מבזקיםצבא וביטחון

ישראל נערכת למנוע את התפשטות נגיף הקורונה ברשות הפלסטינית

נערכים למניעת התפשטות נגיף הקורונה ברשות הפלסטינית; היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים כינסה נציגי מדינות זרות וארגונים בינלאומיים לתרגיל משותף

היום (חמישי) התקיים במפקדת תיאום פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) בתל אביב תרגיל שולחני בהשתתפות בכירי הקהילה הבינלאומית, בצל משבר הקורונה. התרגיל, בראשות אלוף-משנה שרון ביטון, ראש המחלקה האזרחית במתפ״ש, כלל נציגים ממדינות וארגונים בינלאומיים העוסקים בהתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה בשטחי הרשות הפלסטינית וברצועת עזה.

תחילה, כלל התרגיל עדכון הדדי בתמונת המצב המעודכנת בנוגע להתפשטות נגיף הקורונה ברשות הפלסטינית וברצועת עזה, שיח משותף על צעדי היערכות נדרשים להמשך מניעה והכלה ויצירת שפה משותפת להמשך פעילות. במרכזו של התרגיל עמד תרחיש הידרדרות חריף והתפשטות בלתי מבוקרת של נגיף הקורונה ביהודה ושומרון וברצועת עזה, עד כדי פגיעה קריטית ביכולות ההתמודדות של מערכת הבריאות הפלסטינית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות מתפ״ש

המשתתפים סיכמו את התרגיל כחיוני ומוצלח וככזה שהשיג את מטרתו העיקרית – היערכות משותפת ושילוב מאמצים במסגרת היערכות החירום.

אלוף-משנה שרון ביטון סיכם בסיום התרגיל: "נגיף הקורונה, כמו גם אחרים, אינו מכיר בגבולות גיאוגרפיים. הקהילה הבינלאומית היא שחקן מפתח בכל הנוגע לסיוע למערכות הפלסטיניות, גם עם אירועים מסוג זה. המתפ"ש מקיים תיאום הדוק ואפקטיבי עם הרשות הפלסטינית בהקשרי ההתמודדות עם הנגיף ומהלכי תיאום אלו עם הקהילה הבין לאומית הינם בגדר משלימה מחייבת במסגרת היערכות החירום והבטחת שלום הציבור בשטחי הרשות הפלסטינית וישראל. כזרוע במערכת הביטחון אנו פועלים מתוך תחושת אחריות ושליחות לאומית, כמו גם חובה מוסרית עמוקה להושיט יד לסיוע היכן שזו נחוצה״.

צילום: דוברות מתפ״ש
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח