בריאותמבזקים

בבית החולים הדסה מאושפזים 6 חולי קורונה, כולם במעקב ומצבם קל

בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים מאושפזים 6 חולי קורונה במצב קל במתחם המחלות המתפרצות שבבניין הישן – במתחם סגור ונעול. במתחם יש יחידות ניטור עצמיות שמותקנות בחדרי הבידוד לשם דיווח עצמי של החולים לצוות המטפל. מבית החולים נמסר כי מדובר בארבעה גברים בגילאי 42, 63, 66 ו-72 ועוד ארבע נשים בגילאי 40 ו-56. כאמור, כולם במעקב בלבד ובמצב קל – ללא כל טיפול רפואי.

הדסה ציידה את המקום בכל מה שניתן כדי להנעים את זמנם, לא חסר להם שום ציוד והם אסירי תודה, כשהתלונה האחת והיחידה מצידם: אנחנו רוצים הביתה. אמש הוכנסו אופני כושר למתחם כדי שהשוהים בו יעשו קצת פעילות גופנית והתגובה לך הייתה נפלאה.

צוותי הדסה מתקינים במתחם יחידות ניטור עצמיות בשם "פריזמה". היחידות, בגודל קופסת סיגריות, מאפשרות לחולים לנטר פרמטרים פיזיולוגיים כמו דופק, אקג, סטורציה ורמת סוכר ולשדר אותם דרך הסלולרי למרכז ניטור. בכך, נמנע הצורך בביצוע מדידות אלה ע"י האחיות הנפלאות המאיישות את היחידה במשך כל היממה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאור העליה בכמות החולים במהלך היממה האחרונה, מקווים בהדסה שניתן יהיה לשחרר את החולים שלא זקוקים לטיפול רפואי להמשך בידוד בביתם.

במקביל הסתיימו עבודות ההכנה בהדסה לחולים מונשמים ולזקוקים לאקמו. בניית היחידה בוצעה במהירות שיא על ידי צוותי הדסה המסורים שעבדו במשך שלוש יממות רצופות! היחידה הממוקמת בבניין הדסה הישן – רחוקה ונפרדת מכל המחלקות של החולים הרגילים של הדסה. היחידה תהיה מסוגלת לטפל בשבעה חולים קשים ומורכבים הזקוקים להנשמה מלאכותית, כרגע אין חולים כאלה ובתקווה שגם לא יהיו.

בהדסה מסרו כי צוות היחידה המיוחדת שהוקם על תשתית רופאים ואחיות של טיפול נמרץ, המאיישים כבר את המקום – מקווים לקבל את הציוד הרפואי הדרוש לתפעול היחידה ממשרד הבריאות לפני שיגיעו החולים, אם יהיו כאלה. יחידה שכזאת אמורה לטפל בחולים הקשים ביותר ולהצילם ממוות ובכך למנוע את התמותה הגבוהה כפי שראינו באיטליה.

בתמונה, ד"ר רלי אלון, סמנכ״ל הסיעוד ומקצועות הבריאות בהדסה לקראת הכניסה למתחם הבידוד.

צילום: דוברות הדסה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח