקים ועובדים תמורת שכר, גם בימים אלה של צמצום תנועות והיקפי עבודה הם מוצאים עצמם תורמים למאמץ הלאומי במלחמה בנגיף."

העבודה על המשקף נעשית בהתאם להנחיות משרד הבריאות. בכל אולם ייצור עובדים לא יותר מעשרה אסירים וכיוון שמדובר במוצר שלא דורש עבודה על מכונות, חלק מהעבודה מוכנסת לתוך האגפים שם יכולים האסירים להמשיך לעבוד.

2 תגובות

  1. תפסיקו לבלבל את המוח! הם עושים את העבודה כי הם חייבים זו לא עבודה מצידם בהתנדבות מוסרית?!

Back to top button