חדשות הארץמבזקים

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ: אסור להשבית את ענף הבנייה

"הקפאת המגזר העסקי מחייבת הקפאה של כלל ההתחייבויות במשק, כולל הקפאת תשלומי ריבית למוסדות פיננסיים ותשלומי חובה כמו מיסים, מע"מ וארנונה לתקופת ההקפאה". כך אמר נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו בישיבת החירום שקיים (שבת בצהריים) מנכ"ל משרד ראש הממשלה עם נשיאי הארגונים העסקיים במשק, לקראת ההכרזה על המעבר לעבודה מהבית של רוב הציבור העובד בישראל. הוא הוסיף כי "המשך הפעילות של ענף הבניה והתשתיות היא קריטית להצלחת המשק לצאת בפגיעה מופחתת ממשבר הקורונה. לכן, עיקר הפעילות בענף הבניה והתשתיות צריכה להיכלל ברשימת ענפי התעשייה שימשיכו לפעול בתקופת ההסגר".

לדברי סרוגו, "עיקר העבודה בענף הבניה והתשתיות מתבצעת באוויר הפתוח באתרים מודדים בתנאים שמאפשרים למנוע העברת וירוסים מעובדים לכלל האוכלוסייה ובינם לבין עצמם, ויש לקבוע כללים לגבי פרויקטים שנמשיך לבנות עכשיו".

הוא הזהיר: "המחיר שישלם המשק במקרה של עצירת כלל עבודות הבניה והתשתיות בתקופת ההסגר יהיה כבד מאוד ובין השאר, ימנעו השלמת בניית מעל 112 אלף דירות שנמצאות בבנייה פעילה כרגע, כלומר מעל חצי מיליון תושבי ישראל יקבלו את הדירה שלהם באיחור ניכר ובמקביל, יפגעו שוכרי דירות ומספר גדול שקשה לאמוד, של פרויקטי תשתית ובניה ציבורית חיוניים יתאחרו מאוד או לא יצאו כלל לדרך – בהם: מחלקות חדשות בבתי חולים, בתי ספר, גני ילדים, מבני ממשל, ומדינה, מחלפים וכבישים קריטיים, תחנות רכבת, פרויקטי התחדשות עירונית שימנעו פגיעה בנפש בהמשך ועוד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סרוגו סיכם: "ענף הבניה והתשתיות ניצב לצד ממשלות ישראל תמיד ונרתם לכל משימה שהטילו עליו ממשלות ישראל. קבלני ישראל יכנסו תחת האלונקה ויעמידו לטובת צורכי המשק את כל הנדרש להמשך הבניה והכנת התשתית שעליה פועלת מדינת ישראל. אנחנו נמצאים בקשר הדוק עם שרת הבינוי והשיכון ד"ר יפעת שאשא-ביטון וצוותה וגורמים נוספים בממשלה ואנו מודים להם על הפעולות שהם עושים כדי להגן על הענף שלנו, על המשק כולו ולהגנה על בריאות הציבור. אני אופטימי ומשוכנע שגם מהמשבר הזה נצא חזקים".

ראול סרוגו. צילום: שמואל אדלר
Back to top button